Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Асфалт под паркета - ами сега?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Асфалт под паркета - ами сега?

    Айде една по-мъжка тема, че от рецепти напоследък ми се завъртя главата Та в ремонт съм... махам един стар паркет, слаган да речем 1970-а година. Лепен е, разбира се, с асфалт, който отдавна не държи и се сваля лесно. Проблемът е следния - как да махна гадния асфалт? Или пък да не го махам? Като цяло в момента стария паркет беше на едно ниво с коридора, където има мозайка. По план в коридора ще има теракот върху мозайата, а на мястото на стария паркет ще е ламинат. Тъй като в коридора ще се прави накрая поради причини, които не ми се обясняват, трябва да повдигна нивото в стаите приблизително колкото е нивото на теракот + лепилото под него. Това са да кажем около 1 - 1.5 см от нивото на стария паркет + дебелината на стария паркет около 1.5 - 2 см с асфалта се получават обща дебелина около 3 - 3.5 см. Мислих си да наредя фибран 3 см (ако има такъв размер), да опъна 2 мм отгоре подложка да обере някакви малки неравности идиректно отгоре ламината. Обаче този асфалт мисля, че ще ми размести фибрана и надали ще е достатъчно равен, за да мога да наредя паркета отгоре.Та въпросът сега е - да махам асфалта някак си и да наредя ламината върху фибрана или да направя една тънка замаска половин сантиметър, за да обере неравностите? Или пък да си нареждам фибрана върху асфалта и каквото стане?Ето и малко снимки на мизерията - големи са...https://dl.dropboxusercontent.com/u/...625_185541.jpghttps://dl.dropboxusercontent.com/u/...625_185545.jpghttps://dl.dropboxusercontent.com/u/...625_185552.jpg

    #2
    След като паркета е на едно ниво с мозайката, защо не наредиш ламината върху стария паркет. Дебелината на ламината с подложката ще е горе долу колкото теракота с лепилото.

    Коментар


      #3
      На SDS захват има едни широки лопатки, слагаш на перфоратор по сериозен и си готов. Ако останат неравности правиш едно изравняване с флексово лепило и дълъг мастар. После отгоре лепиш подове фибрaн или друг xps но пак за под. Има 3 см. Като изсъхне отгоре го запечатваш с мрежа и две ръце шпакловкa. Редиш си после ламинатa. Правил съм я процедурата многократно, не е имало проблеми. Ползвай само хубави лепила!
      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

      Коментар


        #4
        stenli написа:
        След като паркета е на едно ниво с мозайката, защо не наредиш ламината върху стария паркет. Дебелината на ламината с подложката ще е горе долу колкото теракота с лепилото.
        Защото паркетът е стар, вмирисан, пълен с мизерия, разсъхнал се е и искам да го махна, а и не се вписва в дизайна цветово.
        Nikolow написа:
        На SDS захват има едни широки лопатки, слагаш на перфоратор по сериозен и си готов. Ако останат неравности правиш едно изравняване с флексово лепило и дълъг мастар. После отгоре лепиш подове фибрaн или друг xps но пак за под. Има 3 см. Като изсъхне отгоре го запечатваш с мрежа и две ръце шпакловкa. Редиш си после ламинатa. Правил съм я процедурата многократно, не е имало проблеми. Ползвай само хубави лепила!
        Искаше ми се да си спестя тази процедура със замазката отгоре... Как да различа XPS (фибран) за под и такъв за стена?

        Коментар


          #5
          +1 и ще си имаш истинска изолация/ дърво/.пс опс изпревари мене реклама просто това намерих на бързо ама ще те ориентира /http://www.xn----7sbeiqfcuc0abci4b7d0h.com/xps-%D1%84%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD/
          Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
          Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

          Коментар


            #6
            marea-ta написа:
            +1 и ще си имаш истинска изолация/ дърво/.
            Вариант да оставям 40-годишен паркет отдолу не седи на дневен ред по ред причини.

            Коментар


              #7
              Махаш колкото можеш от асфалта или поне стърчащите парчета,купуваш си флексово лепило ,правиш лека замазка,отгоре xps за под и след това си нареждаш ламината.

              Коментар


                #8
                Подовия XPS е доста по-плътен, тежък и скъп. Сега ако търсиш евтиното може да забъркaш перлит и лепило/цимент/ и да опънеш една замазка 3-4см.
                FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                Коментар


                  #9
                  Няма ли да ти излезе по ефтино подложка с дебелината на теракота върху асфалта и нов паркет?

                  Коментар


                    #10
                    И аз като колегата по-горе. Махаш паркета, слагаш подложка с необходимата дебелина, за да изравниш нивата и редиш ламината отгоре. Асфалта к’во ти пречи?
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #11
                      gamma написа:
                      И аз като колегата по-горе. Махаш паркета, слагаш подложка с необходимата дебелина, за да изравниш нивата и редиш ламината отгоре. Асфалта к’во ти пречи?
                      Ами останалия асфалт е грапав и ми се срува, че ще ми навдига плоскостите XPS иначе точно така го бях планирал.
                      Nikolow написа:
                      Подовия XPS е доста по-плътен, тежък и скъп. Сега ако търсиш евтиното може да забъркaш перлит и лепило/цимент/ и да опънеш една замазка 3-4см.
                      Ще ми се да избегна замазките, защото трябва да набия още едни сериозни пари - 17.5 кв/м по 20 кг на квадрат за 1 см замаска по 4 лв за всеки 25 кг.... бая си става, а и основното - аз сам не мога да го направя точно това, а цените са по 10 лв на квадрат без материали... ето ти ги още 180 лв, отделно тази замазка трябва да я чакам сигурно месец да изсъхне добре... бая разправия си е, но в крайна сметка май натам отиват нещата, освен ако не ударя някакъв луд късмет да не щръкне никъде фибрана...Относно подовия XPS в Практикер не бяха чували за такова нещо.

                      Коментар


                        #12
                        Airfan написа:
                        Ами останалия асфалт е грапав и ми се срува, че ще ми навдига плоскостите XPS иначе точно така го бях планирал.
                        Тогава вземаш една газова горелка, от тези, дето пърлят прасетата и минаваш целият под с нея. Ще "разлее" асфалтовите грапавини.
                        Alfa 159 SW 2.4 Ti
                        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                        Коментар


                          #13
                          Предлагам ти, след като отстраниш асфалта (асфалтовата смола или битум) за вземеш малко теракотно лепило (от 8 до 12 лв. за 15 кг.) и да заравниш образувалите се дупки и/или неравности. Ако има големи неравности - варова мазилка за измазване, а не за зидане (по-финна е), която не трябва да е по-скъпа от 5 лв. за 50 кг. и прибавяш 3:1 цимент. Ще ти трябват около 4 кг. продава се и насипно. С получената замазка минаваш тънко, колкото да стане относително равно. Нареждаш гипсфазерни плоскости, които са по 10 мм дебели. В "КНАУФ" произвеждат такива и се наричат ВИДАФЛООР. Има няколко разновидности и размери. Аз съм ползвал плоскости с размер 1500х500х20, които представляват две плоскости от 10 мм залепени машинно с 100 мм разместване по двете оси. Така се получава застъпване. Така ще докараш разликата в нивата до няколко милиметра, което се компенсира от продаваните преходни лайсни. Ако търсиш по-добра изолация, можеш да смесиш варта и цимента с набъбвал перлит (стиропорни топченца) и ще получиш още някой милиметър допълнително.
                          Няма начин да няма начин!

                          Коментар


                            #14
                            паркет

                            Не знам какво сте се влюбили този ламинат който ще изкара няколко години ако не е от по хубавите пренареждаш паркета и го изцикляш лакираш го с лак подходящ и цветово и готово Може също да го махнеш и сложиш пак паркет като изравниш преди това да ти дойде наравно с коридора като сложиш плочките
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              Re: паркет

                              kluchar написа:
                              Не знам какво сте се влюбили този ламинат който ще изкара няколко години ако не е от по хубавите пренареждаш паркета и го изцикляш лакираш го с лак подходящ и цветово и готово Може също да го махнеш и сложиш пак паркет като изравниш преди това да ти дойде наравно с коридора като сложиш плочките
                              +1

                              Коментар

                              Working...
                              X