Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Цените на винетките изнервят превозвачите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Цените на винетките изнервят превозвачите

    Без яснота компаниите се затрудняват да подготвят бюджетите си за 2007 г., пише в "Дневник" Светлана НеноваТранспортното министерство и фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (бившата агенция "Пътища") още не знаят колко ще струват различните видове винетки от следващата година.На извънредно заседание на транспортната парламентарна комисия в четвъртък шефът на пътната агенция Веселин Георгиев не можа да даде отговор на браншовите организации на превозвачите и на депутатите за цените им. Той обеща лепенките да не поскъпват драстично, както първоначално твърдеше.Неотдавна Георгиев прогнозира, че през 2007 г. цените им може да се увеличат двойно спрямо тази година.Неяснотите колко ще струват стикерите, предизвикаха напрежение сред превозвачите, които имали информация, че увеличението ще е 16 пъти, каза председателят на Съюза за обединение в автомобилния транспорт Койчо Русев. Според него компаниите са затруднени да направят пресмятания за разходите си от следващата година. Те вече се готвят да калкулират новите тарифи в цените на превозите и вероятно в цените на автобусните билети. Подобни настроения има сред членове на Националното сдружение на превозвачите, поясни председателят му Румен Крумов.Двучасовото обсъждане в парламентарната комисия обаче не доведе до по-голяма яснота по въпроса.Досега са известни само прогнозните тарифи на консултанта по въвеждането на винетната система - австрийската компания "Дурне консултинг", които предвиждат годишните винетки за леки автомобили през 2007 г. да струват 63 лв. вместо сегашните 58 лв., а за камионите и автобусите цената да се повиши съответно до 633 и 317 лв. Тези суми бяха включени в правителственото решение през 2004 г. за въвеждане на системата.Шефът на пътния фонд смята, че е възможно сегашните тарифи да останат и непроменени. От друга страна, той посочи, че се чакат актуализирани проучвания на австрийския консултант за цените на винетките, които ще са готови до края на септември.Георгиев не пожела да обясни пред депутатите причините за актуализацията. Според експерти новите сметки се правят заради поскъпването на петрола и нефтопродуктите през последната година и намаления обхват на платените пътища. Европейският съюз изисква да отпаднат 16 300 второкласни и третокласни пътища и да останат 3000 километра магистрали и първокласни пътища.Според ръководството на пътния фонд със 130-160 млн. лв. приходи от винетки годишно могат да се поддържат всички пътища. Намеренията на агенцията са през 2007 г. да събере 177 млн. лв., каквито са прогнозните проучвания на консултантите. За тази година бяха планирани 169 млн. лв., но от фонда не могат да се похвалят с добра събираемост, тъй като до момента приходите са 131 млн. лв., а очакванията са до края на да достигнат най-много 160 млн. лв. Ръководството смята, че това се дължи на фалшифицирането на стикери.Новите цени ще бъдат съгласувани с Европейската комисия в средата на октомври. Шефът на фонда направи интересното уточнение, че цената на стикерите няма да е по-ниска от тази на най-евтината винетка в ЕС (в Словакия), нито по-висока от най-скъпата (в Унгария). За сравнение - в Словакия годишната винетка за лек автомобил е 29 евро, колкото българската, която е 58 лв., а в Унгария е 137 евро, или над 270 лв. За камионите тарифите са съответно 477 и 703 евро.От следващата година българските и чуждестранните превозвачи трябва да плащат една и съща цена за винетките, защото подобно условие бе договорено в преговорите при затварянето на глава "Транспорт".Спорно се оказа намерението от догодина да бъде въведена и еднодневна винетка за леките автомобили, защото това би наложило отпечатването на огромен резерв. Предварителните изчисления са, че тези стикери ще струват най-малко 70 ст., но очакванията са за цена около лев. За тази промяна се изисква и решение на правителството.Георгиев обясни, че съотношението между винетките за камиони и леки автомобили не може да е над едно към шестнайсет, каквито са европейските изисквания.
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    #2
    Че защо да ги махнат като са си на печалба от тях....само колко глоби са извъртяли от липса на винетки.Дори фирмите за смяна на прозорци вече си имат бизнес с тях (срещу 10 лева я местят от счупеното на здравото стъкло).Всичко си е фабрика за проблеми за да се отвлич вниманието от многото малки проблеми.Един ден се замислих заедно с шефът ми колко простичко стоят нещата всъщност:когато имаш голям и сериозен проблем не се замисляш за по-малките проблеми около теб.За да се развива една фирма нормално да кажем и трябва кола....да обаче в даден момент се оказва че ти си купил колата ама не можеш да си я внесеш понеже нямало гаранционни суми или по-точно фирми които да уредят проблема.....хоп ето ти момент когато въртиш 100 телефона и трябва да се бръкнеш доста пари за ддс-то на момента макар че после държавата ще ти ги върне......след като се справиш с това идва прекрасния момент когато се оказва че в КАТ е пълно с коли със стари номера и не можеш да си регистрираш колата която ти е необходима за да работиш и чакаш с дни на опашката......друг прекрасен момент в който завърташ 100 телефона за да намериш познат или поне да ти се каже на кой да се плати и колко за да се оправиш малко по-бързо.След около 2 седмици колата евентуално е стъпила на пътя и хоп сега е момента да се появи проблем с липсата на винетки или както беше в началото на годината неяснотата с гражданские отговорности и т.н. все разни луди проблеми които те карат да забравиш изобщо за информация от сорта на това ще влизаме ли в ЕС или няма,щал ли да се вдига тока или не,ще спират ли Аец-а няма ли,кой точно управлява в момента и т.н. мильони неща които ти наричш в дадения момент просто "глупости".Така че е ясно че няма да мине и това без някакви проблеми и пак ще се стигне до доста нестабилно положение като цяло.Аз няма против да си върнат пътния данък или да го направят като по света с каси на магистралите и да си се плаща на километър или на участък по някакви дребни пари.Но аз лично не мисля че е редно да взимат пари за това че се движа по път без асфалт,без капка мантинела или изобщо дори нещо което да показва къде точно е пътя и всичко да е трапове и ровове и навсякъде само табели вляво вдясно и знаци 20,30 и т.н. и то киломтри такъв участък където години се ремонтира и нищо не се случва освен да се удрят коли от време на време.Определено има и добри пътища и аз тях нямам против но не може всичко да се слага под общ знаменател.Не може за едно бусче тип баничарка винетката да е 10 пъти по-скъпа от тази на колата защото можело да кара 500кг товар.....това са си глупости и хората са прави да се сърдят.Но не става да карат и без винетка защото глбата не е малка.....
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    Коментар


      #3
      хмм аз доколкото разбрах са щели да ги махат

      Коментар


        #4
        И аз така разбрах, щели да слагат постоянен данък щото така с винетките хората си купували само при пътувания.Пак ще ни гърби държавата!
        N.Y. State of Mind

        Коментар


          #5
          Аз пък чух друго. Няма да ги махат ами ще ги направят задължителни. Като Г.О. И по стикера ще си личи от далече дали имаш или не. На междуградски път контрола струва ми се ще е по слаб, но в центъра няма да ни се размине. Ще трябва да се прежалвам с още 80 лв.

          Коментар


            #6
            няма да са задължителницената догодина ще е около 65 лева
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Бе последното което чух е че ще има ще са по скъпи но ще бъдат за определени пътища.другите ще са без въпросът е как така ще ми казват че прохода Петрохан е първокалсен и трябва да купувам винетка като той не става и за каруцарски .Еми не мож ме накара да дам и 1 лв за данък.Държавата няма да се мине
              Аlfa Romeo 145 1.6 BOXER 103hp

              Коментар


                #8
                просто за някои от пътищата вече няма да се иска винеткано ще са доста малконякакви черни пътища и подобни
                2015 Renault Megane Expression GT
                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                Всичко за FIAT Bravo 2007

                Коментар

                Working...
                X