Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

12 часа повече кормуване, цената на курсовете - над 500 лв.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    12 часа повече кормуване, цената на курсовете - над 500 лв.

    1/3 от школите по авто-мото подготовка били в сивия сектор15.09.2006Практическата подготовка за бъдещите шофьори да удължи с 8 до 12 часа, предлага работна група, натоварена с изготвянето на проктопромените в нормативните документи за обучението на водачи на МПС.Сегашните 24 часа кормуване преди изпита не били достатъчни. Допълнителното обучение обаче ще доведе до увеличение на цената на курса, която може да надвиши 500 лв.Теоретичната подготовка остава 40 часа, но за провеждането й, което сега редовно става нехайно или почти изцяло се пропуска, ще се следи много по-стриктно.Към допълнителните часове ще се прибави и още един, който ще е специално предназначен за провеждане на два вътрешни изпита - единият по средата на курса, а другият в края му.Обсъжда се и вариантът полигонът да бъде върнат в програмата за изпита.Инспектори са установили сериозни нарушения при провеждането на курсовете.Някои инструктори са отчитали, че имат между 24 и 42 часа кормуване на ден, по документи други провеждали теоретична подготовка между 22 часа и полунощ. Трети пък давали свидетелство за завършен курс на хора, които въобще не фигурират в дневниците, обяви шефът на агенция "Автомобилна администрация" Володя Киров.1/3 от фирмите, които обучават кандидат-шофьори, са в сивия сектор, категоричен беше председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Илиев, който обясни, че подобни школи се познават по твърде ниските цени на курсовете.230 лв. не могат да покрият само разходите за 24-те часа практическа подготовка, така че много от часовете за кормуване или се "спестяват", курсистът остава неподготвен и съответно бива скъсан на изпита, или инструкторите участват в корупционни схеми и предлагат на кандидат-шофьорите да си "купят" книжката, обясни шефът на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев.
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    #2
    Аз съм "за". Ако ще 1000 лв. да стане курса. Проблема е, че това няма да реши проблема. Пак ще се отчитат непроведени часове, пак ще се продават книжки. Проблема е твърде сериозен и многопластов, за да се реши само с увеличение на часовете. В края на краищата, в Щатите изобщо не се кара курс, а само изпит, след определен брой часове кормуване с придружител (по-сложно е, но ще стане твърде дълъг поста, а определено е по-просто, отколкото в БГ). Но там ако те хванат с отпечатана бутилка алкохол в колата, влизаш в затвора, независимо дали си пил, ако превиш скоростта с еди колко си км/ч, мисля 50 бяха, пак влизаш в затвора. Ей това е решението. Строги закони, и по-важното, такива, които се спазват. Не е необходимо точно затвор, 15 дни престой в следствения арест биха били достатъчни. За 15 дни, такива мисли ще ти минат през главата, че може и никога повече да не седнеш зад волана, камо ли да се правиш на състезател. Ама, това трябва да се спазва, а не да се бутат 20 кинта на катаджията и айде...Съвсем off topic, в Смолян това лято от двама човека, независимо един от друг чух, че там с "бутането" не вървиш. Сгазиш ли лука, теглиш си последствията. Дано е истина и дано повече станат такива градове в БГ.
    Shit happens, sometimes...
    Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
    Marea 1.8 HLX - червена като аватара

    Коментар


      #3
      Ми то крайно време беше да се направи нещо по въпроса.За никого не беше тайна това, че водачите не се подготвяха както трябва за 24 учебни часа само...И да не говорим, че аз отблизо съм запознат с проблема с подготовката на водачите, защото баща ми цял живот е бил и още е инструктор.Не е оставил никой неподготвен, дори съм бил свидетел как родител му се заяжда за това, че настояваше детето да вземе още 3-4 часа, за да се научи да шофира като хората.В такъв случай баща ми знаете ли какво правеше?-Казваше му-Добре оставете го ненаучено и го пуснете на изпита на мен ми е най-лесно да му взема парите и да го пусна на изпит, но какво от това?Ще го скъсат и после дори да му "купите" (да точно така-книжки се купуват, но държа да отбележа, че баща ми НИКОГА не е помогнал за подобно нещо) книжката ще смеете ли да го пуснете сам да кара вашата кола?И по-добре ли ще е да треперите дали ще се върне жив всеки път когато взима колата?И родителя обикновено се съгласява...както би направил всеки здравомислещ човек, който гледа реално на нещата...а тези, които са се направили на тарикати и безсмъртни винаги са съжалявали горчиво за това Защото ЕВТИНОТО ВИНАГИ ИЗЛИЗА СКЪПО И искате ли да ви кажа от тия 250 лв, които струваше курса колко остават за учителя, ако цялото обучение се изпълни както трябва (доколкото се предполага, че трябва да стигнат тези 24 учебни часа), а?Сега много бързичко ще Ви го напиша: За един учебен час се харчат средно3.5л. гориво. 3.5* 1.80лв./литър (приблизително, защото цената се променя) = 6лв и повече разбира се, но нека да го оставим така за по-лесно...пък и да предположим и че си на газ и това да е някаква усреднена цена!Излиза, че само горивото ти струва 144 лв. (24 часа * 6 лв за гориво)250-144= 106 лв.Излиза, че за един трудов час инструктора взима чисто 106/24= 4.41 лв, хаиде да го сложим 4.50 А оттук натам-лицензи? ( за сведение той е окло 1000++ лв. годишно ) А поддръжка на автомобила? (амортизация т.е.) А консумативи? Как Ви се струва цената сега а?И ако питате мен това е инвестиция, която се прави веднъж в живота и е една от изключително важните!Трябва да се отнасяме малко по-сериозно към обучението на младите водачи, ако въобще смятаме да спираме тази "война" по пътищата...а това, че и полицията трябва да си върши по-добре работата също е вярно.Според мен новообявената цена е напълно реална, даже е ниска.Това е от мен колеги...просто направих един бърз разбор на "проблема, за да се знае защо и какво... Поздрави от мен и лек ден :P Слави
      == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

      На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

      Коментар


        #4
        Слав написа:
        ...За един учебен час се харчат средно 3.5л. гориво...
        На какъв автомобил това...!? Дори и да приемем, че начинаещите правят доста глупости с автомобила респ. двигателяи педала на газта, гасене/ пускане на двигателя, градско и т.н., пак не съм съгласен с тия 3.5 литра. Иначе с всичко друго съм съгласен. п.с. Колега на Т 55 (руски танк) му дават разход 2.9 л/км по асвалт и 4 л/км по черен път.
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          kiro_of_the_day написа:
          Слав написа:
          ...За един учебен час се харчат средно 3.5л. гориво...
          На какъв автомобил това...!? Дори и да приемем, че начинаещите правят доста глупости с автомобила респ. двигателяи педала на газта, гасене/ пускане на двигателя, градско и т.н., пак не съм съгласен с тия 3.5 литра. Иначе с всичко друго съм съгласен. п.с. Колега на Т 55 (руски танк) му дават разход 2.9 л/км по асвалт и 4 л/км по черен път.
          Хеееехххх...ми добре бе ти смяташ ли за 40 минути градско колко гориво ще се изхарчи а? Само за протокола-40минути с 40 км/ч =3.5 л.Такааа значи на 100км. се падат по-малко от 9литра/100 километра... ГРАДСКО... А да не говорим като се почне ПАРКИРАНЕТО какъв зор е за съединителя и как се форсира до 3000rpm и се паркира на на полусъединител поне 40 секунди с тези обороти (това докато не се научат де)...таааа за разхода да имаш още нещо да споделиш?И понеже питаш-курсовете се карат на Lancia Delta 1.8i 103hpКолата от подписа е моята, а другата на баща ми (Щото знам, че и за това ще питаш що е така :P )Поздрави и всичко най!
          == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

          На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

          Коментар


            #6
            С най-големи уважения към труда на инструкторите, респективно баща ти, ама тая сметка нещо не е читава. Иначе, как ще обясниш, че има инструктори с нова вектра, дето лизинга на месец и е не знам си колко. Явно е на яка далавера цялата работа. Аз, със 750 кинта заплата, не мога да си помисля за нова кола, а те явно успяват да си платят лизинга и то не на някаква кошница, а на луксозна кола...
            Shit happens, sometimes...
            Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
            Marea 1.8 HLX - червена като аватара

            Коментар


              #7
              ivjordan написа:
              С най-големи уважения към труда на инструкторите, респективно баща ти, ама тая сметка нещо не е читава. Иначе, как ще обясниш, че има инструктори с нова вектра, дето лизинга на месец и е не знам си колко. Явно е на яка далавера цялата работа. Аз, със 750 кинта заплата, не мога да си помисля за нова кола, а те явно успяват да си платят лизинга и то не на някаква кошница, а на луксозна кола...
              Колега, то в България всички работят на загуба, ако седнеш да ги слушаш...
              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
              Нека Силата на бъде с Нас...

              Коментар


                #8
                ivjordan написа:
                С най-големи уважения към труда на инструкторите, респективно баща ти, ама тая сметка нещо не е читава. Иначе, как ще обясниш, че има инструктори с нова вектра, дето лизинга на месец и е не знам си колко. Явно е на яка далавера цялата работа. Аз, със 750 кинта заплата, не мога да си помисля за нова кола, а те явно успяват да си платят лизинга и то не на някаква кошница, а на луксозна кола...
                Виж това не мога да ти отговоря, защото баща ми не може в момента дори да си помисли за нова кола...Но ще се опитам като ти направя малко "свободно съчинение" (размисли и предположения), което важи за недобросъвестните инструктори.Такааа... 1.ако имам човек, който "може" да кара или поне така твърди му взимам 200 лв. примерно и му правя един ...сеанс да го наречем от 5-6 часа и го пускам на изпит.И к’во се получава?-за има няма 3-4 дни изкарвам едни чисти 150 лв. и ми е през долуподписания дали тоя човек е добре научен 2.Да предположим, че имам "човек", който може да ми осигурява книжки без изпит...И взимам по 300 лв. за "книжка" (толкова съм чувал, че вървят, а предполагам и ти :P ) излиза, че имам 300 кинта ей така от небето. 3.Не си взимам пълния набор от часове като си спестявам часовете за паркиране и полусъединител ( е те тука вече и познавам такива инструктори, които го правят т’ва и такива водачи дето са се навили, щото им е по-лесно така), което ми спестява около 1 000 000 нервни клетки и отделно 50-60 лв.Та...какво излиза-ако имам двама "Книжкокупци" и двама-трима "можещи" да карат и около 4-5-ма дет не съм ги научил да паркират излиза, че на месец 2*300+150*3+5*50= 1300 лв заплата ей така без регламентираните курсисти еееххх...живот!Ми да ти кажа и Мертседес ще взема си взема на лизинг даже...А това ЗАЩО се случва това е въпрос, който трябва да зададеш на ДАИ и защо аджаба те не си вършат работата?Ако земат и те малко да се поразмърдат може и да се наместат нещата! А пък по въпроса защо някои инструктори постъпват така- ми щото им е писнало да карат за по има няма 100 лв на човек за месец е за т’ва!А да-което и по-горе го изчислих (ако махнем и % за консумативи и амортизация) се падат по около 3 лв. на час... А това по принцип трябва да е скъпо платен труд? За сравнение-един час по математика примерно струва 15лв./час , а там нервите са около 100 000 пъти по-малкоНесправедливостта поражда несправедливост - ето ти отговора на всички терзания човешки!
                == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                Коментар


                  #9
                  Извинявай, никого не исках да обиждам, просто споделих наблюдения. Ясно е, че всяко стодо си има и мърша, така че, не се засягай....Аз в вначвалото спводелвих свойте виждания - затвор за кофти шофьори, а от там нататък, ако ще 1000 кинта да е курса. Но затвор и за кофти инструктори.
                  Shit happens, sometimes...
                  Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
                  Marea 1.8 HLX - червена като аватара

                  Коментар


                    #10
                    ivjordan написа:
                    Извинявай, никого не исках да обиждам, просто споделих наблюдения. Ясно е, че всяко стодо си има и мърша, така че, не се засягай....Аз в вначвалото спводелвих свойте виждания - затвор за кофти шофьори, а от там нататък, ако ще 1000 кинта да е курса. Но затвор и за кофти инструктори.
                    Така вече може колега.Разбрахме се. Иначе и аз съм да се затегне контрола навсякъде, че държавата ни съвсем заприлича на разграден двор
                    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                    Коментар


                      #11
                      М/у др.

                      м/у. др. като бях в италия единия италиянец(малко тафтология се получи тук) каза че курса им струвал 1000 евро и бил мисля казаоколо 2 месеца или нещо подобно но не съм сигурен.Др. което каза беше че 1 PUNTO I струваоколо 1000 евро мисля че това говори само по себе си
                      FIAT - TIPO 2.0i.е

                      Коментар


                        #12
                        kiro_of_the_day написа:
                        Колега, то в България всички работят на загуба, ако седнеш да ги слушаш...
                        Никъде, ама никъде в постовете си не видях думата "загуба" Хайде лек ден и всичко най! :P
                        == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                        На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                        Коментар


                          #13
                          Много се извинявам ама мисля че и тук работата е относителна.е може аз дето съм карал години наред без книжка (разбира се не градско ами по поляните и в едно хале) да карам 24 часа за книжка както и някой който няма идея що е то кола и как се управлява,кое за какво е и изобщо какво може да се случва с тази кола на пътя....не е нормално.Колкото и да е трябва си практика и никой не може да ме убеди че за 24 часа човек може да научи габаритите на една кола,поведението и на пътя,всичкие възможни ситуации в които може да попадне и да се очаква адекватна реакция от този човек,има хора които с години не могат да се ориентират и свикнат с шофирането....обаче е факт че този човек научен или не прави два леви завоя и един десен (това беше моя изпит преди няколко години) и взима книжка....после първия дирек,дърво или друга кола е негова защото той откаде да знае че не може да завие с 140 примерно на 90 градуса или да спре от 100 до 0 за 5 метра с кола която приемаме за технически здрава...ама и откъде да знае като нито се е качвал на кола нито е карал с повече от 30-40 с учебната а и през повечето време инструктора му е викал че е некадърен или че незнам си какво вместо да обясни как се правят нещата всъщност.Мен навремето ме учеха като тръгна да спирам да си изключа от скорост и да си спирам само със спирачката....ама при по-дълго пътуване след 10-тия светофар вече няма да има и спомен от накладките и ще спреш на кукуво лято.Същото е и с паркирането и изобщо с карането и преценката.Всички ще кажете "да ама той няма откъде да има преценка и умения като няма стаж"...хубаво ама като няма стаж трябва или да кара с някой който да му казва или просто да се учи докато я придобие колкото и скъпо да е защото като излезе на улицата става потенциална опасност не само за себе си ами и за другите.Отделно оставам тези които си купуват книжките по един или друг начин и тех не ги коментирам изобщо.Курса и да стане 500лв просто тогава още по-мало хора ще ходят защото схемата е ясна и всеки ще си каже "хубаво отивам на курс,плащам 500лв,губя поне месец да се уча и после евентуално може да ме скъсат примерно защото не съм симпатичен и пак трябва да плащам и така незнам колко пъти....че що не тегля една майна на всичко това и не се обадя на бай Пенчо да ми уреди една книжка за 400-500-600лв и да не се занимавам пък аз ще се науча да карам".Е затова няма да се оправи положението и затова няма да спрат и да умират по 600-700 човека колкото са умряли от началото на годината досега заради катастрофи....понеже и пътищата са ни едни...нямам думи.Първо трябва да се променят състоянието на пътищата и маркировката (която почти липсва както и знаците) и начина на обучение на шофьорите и тогава да се прави статистика и да се стряскаме с цифри.А пък състоянието на автопарка ни изобщо няма и да го зачеквам и великите обяви "годишен технически преглед на място" срещу еди колко си лева там (20 или 30 бяха някъде не помня).
                          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                          Коментар


                            #14
                            темата е доста обширна....оставете парите и курса - а медицински знаете ли как дават??? и колко хора не виждат добре като карат???имам 1 приятел, дето е за 4 диоптъра, но не слага очила и юрка... а колата му в какво техническо състояние е - мани-бегай... аз при него не се качвам!!! а той как качва децата си .....въпроса не е само до пари и рутина при шофирането.....въпроса е до първите 7 годинки....
                            Fiat Punto 1.1-Синята птица
                            Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                            Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                            Коментар


                              #15
                              След като ви изчетох постовете ще кажа че доста се развоня на мърша напоследък от многото инструктори.Парите ще оправят положението само ако инструкторите печелят добре от всеки ВЗЕЛ изпита. Трябва да се въведе отчетност, която да изключва възможността човека да не се яви на курс. В момента има такава, но явно не работи.В момента, по-изгодно им е да не вземеш изпита - допълнително часове, рекет да си купиш книжката и такива...някой инструктори даже се правят на ударени за някои "дребни" неща за изпита, и съответно-не изкарваш.Познавам и един перфектен инструктор, такъв е от 20 години, наистина знае какво говори. Познавам и един, който не бих искал да срещам повече. Особено ако той е в кола, даже и в багажника.
                              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X