Колеги искам да ви попитам някои има ли някаква информация как ще стоят нещата с вкарването на коли след влизането ни в ЕС.Разпитвал съм много хора и всеки ми казва различни неща
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Внос на коли след влизането ни в ЕС
Collapse
X
-
аз доколкото съм чувал,работата ще си остане почти същата.Сега като купиш кола от там пишат че е експорт от ЕС за държава извън него и си плащаш мито, а като влезем ще е от ЕС до ЕС и още като купуваш колата ще си платиш данъка,който ще е горе долу колкото митото сега.с две думи колите няма да паднат,само дето по лесно ще ходим да си ги избираме
-
fhh
Има обаче съществена разлика понеже ДДС-то ще го плащаш в/у реалната цена, а не както сега на измислена и реални ще плащаш по-малко. За ДДС ще важи правилото и за различните ставки в различните страни, може и да се доплаща разликата у нас, ама ако е по-високо в чужбина тук ще ти връщат ДДС. Немогат да спрат по никакъв начин вноса понеже иначе ще има глоби от ЕС. Сега се водят дела мисля срещу Чехия и Полша ако не се лъжа, ама може вече и да са ги осъдели. Никоя страна неможе да поставя пречки за свободното движение на стоки, виж за хората е по-друго.
Коментар
-
Колегата fhh e напълно прав. Разликата, в общия случай поевтиняването, ще дойде от факта, че ДДС-то ще го заплащаш върху пазарната стойност на автомобила, примерно, купуваш кола за 1000 евро, плащаш 200 евро ДДС, а не както е сега, върху година на производство, кубатура и т.н. и за същата кола примерно ти излиза 1000 лв. Отделен е въпроса, че ще излиза по-евтино за по евтините коли. При по-скъпите луксозни возила ще има поскъпване.Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
-
Когато вноса е от ЕС, такова понятие мито и митница няма, но има ДДС, който може да се внася в НАП. Даже и вноса не се води внос - в новия закон за ДДС, който вече е приет и е изцяло съобразен (преписан) с изискванията на ЕС, се говори за "пристигане" на стоки от страни, членки на ЕС.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Цената на автомобилите ще се повишава след 1 януари 2007 г. с присъединяването на България към Европейския съюз, заяви председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев. Допустимата разлика между цените на една и съща марка коли при търговия на дребно в различните страни на общността е 5%, според изискванията на европейското законодателство. До оскъпяване на колите ще доведат и по-високите изисквания към емисиите на вредни газове, двигателите, цялата хранителна, запалителна и изпускателна система на автомобила.Източник: Новинарex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Това е за новите коли.Иначе в съботния брой на "24 часа" писаха, че колите трябва имат: 2 airbag, ABS, да отговарят на Евро 4.Pecho написа:Цената на автомобилите ще се повишава след 1 януари 2007 г. с присъединяването на България към Европейския съюз, заяви председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев. Допустимата разлика между цените на една и съща марка коли при търговия на дребно в различните страни на общността е 5%, според изискванията на европейското законодателство. До оскъпяване на колите ще доведат и по-високите изисквания към емисиите на вредни газове, двигателите, цялата хранителна, запалителна и изпускателна система на автомобила.Източник: Новинар
Коментар
-
Трябва да отговарят за да не плащаш висок данък - то и в Германия има коли дето не отговарят ама са в движение но с по-високи данъци и еко такси.Вноса като понятие се замества с вътрешно-общностна доставка. Остава ДДС-то но само ако си купил там без ДДС (тоест с отстъпка като от безмитен магазин правена от малък брой автокъщи). До сега се плащаще цялата цена в германия и после автовозите при следващо ходене си вземат обратно парите от немското ДДС. Дефакто ще паднат цените с едни 17% от стойноста на покупката и още с разликата между ДДС начислявано по база конски сили и ДДС от реалната покупна цена. Например джип за 7500 ЕВРО с 218 конски сили сега митниците го смятат че е 29000 лева като стойност и от това 20% са 6000 лева, а сматането ще бъде върху 15000 лева - ДДСто ще излиза 3000. Примера излиза че вместо 7500ЕВРО+6000лв+акц. цената ще е 6400 ЕВРО + 3000 лв. (+акциз 10тина хиляди - ама той си остава същия май).doofiat написа:Иначе в съботния брой на "24 часа" писаха, че колите трябва имат: 2 airbag, ABS, да отговарят на Евро 4.
Коментар
-
Цената на автомобилите ще се повишава след 1 януари 2007 г. с присъединяването на България към Европейския съюз, заяви председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев. Допустимата разлика между цените на една и съща марка коли при търговия на дребно в различните страни на общността е 5%, според изискванията на европейското законодателство. До оскъпяване на колите ще доведат и по-високите изисквания към емисиите на вредни газове, двигателите, цялата хранителна, запалителна и изпускателна система на автомобила.
Коментар
-
VIPER_MAN_BG виж малко-по горе какво е писал Pecho !!! Това се отнася за чисто нови автомобили, а ние говорим за на старо.и вижте и тази тема защото се повтаряме:http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=8493
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар