То на полицай му дай да казва "Забранено е". Какво ги слушате тия олигфрени!?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как е правилно да се направи обратен завой?
Collapse
X
-
И как точно ще направиш завой "наляво" през процепа, озовавайки се в насрещното на Гешов и чак тогава да завиеш наляво по България ? Или завиването наляво и още малко наляво и после остър десен и после срещу движението и после наляво и оглеждане дали тези, които си правят левия както трябва няма да те заклещи в трамвайните лини се нарича "завиване наляво" ? Полицая го е обяснил достатъчно ясно според мен...ogi28b написа:Хахахахаххахха О, СВЕЩЕНА ПРОСТОТА!!!
Ти си попаднала на уникален индивид! Как го реши, че е за онези, които идват по улицата отгоре? Не, не, не.... На теб лично кой знак/светофар/маркировка или каквото и да е, ти забранява точно там да завиеш наляво? Няма такъв! Направо гледам и не вярвам на ушите си, че полицай го е казал това. Пита ли го по кой ТОЧНО член ще те глоби? Защо не се върна и не започна да циркулираш нарочно пред него през процепа?Immortal-е, четеш ли докъде достига компетентността на КАТаджиите 
Коментар
-
За какво говориш?!?jorko написа:И как точно ще направиш завой "наляво" през процепа, озовавайки се в насрещното на Гешов и чак тогава да завиеш наляво по България ? Или завиването наляво и още малко наляво и после остър десен и после срещу движението и после наляво и оглеждане дали тези, които си правят левия както трябва няма да те заклещи в трамвайните лини се нарича "завиване наляво" ? Полицая го е обяснил достатъчно ясно според мен...
Коментар
-
Значи искаш да кажеш, че ако 100 КАТаджии ти заявят, че е забранено нещо, това автоматично става истина, защото са го казали КАТаджии?Ми те така ще те спрат някъде, ще ти кажат, че си карал с превишена скорост и като кажеш, че няма знак, ще ти кажат че въпреки това си карал с превишена скорост, защото там трябва да се кара с 30, а не с 50?! Горе-долу по същия начин се е аргументирал и полицаят - че от там е забранено да се прави обратен завой, защото е забранено да се прави обратен завой. Логиката е желязна. Направо е стоманена! Излиза, че никъде, по никакъв начин не може да се направи обратен завой, защото светофарите не го позволяват, нито маркировката. Единствено на някакви места извън кръстовища, където има специалния знак за това? А пред Следствието в София също ли е забранен обратният завой?!? Ако излизаш от ЧЕЗ там, на Г. М. Димитров и трябва да отидеш към Булгарплод, по кой път ще минеш, че не се сещам?
Коментар
-
Забранено е, защото го пише в закона, който вие обаче явно тълкувате по свой си начин. За това допълнително се аргументирам с тълкуването на катаджия и агенцията провеждаща изпита за правоуправление. Има лека разлика от това, което ти ми вменяваш, нали?Не, не излиза така. Където светофарът няма стрелки, може да направиш обратен завой.Някаква недомислена организация на движението и всеобщото каране в нарушение не са никакви аргументи. И аз съм обръщал на кулата, спирали са ме и ще продължа да обръщам, вместо да отивам на майната си.Brava 1.6 16V 103hp
Коментар
-
КЪДЕ??Искам някой от спорещите, ако щете доведете и началника на КАТ, да ми покаже КЪДЕ В ЗАКОНА е забранено да се прави обратен завой, когато светофарите имат стрелки?!?Тоя катаджия казал, онзи катаджия казал.Искам цитат от закона, в който недвусмислено да пише, че "обратният завой е забранен!"Всичко останало е тълкуване, на който както му отърва.Аз по-горе се аргументирах. Оборете ме.Готов съм да споря и с който и да е катаджия, в присъствието на юрист, който да ни разтълкува закона.steven написа:Забранено е, защото го пише в закона...
Коментар
-
Цитирам си пак мнението. Аз никъде не съм виждал лента за обратен завой, такава няма дефинирана и в правилника. В правилника ясно е казано, че обратен завой се прави наляво от най-лявата пътна лента (която ВИНАГИ има маркировка за завиване наляво).Идеята на т.(4) в закона е, като ти свети зелена стрелка надясно, че не можеш да минеш направо или наляво.Immortal написа:Да се върнем пак на светофара и обратния завой, че днес специално огледах всичките 8 светофара, през които минавам за работа.(4) Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с 3 светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).(5)Светофар с 3 светещи полета, на който светещото поле за зелената светлина е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета за червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), се използва само когато сигналите за преминаване и спиране не се подават едновременно към всички пътни превозни средства от даден вход на кръстовището.В този случай конфигурацията на стрелките в светещите полета на отделните светофари от този вход съответства на разрешените посоки за движение от отделните пътни ленти и на този вход на кръстовището не може да се поставя светофар, светещото поле за зелената светлина на който е с формата на кръг.Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението.Има ли на светофара стрелка наляво? Има. Наляво ли се извършва обратния завой? Наляво. Е? Къде е нарушението?!?!?
Коментар
-
Цитирам само теб, но отговора ще е насочен и към останалите пишещи тук... Ляв завой и обратен завой са две различни неща, записани в закона в отделни раздели членове и нямат нищо общо, освен левия мигач и нямането на предимство пред идващите отсреща ППС-та . При ляв завой напускаш кръстовището по друг път, а не по този от който си навлезнал в него . Това, че не е забранено изрично, не значи че е разрешено, защото си има лента за ляв завой, която е задължителна относно посоката на движение/ виж ППЗДвП чл. 65, т.1 /, т.е. завиваш наляво ... не правиш обратен, не продължаваш направо и не завиваш надясно . Питането на служител не е най-доброто решение, но да се каже че всички "тия са олигофрени" е крайно несериозно най-меко казано ...vili151279 написа:Колега, jorko погледни водещия пост на темата коментираме обратния ляв завой, а не левия завой
Коментар
-
Имаш задължителна посока на движение според секцията на светофара - само наляво, всичко друго е забранено. Като след знак със стрелка наляво.slonikon написа:напротив, щом не е изрично забранено, значи е разрешено. тия, дето бучат знаците и те действат на същия принцип.то някакъв омагьосан кръг стана тука.
Както не може да завиеш надясно, така не може и наобратно. Да, завиването в обратна посока се извършва от най-лявата пътна лента, но когато това е разрешено, а не винаги когато има лява пътна лента
Brava 1.6 16V 103hp
Коментар
-
Всъщност някой беше написал преди, че на конкретното кръстовище светофара свети и за направо, но така или иначе в най-лявата пътна лента има стрелка само и единствено за наляво, която е задължителна ...steven написа:Имаш задължителна посока на движение според секцията на светофара - само наляво, всичко друго е забранено. Като след знак със стрелка наляво.slonikon написа:напротив, щом не е изрично забранено, значи е разрешено. тия, дето бучат знаците и те действат на същия принцип.то някакъв омагьосан кръг стана тука.
Както не може да завиеш надясно, така не може и наобратно. Да, завиването в обратна посока се извършва от най-лявата пътна лента, но когато това е разрешено, а не винаги когато има лява пътна лента 
Коментар
-
не виждам по какъв начин стрелката на знака кореспондира със стрелката на светофара напр. http://bg.all.biz/img/bg/catalog/62332.jpegтази на светофарите по-скоро прилича на "само наляво преди знака". сега да вземем и през мантинелите да минаваме, щото някой не си е дописал закона. стрелката указва посоката и толкова. и левият и обратният завой са все наляво.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Колега, колега, колега.... ВСЯКА лента за ляв завой (имам предвид най-лявата от всички леви) ти позволява да направиш обратен завой, освен в случаите, в които той е забранен със знак еди-кой-си номер. Покажи тогава коя лента е за обратен завой?!? Ами то тогава на всяко кръстовище с повече от една лента е забранен обратният завой, защото всички такива кръстовища имат или светофар, или лента с маркировка, които те задължават да завиеш наляво. Дотук се надявам, че схващаш парадокса, в който влизаш с тази маркировка и с това задължително движение наляво. Той Immortal-а правилно ви пита - да не би да прави обратния завой надясно? Идеята на стрелките е да завъртиш волана наляво след тях, а не надясно или направо.jorko написа:Това, че не е забранено изрично, не значи че е разрешено, защото си има лента за ляв завой, която е задължителна относно посоката на движение/ виж ППЗДвП чл. 65, т.1 /, т.е. завиваш наляво ... не правиш обратен, не продължаваш направо и не завиваш надясно .Еми нали за това става въпрос - че се движиш наляво, нали обратния завой трябва наляво да го направиш, не можеш да го направиш надясно. И как ти, например, разбираш, че някъде е разрешен обратният завой, а другаде не, ако няма забраняващия знак? И кой знак е разрешаващ, кой сигнал на светофара, или коя маркировка ти разрешава? И за теб се отнася въпроса: на всяко кръстовище с повече от една лента е забранен обратният завой, защото всички такива кръстовища имат или светофар, или лента с маркировка, които те задължават да завиеш наляво, така ли?steven написа:Имаш задължителна посока на движение според секцията на светофара - само наляво, всичко друго е забранено. Като след знак със стрелка наляво.
Както не може да завиеш надясно, така не може и наобратно. Да, завиването в обратна посока се извършва от най-лявата пътна лента, но когато това е разрешено, а не винаги когато има лява пътна лента
Още веднъж повтарям - на ВСЯКО кръстовище с повече от една лента има маркировка и светофари, които ти сочат нанякъде. На всяко такова кръстовище ли е забранено? Давам примери сега: кръстовището на Оборище и Черковна в София - според вас - разрешен обратен завой? Аргументи - платно с две ленти, по една във всяка посока, няма маркировка, светофарът свети зелено без стрелки. Всички кръстовища на бул. България - забранен обратен завой? Аргументи - навсякъде има повече от една лента, лентите имат маркировка, навсякъде светофарите сочат накъде трябва да отидеш, защото са повече от един и пускат по различно време посоките. Правя един последен опит, да ви покажа къде бъркате в четенето на ЗДП-то (не на Правилника!): Когато има маркирани ленти с посоки, те те задължават да отидеш на съответната посока, идеята е да не продължиш направо или да идеш в другата посока. Не може от лента за ляв завой да завиеш надясно. Можеш, но при ПТП вината е изцяло твоя. Обратният завой е равносилен на левия в тази част. Ти спазваш задължението на лентата и от нея продължаваш наляво, а не надясно, нито направо. Като има светофар с посока - той е сложен не за да ви задължи да завиете в точно определено направление, а за да ви разреши да навлезете и преминете през кръстовището във вашата посока по време, което е различно спрямо останалите посоки. Във вашия случай - този светофар ви позволява да си направите левия или обратен завой (ако той не е забранен със знак еди-кой-си номер), докато в същото време тези, които са за направо и надясно - стоят и чакат на червено. И понеже няма как да ви сложат светофар за обратен завой, нито лента с такава маркировка, то ако има нужда да е забранен завоят, ще е забранен със знака, а не с допълнителен светофар, който да ви свети със стрелка, сочеща наляво. С това мисля да приключа темата за себе си по този начин:jorko написа:Всъщност някой беше написал преди, че на конкретното кръстовище светофара свети и за направо, но така или иначе в най-лявата пътна лента има стрелка само и единствено за наляво, която е задължителна ...
... и се надявам най-после да помислите върху това защо се слагат светофарите със стрелки, тъй като вече няколко пъти беше казано защо е така.
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар