Immortal написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как е правилно да се направи обратен завой?
Collapse
X
-
Що сам се навираш между шамарите?Веднага ще ти цитират закона в частта за продълженията на тротоаритеAirfan написа:Ти къде си виждал такива пешеходни пътеки?Immortal написа:Сега ще трябва и бира да ти пращамjorko написа:Кое точно да не е така ?Иначе противоречие не виждам... Навлизаш в кръстовището, пресичаш пешеходната пътека, очертана или не, правиш обратния вътре в кръстовището и после пресичаш пак пешеходната пътека и така ...
Всъщност, на практика повечето обратни завои в кръстовище се правят именно в нарушение на закона ( по червената стрелка, а не по синята):
Дидо, беше ясно какво имаш предвид и точно затова ти казах, че не е обосновано твърдението ти.Как хората правят завоя е едно, но не е правилно да твърдиш, че Immortal написа:Иначе, ако четем закона като дявола евангелието, то на нито едно кръстовище в населено място нямате право да правите обратен завой
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Затова написах това с червеното.А точно такива кръстовища има на много места.В Ямбол се сещам за няколко такива - едното е на Биков мост (до автогарата), другото е до Винпрома, срещу завод Язаки. На други пешеходните пътеки са като тротоарче по средата, но има и точно такива.Идеята ми беше да покажа, че законът при определено желание може да си го тълкуваш както ти е удобно.Поздрави на всички.Lane Staley написа:Immortal написа:Иначе, ако четем закона като дявола евангелието, то на нито едно кръстовище в населено място нямате право да правите обратен завой
Коментар
-
Явно и полицаите го тълкуват различно тзои закон. Случвало ми се е в София да правя обратен завой от лява лента, предвидена за ляв завой със светофар със стрелка наляво. След обратния завой ме спират полицаи и ме глобяват заради маневрата ми. Трябвало само наляво да завия, без обратен.Сега при кръстовището в първия пост на темата става ясно, че полицаите си кибичат редовно там, но не глобяват заради обратен завой, въпреки че има светофар със стрелки направо и наляво. Върви ги разбери.Та по темата: От горчив опит зная, че като има светофар със стрелка наляво или направо и наляво, не можеш да правиш обратен завой.Alfa 147 JTD 115 hp
ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG
Коментар
-
:D Аз защитавам твърдението, че обратния завой трябва да се направи през процепа, през които минават тролейтеchandler написа:Явно и полицаите го тълкуват различно тзои закон. Случвало ми се е в София да правя обратен завой от лява лента, предвидена за ляв завой със светофар със стрелка наляво. След обратния завой ме спират полицаи и ме глобяват заради маневрата ми. Трябвало само наляво да завия, без обратен.Сега при кръстовището в първия пост на темата става ясно, че полицаите си кибичат редовно там, но не глобяват заради обратен завой, въпреки че има светофар със стрелки направо и наляво. Върви ги разбери.Та по темата: От горчив опит зная, че като има светофар със стрелка наляво или направо и наляво, не можеш да правиш обратен завой.
Май ще спечеля облога :P
Коментар
-
Знак може и да няма, но със сигурност има хоризонтална маркировка, която те задължава да продължиш наляво ... сега може да изникне въпроса дали завиването наляво трябва да се извърши от процепа или баш през кръстовищетоogi28b написа:Аз питах какъв знак има над светофара там? Ама май нямаше отговор. А и ако спорите откъде трябва, всъщност то не трябва от никъде. Разрешено е и през двете места, защото на нито едното място няма забрана. Стига знакът там да не те задължава да продължиш направо при т. нар. "процеп".
Коментар
-
Не съм минавала скоро оттам, че съм прикована вкъщи с гипса. Ако утре ми свалят гипса ще мина, ще направя снимки, а ако е през деня ще питам и служителите на закона какво мислят по въпроса :Dogi28b написа:Аз питах какъв знак има над светофара там? Ама май нямаше отговор. А и ако спорите откъде трябва, всъщност то не трябва от никъде. Разрешено е и през двете места, защото на нито едното място няма забрана. Стига знакът там да не те задължава да продължиш направо при т. нар. "процеп".
Коментар
-
Да се върнем пак на светофара и обратния завой, че днес специално огледах всичките 8 светофара, през които минавам за работа.(4) Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с 3 светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).(5) Светофар с 3 светещи полета, на който светещото поле за зелената светлина е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета за червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), се използва само когато сигналите за преминаване и спиране не се подават едновременно към всички пътни превозни средства от даден вход на кръстовището. В този случай конфигурацията на стрелките в светещите полета на отделните светофари от този вход съответства на разрешените посоки за движение от отделните пътни ленти и на този вход на кръстовището не може да се поставя светофар, светещото поле за зелената светлина на който е с формата на кръг.Това което съм удебелил, е нарушено на всички кръстовища, през които преминавам.На всички тях, зеленото светва едновременно за всички ленти, но въпреки това, секциите над отделните ленти имат стрелки. Освен това, над всяка лента има и от онези кръгли сини знаци, които указват за засдължително движение след знака.По тази логика, би трябвало никъде от край до край по моят път да не може да се направи обратен завой, което е абсолютен абсурд.Освен това, на едно от кръстовищата, въпреки, че има стрелки във светофарите, отделно има и знак "забранен обратен завой", а а останалите кръстовища такъв знак няма. Има колеги по-горе, които казват, че са ги глобили за подобен обратен завой. Аз питам - за нарушаване на кой член?Ако е на този горния член от правилника, веднага посочвам члена от Закона (който е с по-висок ранг от Правилника), че :Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението.Има ли на светофара стрелка наляво? Има. Наляво ли се извършва обратния завой? Наляво. Е? Къде е нарушението?!?!?
Коментар
-
Добре де, а каква хоризонтална маркировка трябва да има, за да направя обратен завой?jorko написа:Знак може и да няма, но със сигурност има хоризонтална маркировка, която те задължава да продължиш наляво ... сега може да изникне въпроса дали завиването наляво трябва да се извърши от процепа или баш през кръстовищетоogi28b написа:Аз питах какъв знак има над светофара там? Ама май нямаше отговор. А и ако спорите откъде трябва, всъщност то не трябва от никъде. Разрешено е и през двете места, защото на нито едното място няма забрана. Стига знакът там да не те задължава да продължиш направо при т. нар. "процеп".
Червеното също ли светва едновременно за всички посоки, или някоя от тях остава разрешена повече време? Ако е първото - то наистина е доста безсмислено да има светофар със стрелки, щом за всички посоки едновременно светва зелено и червено.Immortal написа:На всички тях, зеленото светва едновременно за всички ленти, но въпреки това, секциите над отделните ленти имат стрелки.
Коментар
-
Каквато има в крайна лява лента преди Петте кюшета, като се идва по Патриарха, но го казвам само като пример за маркировка, защото ако почнем и това кръстовище да го обсъждаме тук, ще станеogi28b написа:Добре де, а каква хоризонтална маркировка трябва да има, за да направя обратен завой?
:D
...
Коментар
-
И аз сериозно ти отговарям. Не е нужно да киселееш за незначителни неща, а и вече поясних че не го давам за пример като кръстовище, а само като възможно изрисуване с боя като маркировка... ама ти избирателно ли четеш или те мързи ?ogi28b написа:Питам сериозно. KЬОше. Там не правиш обратен завой. Там завиваш по друг път, който е с ъгъл > 90 градуса спрямо този, по който идваш. Обратен завой е да запазиш движение по същия път, но в противоположна посока.
Коментар
-
Всичко светва едновременно.Първо пускат отиващите към центъра във всички посоки, после идващите от центъра във всички посоки, после движещите се по напречната улица - в двете направления във всички посоки (по-малък трафик), после всички пешеходци и така...На повечето светофари по пътя за моята работа е така. На 5 светофара е така, от общо 8.ogi28b написа:Червеното също ли светва едновременно за всички посоки, или някоя от тях остава разрешена повече време? Ако е първото - то наистина е доста безсмислено да има светофар със стрелки, щом за всички посоки едновременно светва зелено и червено.
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар