Здравейте!От няколко седмици насам с мой приятели караме колела.Много се запалих насам натам из планини (около София де) и имам няколко въпроса.Разполагам с колело Sprint Victory, той е без никакъв амортисьор и искам да си сложа преден такъв.Какво трябва да гледам (като размер,дължина)?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Велосипедни въпроси
Collapse
X
-
Както Коста писа - ако можеш да смениш вилката - можеш да сложиш такава с амортисьори. Аз съм с такива, но определено предпочитам да съм без. Особено ако ще се кара по пресечен терен. Веднъж ще ти се наложи да повдигнеш предницата и ще вдигнеш само частта с амортисьора и ще се пребиеш... Един тунинг, който за мен си струва повече и ще събирам стотинки за него е алуминиева или титанова рамка - всичко останало са глезотии.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Re: Велосипедни въпроси
VoDo написа:Разполагам с колело Sprint Victory, той е без никакъв амортисьор и искам да си сложа преден такъв.Какво трябва да гледам (като размер,дължина)?. За твоя тип на каране си търси вилка с 80-100мм ход. Абсолютно достатъчни за нормално каране по пътеките в планината. Освен това не знам рамката колко ход може да поеме, защото все пак променяш геометрията с голям вилка, и има опасност да спукаш челото. Така че 80мм-100мм максимум. От евтините вилки (разбирай такива до 250-300 лева), не очаквай кой знае каква работа. Не очаквай да обират и най-малките камъчета и/или неравности. Те са просто с една пружина в единият ботуш, и маслен патрон в другият. Стават колкото да задържиш колелото, да не се претрепеш ако удариш на някой корен или по голям камък.А и друго нещо, ако все пак колелото е с oversize чело, и решиш да дадеш малко повечко пари за вилка, задължително гледай да е с lockout!. Това е заключващ механизъм, който не позволява на вилката да се движи, и е много важен при катеренето, да не се получава клатене, да се губи енергията от въртенето на педалите
.
jenshen73 написа:Веднъж ще ти се наложи да повдигнеш предницата и ще вдигнеш само частта с амортисьора и ще се пребиеш...В началото имаше при мен такъв момент, ама свиква се и то много бързо, отне ми точно 2-3 бордюра да свикна. Все пак тая вилка не потъва в целия си ход. Никога не съм се пребил заради вилката, а и не познавам такъв човек.
Коментар
-
Виж как ти се захваща лапата за тръбата.Ако е такъв вид:http://screambikes.eu/bg/lapi-kolche...s-c398-2.html- Normal size.Ако е такава:http://screambikes.eu/bg/lapi-kolche...61a-8.htmlOver size, най-вероятно 1 1/8.Обърни внимание на самото колче, в първия случай се вмъква в тръбата на вилката и се затяга, във втория, лапата се захваща за тръбата на вилката директно ( стержена)Както са писали колегите, ако имаш нормална големина лапа, замисли се за ново колело, иначе ще станеш кръводарител ( от опит ).Нормалната големина е за града, до пазара и обратно, и за шосейки.В момента има на крос доста добри колела, аз съм се заканил да ходя да ги видя, ако са останали.http://crosscycle.com/promo/12.htmИ пиши да покарамеСега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Бягай от тези амортисьори, че така яко и качественно ще се пребиеш, че поне месец в гипс не ти мърда. С амортисьорите като влезеш в някоя дупка, те поемат теглото ти, но ако колелото не излезе от дупката минаваш над кормилото и в следващият момент летиш напред, защото амортисьора се разпъва и те изхвърля.Няма начин да няма начин!
Коментар
-
nikolovvd написа:Бягай от тези амортисьори, че така яко и качественно ще се пребиеш, че поне месец в гипс не ти мърда. С амортисьорите като влезеш в някоя дупка, те поемат теглото ти, но ако колелото не излезе от дупката минаваш над кормилото и в следващият момент летиш напред, защото амортисьора се разпъва и те изхвърля.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:nikolovvd написа:Бягай от тези амортисьори, че така яко и качественно ще се пребиеш, че поне месец в гипс не ти мърда. С амортисьорите като влезеш в някоя дупка, те поемат теглото ти, но ако колелото не излезе от дупката минаваш над кормилото и в следващият момент летиш напред, защото амортисьора се разпъва и те изхвърля.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
@GTipo: Карам колело, което е с евтина вилка и амортисьори. Цялото ми колело е на 1/2 от дадените по-горе цени за вилка. И евтиния амортисьор точно това прави - влизаш меко в дупката, но при излизане, ако не помогнеш правилно - си през глава - не успях да падна, но аха... При това - в един 3 сантиметров бордюр. Добре, че нямаше никой да ми се смее. Следващия тунинг ще е да махна тъпия амортисьор и да си сложа свястна вилка.Предвид, че явно ги разбираш повече от мен (не иронизирам) дай ми съвет - V образни или дискови спирачки?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Преди да си туннговате коЙлИлАта, преценете къде ще карате, щото ако е в парка в събота, няма смисъл от амортисьори, по добре си похарчете парите за удобна седалка да не ви отидат камбанките, ако ще карате в планината вече е друга работа. пп това за педалирането е много готин лафКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
jenshen73 написа:@GTipo: Карам колело, което е с евтина вилка и амортисьори. Цялото ми колело е на 1/2 от дадените по-горе цени за вилка. И евтиния амортисьор точно това прави - влизаш меко в дупката, но при излизане, ако не помогнеш правилно - си през глава - не успях да падна, но аха... При това - в един 3 сантиметров бордюр. Добре, че нямаше никой да ми се смее. Следващия тунинг ще е да махна тъпия амортисьор и да си сложа свястна вилка.jenshen73 написа:Предвид, че явно ги разбираш повече от мен (не иронизирам) дай ми съвет - V образни или дискови спирачки?
Коментар
-
Алоо, накладките и дисковете на колата ми са по-евтини. Хайде да говорим за бюджетни решения. Колелото ми е някакво българско за 169лв. Смених капли и си сложих седалка дето да не ми влиза в задника..., но 100лв...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Алоо, накладките и дисковете на колата ми са по-евтини. Хайде да говорим за бюджетни решенияV-образни, ама с добро лостче и колодки, бият всички дискови за до към 100 лева бройката.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар