jenshen73 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пищящо зарядно на лаптоп/изпуши/.
Collapse
X
-
Редуцирана употреба на вредни вещества, сред които е оловото, а то беше част от припоя преди RoHS. Съответно - всичката техника по RoHS стандарт мре от липсата на олово и температурни деформации. Да пояснявам ли повече или се светна вече?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
От това, да. Липсата на олово прави припоя не толкова пластичен и от температурните деформации се получават красоти - като последно отваряното от мен зарядно за лаптоп - трансформатора просто беше изпаднал...На това се дължат и кухите спойкиtomny написа:Аз се светнах. От това ли се напукват спойките на 5+ годишната техника? Аз смятах, че просто пестят тинола??
или тъй наречените "студени" спойки.
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Да, вярно е, просто не го свързах с проблема. Все пак олово в припоя има, но в по-малки количества. От друга страна, тинол ( това дето му казваме калай, и се използва за запояване по платки) с по-малко олово в него, се топи при по-висока температура. В тези модули, които имат елементи отделящи много топлина, тинол с ниско съдържание на олово усължава живота им. Спойките се пукат по-лесно от температурните разширения, но пък тинол с високо сдържание на олово омекава прекалено от загряването на някои елементи и се отделя от пиновете и "островчетеата" на платката, за доста по-кратко време от това което минава преди да се напука тинол с ниско съдържание на олово. Както се казва - нож с две остриета. И двата варианта си имат предимства и недостатъци от техническа гледна точка. От екологична ... малко не е съвсвм ясно, защото вместо употребата на олово, което и без това си е част от природата, се отделят повече вредни газове за производство на енергията необходима за достигане на по-висока температура за разтапяне на припой с по-ниско съдържание на олово...Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Дидо, оловото не е вредно за природата, а за хората. Иначе - тинол-минол дрън-дрън, калая е химичен елемент също, сам по себе си не е припой, трябва ми и олово
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Зарядното изпуши чакам съвети за ново.Лаптопа е Компак Пресарио CQ61.Зарядното е 19 волта 4,74 А 90W буксата към лаптопа е с външен диаметър 7,4 мм. вътрешен 5мм. и има централен пин.Точно сега не ми се олекваше с 70 - 80 лв. ама няма как.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Около 21лв с доставката. От Англия, значи е тук за 4-5 дни. Забележи че този е 90 вата.http://www.ebay.co.uk/itm/19v-4-74a-...43a8Около 14лв с доставката. От Хонг Конг, за колко време Божа работа, може и месец да иде. Имай предвид, 60 вата.http://www.ebay.co.uk/itm/18-5V-3-5A...a1e1Обаче са без кабел от мрежата до адаптера, ползвай си стария. Аз съм поръчвал така адаптер за на жената Асуса, дойде от Англия за няколко дни и си го ползва и досега без грижи.
Коментар
-
За първи път не съм съгласен с теб. Продавам доста лаптопи всякакви марки и няма такъв филм. Колкото е гаранцията на машината толкова е и на захранването(зарядното).Друг е въпроса за батериите, но не го обсъждаме сега. Дори не нося лаптопа а само зарядното и на следващия ден отивам и си вземам новото. Докато са в гаранция официалните сервизи не ги ремонтират а ги заменят. Ако някъде е друго значи не е истински сервиз. Не искам да споря защото това е истината. На пазара сме от далечната 93 година и са минали хиляди лаптопи о друга техника през мен.jenshen73 написа:Лаптопа ти е в гаранция, но не и захранването към него. Отвори го (ако не ти се дават пари за ново оригинално) и смени кондензаторите. Тия, които имат нужда - си личатTornado написа:Да режа кутията и да презапоя кабела като отстраня разкъсаната част нали?Как най-лесно отваряте такива залепени кутийки?Лаптопа е в гаранция ама дали си заслужава да се разхождам до Ст.Загора и да стоя без компютър 1 месец.Dido_Lyubenov написа:Торнадо, оправи си кабела преди да е станало късно. За другите колеги ще поясня, че в тези черни кутийки има импулсно захранване, не обикновен трансформатор. В него има електролитни кондензатори за филтриране на напреженията, и във веригата за обратна връзка. Като се промени капацитета им (стойноста) се нарушава работата на схемата и това пищене е първия признак за предстоящ проблем. Всъщност проблем вече има, но все още зарядното работи сравнително дбре и не прави впечатление. Все пак не е желателна употребата на такова зарядно, защото може да повреди и лаптопа. На повечето модели са залепени пластмасовите капаци на зарядното, но може да се отворят за ремонт и залепят отново.
Ако нещо ти е неясно - знаеш как да ме намериш
Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Така е, но при него доколкото разбрах няма видими забележки. Ако има, само кабела се сменя без проблем. Аз на месец поръчвам по 60-70 кабела за различните марки общо. Знам вече от кои най-много грижи има. Смяната е за 5 мин. и крайния резултат е, че не си личи че е отваряно захранването.Dido_Lyubenov написа:Обаче ако проблема е от пречупен/прекъснат кабел, се води неправилна употреба и няма гаранция. Без външни видими механични дефекти, гаранцията се уважава.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
:D Малко се изсили с минутитеveselin10 написа:Така е, но при него доколкото разбрах няма видими забележки. Ако има, само кабела се сменя без проблем. Аз на месец поръчвам по 60-70 кабела за различните марки общо. Знам вече от кои най-много грижи има. Смяната е за 5 мин. и крайния резултат е, че не си личи че е отваряно захранването.Dido_Lyubenov написа:Обаче ако проблема е от пречупен/прекъснат кабел, се води неправилна употреба и няма гаранция. Без външни видими механични дефекти, гаранцията се уважава.
А не си личи, ако зарядното се отваря с отвертка, а не да с налага да го цепиш с ножа и чука. И аз съм ремонтирал доста зарядни, имам представа от тая работа.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
само че не е нож, а си поръчах да ми направят едно...подобно ама не точно.... за чука, без него не може
ама за минутите не се изсилвам.... и наистина не си личи без значение дали ще го лепя после с капчица или с хлороформ.П.П. от години не съм виждал зареждачка с винтове.... ама от много години...
Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
А защо батерията? Замисли се - батерията стои вътре в лаптопа - тя трябва да има гаранция колкото лаптоп, но няма, а зарядното твърдиш, че има гаранция - пробвал ли си някога да си получиш гаранция на захранването от твои доставчици? Чел ли си гаранционните условия? Защото аз с тази техника се занимавам от 16 години и все още имам колеги, които продават клавиатури и мишки с гаранция 7 дни "лимитирана от производителя", памети и процесори с гаранция 3 месеца пак "лимитирана от производителя". Няма да споря с теб, просто се пробвай да купиш лаптоп Асус от фирмата с име на пътно съоражение и после си потърси гаранция на адаптера към него (докажи, че е адаптера на конкретния лаптоп).veselin10 написа:За първи път не съм съгласен с теб. Продавам доста лаптопи всякакви марки и няма такъв филм. Колкото е гаранцията на машината толкова е и на захранването(зарядното).Друг е въпроса за батериите, но не го обсъждаме сега. Дори не нося лаптопа а само зарядното и на следващия ден отивам и си вземам новото. Докато са в гаранция официалните сервизи не ги ремонтират а ги заменят. Ако някъде е друго значи не е истински сервиз. Не искам да споря защото това е истината. На пазара сме от далечната 93 година и са минали хиляди лаптопи о друга техника през мен.jenshen73 написа:Лаптопа ти е в гаранция, но не и захранването към него. Отвори го (ако не ти се дават пари за ново оригинално) и смени кондензаторите. Тия, които имат нужда - си личатTornado написа:Да режа кутията и да презапоя кабела като отстраня разкъсаната част нали?Как най-лесно отваряте такива залепени кутийки?Лаптопа е в гаранция ама дали си заслужава да се разхождам до Ст.Загора и да стоя без компютър 1 месец.Dido_Lyubenov написа:Торнадо, оправи си кабела преди да е станало късно. За другите колеги ще поясня, че в тези черни кутийки има импулсно захранване, не обикновен трансформатор. В него има електролитни кондензатори за филтриране на напреженията, и във веригата за обратна връзка. Като се промени капацитета им (стойноста) се нарушава работата на схемата и това пищене е първия признак за предстоящ проблем. Всъщност проблем вече има, но все още зарядното работи сравнително дбре и не прави впечатление. Все пак не е желателна употребата на такова зарядно, защото може да повреди и лаптопа. На повечето модели са залепени пластмасовите капаци на зарядното, но може да се отворят за ремонт и залепят отново.
Ако нещо ти е неясно - знаеш как да ме намериш
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар