Здравейте колеги,По принцип съм свикнал с неспособността на младите шофьори да карат автомобил. Не съм им обръщал голямо внимание, защото минаваха под знака на "поредния идиот" и нищо повече. Наскоро обаче, моя позната започна курс за категория В и успешно взе всички часове, които и се полагат по договора. Момичето си взе теориятя и сега чака за изпита по кормуване. Какво беше изумлението ми, когато ми спомена, че за тези 30 часа май бяха, нито веднъж не е правила опит за паркиране. Думите на инструктора били, че на изпита няма да я карат да паркира! Друга издънка - нито веднъж за това време не я е карал да спира на наклон и след това да тръгва! Мигачите за промяна на посоката на движение при престрояване в друга лента били задължителни само за преминаване в лявата лента а за връщане в дясната - ако искаш, както и че ръчната спирачка се ползва само ако искаш да спреш по-бързо! За капак - 2 пъти са минавали на червен светофар, защото тъпанара бързал!Незнам за вас, но на мен ми се изправиха косите като я слушах. Реално тя ще излезне готова на 50%! Ами останалите 50% да не би да трябва да е самообучение? Мога да ви грантирам, че рушветите и корупцията не са намалели - напротив, но това е друга тема. Само ще спомена, че изречението "Курсиста взе достатъчно допълнителни часове, за да подобри нивото си!" е ключа към вземането на изпита.Та колеги, това ли е съвременния курс за обучение на шофьори? Това ли е резултата от повишаването на нивото при обучението или май останаха само с повишаване на заплащането. Жалкото е, че цената на тези курсове в последствие може да се окаже твърде висока...!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За инструкторите и идиотите по улиците!
Collapse
X
-
ми те хората си вършат работата- учат ги колкото да вземат изпита, щото ако почне да я учи да паркира и й останат 5 часа кормуване в града и я скъсат, хем тя ще реве, хем за него кофти име. Няма нищо лошо да се научи да кара колкото да не претрепе някой, пък като вземе книжка лека-полека ще се научава. в Англия има няколко вида книжки и единия вид е: пращаш документи и пари по пощата, връщат ти книжка, с която можеш да караш само с придружител. Не е нужно да е знаеш дори кой педал за какво е. По-големия проблем са некадърниците, които си мислят, че могат да карат, а не могат. Такива дето изпреварват по завоите и без видимост или извънградско карат със 100, а в селото намалят на 90. Новобранците да смачкат някоя броня, фар, ама тези горните трепят маса народ.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Не всички инструктори са еднакви, и до голяма степен си зависи от тях какво ще стане на курса. Аз сега карам за Б кат. и мога да ти кажа, че съм паркирал на равно и в наклон, потеглял съм в наклон, винаги при престрояване инструктора ми е казвал първо мигача след това колата(и оглеждане в огледалата разбира се), без значение дали е на ляво или на дясно. А и то си зависи дали можеш ти самия да караш, ако инструктора те види че се оправяш, те пуска по свободно, ако си някой инвалид те държи изкъсо и наблюдава всяко едно движение.
Коментар
-
Дидо, добре че баткото е свестен, та да го научи! :D Ами тази девойка? Тя учи в чужбина и като вземе книжка ще кара кола там! Ами нея кой ще я научи? Като се почне от КАТ и се стигне до ДАИ - само лапачи!Колеги, естествено че има и читави инструктори! Ама са малко! А новобранците, особено ако са по заможни мама и тате, са толкова самоуверени, че некролозите им са по стълбовете! Кой им дава това самочувствие - незнам!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Re: За инструкторите и идиотите по улиците!
Хората са различни, едни се научават бързо, на други и 200 часа ще са им малко. Важното е да знаят, че след като вземат свидетелството ще има трябват едни 3-5000 км по пътищата докато се почупят наистина, желателно голямата част от тях с придружител. Като иска да се научи да паркира, кой я е спрял някъде на пуст паркинг да паркира по цял ден?Forsaken написа:Та колеги, това ли е съвременния курс за обучение на шофьори?Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Зависи си от инструктора и от школата, към която евентуално работи. Има и много добри инструктори, които учат на почти всичко необходимо, на което ни учеха и едно време: паркиране (не на полигон, но на оживен паркинг), потегляне по наклон, нощно кормуване, извънградско по магистрала и по високопланински път с много завои, дори и дрифтове, ако обучението е през зимата! Естествено цените им са по-високи. Курсът при добър инструктор, с всичките му салтанати, вътрешни изпити, БЧК и т.н. излиза към 900 лв. в Пазарджик. И трае 3 месеца.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Re: За инструкторите и идиотите по улиците!
Естествено, че има и такива, които трудно възприемат! :D Мисълта ми беше за безотговорността на инструктора към важни детайли от курса! Ако паркирането е маловажно то тогава какво остава - ляв и десен завой! От такива инструктори стават белите!Plastex написа:Хората са различни, едни се научават бързо, на други и 200 часа ще са им малко. Важното е да знаят, че след като вземат свидетелството ще има трябват едни 3-5000 км по пътищата докато се почупят наистина, желателно голямата част от тях с придружител. Като иска да се научи да паркира, кой я е спрял някъде на пуст паркинг да паркира по цял ден?Forsaken написа:Та колеги, това ли е съвременния курс за обучение на шофьори?Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Какво те кара да мислиш, че няма новобранци, дето изпреварват без видимост и карат в селата с 90???Е те тогава става истински страшно я.Щото аз може да карам понякога малко рисково, но си знам възможностите и си познавам реакциите в екстремна ситуация, след 21 години и над 500 хил. км навъртяни... Познавам си колата като себе си. Ама тоз дето вчера се е качил на купения от тати Мерцедес... В Ямбол още се помни случая със синчето на един от големите бизнесмени в града. Днес взима книжката, утре се качва на чисто новото БМВ 5-ца, и вечерта го потрошава, заедно с едно момиче (което се оправи след операции в Германия) в града, при удар в стълб с над 100 км/ч на един булевард.pakumba написа:По-големия проблем са некадърниците, които си мислят, че могат да карат, а не могат. Такива дето изпреварват по завоите и без видимост или извънградско карат със 100, а в селото намалят на 90. Новобранците да смачкат някоя броня, фар, ама тези горните трепят маса народ.
Коментар
-
Не говоря за шматки взели книжка преди 2 години и направили 10 000 км и имащи се за карачи- те влизат в категорията, която описах. Говоря за такива като това момиче- не можело да паркира, еми ще счупи фара на някой, дотам, не се ориентирала добре, еми ще засече някой, пак фар, мигач.... това е.Да караш рисково не е добре и не говори за умения. Разграничи бързото каране от рисково, има каращи бързо, но безопастно, има и каращи бавно и опасно, има и такива бързо и опасно. Аз карам в 90% от времето извънградско далеч над ограничението, но смея да твърдя, че изпреварвам безопастно. А ти като имаш 500 000 км зад гърба още по-добре трябва да знаеш колко има, които карат с 90 извънградко ама тръгва да изпреварва без да е засилил преди това и без видимост и много по-опасно от някой бързак, каращ със 140 при 90....Immortal написа:Какво те кара да мислиш, че няма новобранци, дето изпреварват без видимост и карат в селата с 90???Е те тогава става истински страшно я.Щото аз може да карам понякога малко рисково, но си знам възможностите и си познавам реакциите в ексремна ситуация, след 21 години и над 500 хил. км навъртяни... Познавам си колата като себе си. Ама тоз дето вчера се е качил на купения от тати Мерцедес... В Ямбол още се помни случая със синчето на един от големите бизнесмени в града. Днес взима книжката, утре се качва на чисто новото БМВ 5-ца, и вечерта го потрошава, заедно с едно момиче (което се оправи след операции в Германия) в града, при удар в стълб с над 100 км/ч на един булевард.pakumba написа:По-големия проблем са некадърниците, които си мислят, че могат да карат, а не могат. Такива дето изпреварват по завоите и без видимост или извънградско карат със 100, а в селото намалят на 90. Новобранците да смачкат някоя броня, фар, ама тези горните трепят маса народ.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Не ги учат и на маневри на заден ход! Не, че жените мгат да го научат това, но все пак...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Аз имам книжка от 2 години..По време на часовете инструктора отдели няколко през които ме учеше да паркирам по най-различни начини,на 1 полигон пък ме караше да карам на задна,и това за наклона за тръгването по него нагоре и т.н даже ме е поднасял с ръчна на полигона за да ме учи да овладявам колата ако се поднеса... и какво ли още не ми е показвал и съм супер доволен от този човек.Ама инструкторите като него са рядкост което ме натъжава
Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.

Коментар
Реклама
Collapse




Коментар