Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Полезни съвети за вашия автомобил

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Полезни съвети за вашия автомобил

    Ето и малко полезен съвет, който намерих от интернета. На мен ми помогна, мисля че и на вас може да ви е от полза.Двигател:Сменявайте маслото си своевременно, 90% от дефектиралите мотори са заради отлагания от нередовна смяна на масло и въздушен филтър.Не карайте с по малко от 1500об/мин. Колкото по високи оборотите толкова по добро е мазането и охлаждането. Особено при дизеловите Мотори не се натрупват сажди в ауспуха и турбото.Скоростна кутия:Не дръжте лоста за скорости в ръката си докато карате. Това води до преждевременно износване на вилките за превключване и лостовата система.Избягвайте да стоите с натиснат съединител - Притискателният лагер не е направен за продължителна работа а само за кратковременно натискане при потегляне и превключване.Сменете маслото на скоростите и диференциала на всеки 60 000км.Спирачна система:Не доливайте спирачна течност само защото е ниско нивото. За да е ниско ( и да ви свети лампата) има причина, или са износени накладките или има теч в системата. Нивото е така направено че при износване на накладките да светне лампата за ниско ниво. Своеобразен датчик за износване. Спирачната течност е хидроскопична и трябва да се сменява на всеки две години. Погледнете течността и ако има кафяв цвят, то е време да бъде сменена.Отопление и климатизация:Използвайте климатика си в дъждовни дни за подсушаване на прозорзите от запотяване. Акo е хладно пуснете и макло топъл въздух. Всъщност кломатроника точно така регулира температурата в колата ви.Карайте колкото се може по малко време на рециркулация. Това води до неприятна миризма на въздуха в колата и силно запотяване на прозорците. Почистване на климатика е необходимо всяка пролет за премахване на бактерийте, които се образуват в него, поради постоянната влага, благоприятсваща развитието им.Никога не спирайте вентилатора докато шофирате. Оставете го на първа степен. Това ще предотврати повредите на по него особено на есен. Колкото и невероятно да звучи.Климатика не харчи повече гориво от отворен прозорец извън града. В градско каране да.Подготовка за зимни условия:Подготовката за зимата започва с преглед на чистачките, измиващо устройство и отоплението на задния и преден прозорец.Не по маловажно е отоплението на купето. Както не можете да работите на студено седнал, така не може и да се управлява автомобил на студено, без компромис на безопастността. Проверете гумите си и ако имате зимни ги монтирайте своевременно. Проверка на спирачната система е много важно, особено ако имате проблеми с вибрации при спиране или импулсно спиране (дисковете са за смяна). Проверете акумулатора и зарядната система под товар. Ако колата ви пали трудно в мокро време сутрин бъдете сигурни: кoгато застудее, ще имате главоболия. Изкайте от сервиза си да ви направи проверките за каране при зимни условия
    Fiat PUNTO 1,9jtd+remap

    #2
    Re: Полезни съвети за вашия автомобил

    Има полезна информация, мерси
    JTD (UniJet Turbo Diesel)

    Коментар


      #3
      Re: Полезни съвети за вашия автомобил

      Bravo JTD GT написа:
      Има полезна информация, мерси
      Да особено за вдигателя, отука нататака мн ще внимавам за филтрите
      Fiat PUNTO 1,9jtd+remap

      Коментар


        #4
        Много добре и точно
        CSI in the CAR !!!
        Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.


        ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"

        Коментар


          #5
          Re: Полезни съвети за вашия автомобил

          hol1gans написа:
          Не карайте с по малко от 1500об/мин. Колкото по високи оборотите толкова по добро е мазането и охлаждането. Особено при дизеловите Мотори не се натрупват сажди в ауспуха и турбото.
          Това не е вярно, преспокойно може да се кара и с 1000рпм стига да не се тормози двигателя.А веднъж на няколко месеца може да се "продухват" турбините с променлива геометрия.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Доста глупости и то на тАркалета.
            LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
            ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

            Коментар


              #7
              Re: Полезни съвети за вашия автомобил

              emzo написа:
              hol1gans написа:
              Не карайте с по малко от 1500об/мин. Колкото по високи оборотите толкова по добро е мазането и охлаждането. Особено при дизеловите Мотори не се натрупват сажди в ауспуха и турбото.
              Това не е вярно, преспокойно може да се кара и с 1000рпм стига да не се тормози двигателя.А веднъж на няколко месеца може да се "продухват" турбините с променлива геометрия.
              Емо, имаш предвид да си "пържим" високите обороти на ниски предавки ли ? Не е в темата, но ми прави впечатление, че когато карам само в града колата ми буквално се задръства. Когато изляза на магистралата имам навика да я "мъча" на 3-та с газ до ламарината. Зад мен пушилки колко щеш. Всичко това трае около минута най - много. След това колата ми се изчиства и край - вдигам само праха от асфалта и колата става "неуправляема" и много нервна :D ...и така до следващия път след дълги градски преходи. Избягвам да я форсирам на място.
              A17DTС/S
              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

              Коментар


                #8
                Re: Полезни съвети за вашия автомобил

                ntodorov написа:
                emzo написа:
                hol1gans написа:
                Не карайте с по малко от 1500об/мин. Колкото по високи оборотите толкова по добро е мазането и охлаждането. Особено при дизеловите Мотори не се натрупват сажди в ауспуха и турбото.
                Това не е вярно, преспокойно може да се кара и с 1000рпм стига да не се тормози двигателя.А веднъж на няколко месеца може да се "продухват" турбините с променлива геометрия.
                Емо, имаш предвид да си "пържим" високите обороти на ниски предавки ли ? Не е в темата, но ми прави впечатление, че когато карам само в града колата ми буквално се задръства. Когато изляза на магистралата имам навика да я "мъча" на 3-та с газ до ламарината. Зад мен пушилки колко щеш. Всичко това трае около минута най - много. След това колата ми се изчиства и край - вдигам само праха от асфалта и колата става "неуправляема" и много нервна :D ...и така до следващия път след дълги градски преходи. Избягвам да я форсирам на място.
                Може да ти е запушен катализаторът, и в града да ти се сабира и после да се отпушва, иначе и имам един приятел с а6 2.5 мотора и на него по сащия начин, кара в града и като излезни едни пушаци, едни кадилки.....
                Fiat PUNTO 1,9jtd+remap

                Коментар

                Working...
                X