Ето и малко полезен съвет, който намерих от интернета. На мен ми помогна, мисля че и на вас може да ви е от полза.Двигател:Сменявайте маслото си своевременно, 90% от дефектиралите мотори са заради отлагания от нередовна смяна на масло и въздушен филтър.Не карайте с по малко от 1500об/мин. Колкото по високи оборотите толкова по добро е мазането и охлаждането. Особено при дизеловите Мотори не се натрупват сажди в ауспуха и турбото.Скоростна кутия:Не дръжте лоста за скорости в ръката си докато карате. Това води до преждевременно износване на вилките за превключване и лостовата система.Избягвайте да стоите с натиснат съединител - Притискателният лагер не е направен за продължителна работа а само за кратковременно натискане при потегляне и превключване.Сменете маслото на скоростите и диференциала на всеки 60 000км.Спирачна система:Не доливайте спирачна течност само защото е ниско нивото. За да е ниско ( и да ви свети лампата) има причина, или са износени накладките или има теч в системата. Нивото е така направено че при износване на накладките да светне лампата за ниско ниво. Своеобразен датчик за износване. Спирачната течност е хидроскопична и трябва да се сменява на всеки две години. Погледнете течността и ако има кафяв цвят, то е време да бъде сменена.Отопление и климатизация:Използвайте климатика си в дъждовни дни за подсушаване на прозорзите от запотяване. Акo е хладно пуснете и макло топъл въздух. Всъщност кломатроника точно така регулира температурата в колата ви.Карайте колкото се може по малко време на рециркулация. Това води до неприятна миризма на въздуха в колата и силно запотяване на прозорците. Почистване на климатика е необходимо всяка пролет за премахване на бактерийте, които се образуват в него, поради постоянната влага, благоприятсваща развитието им.Никога не спирайте вентилатора докато шофирате. Оставете го на първа степен. Това ще предотврати повредите на по него особено на есен. Колкото и невероятно да звучи.Климатика не харчи повече гориво от отворен прозорец извън града. В градско каране да.Подготовка за зимни условия:Подготовката за зимата започва с преглед на чистачките, измиващо устройство и отоплението на задния и преден прозорец.Не по маловажно е отоплението на купето. Както не можете да работите на студено седнал, така не може и да се управлява автомобил на студено, без компромис на безопастността. Проверете гумите си и ако имате зимни ги монтирайте своевременно. Проверка на спирачната система е много важно, особено ако имате проблеми с вибрации при спиране или импулсно спиране (дисковете са за смяна). Проверете акумулатора и зарядната система под товар. Ако колата ви пали трудно в мокро време сутрин бъдете сигурни: кoгато застудее, ще имате главоболия. Изкайте от сервиза си да ви направи проверките за каране при зимни условия
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Полезни съвети за вашия автомобил
Collapse
X
-
Много добре и точно
CSI in the CAR !!!
Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.
ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"
Коментар
-
Re: Полезни съвети за вашия автомобил
Това не е вярно, преспокойно може да се кара и с 1000рпм стига да не се тормози двигателя.А веднъж на няколко месеца може да се "продухват" турбините с променлива геометрия.hol1gans написа:Не карайте с по малко от 1500об/мин. Колкото по високи оборотите толкова по добро е мазането и охлаждането. Особено при дизеловите Мотори не се натрупват сажди в ауспуха и турбото.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Re: Полезни съвети за вашия автомобил
Емо, имаш предвид да си "пържим" високите обороти на ниски предавки ли ? Не е в темата, но ми прави впечатление, че когато карам само в града колата ми буквално се задръства. Когато изляза на магистралата имам навика да я "мъча" на 3-та с газ до ламарината. Зад мен пушилки колко щеш. Всичко това трае около минута най - много. След това колата ми се изчиства и край - вдигам само праха от асфалта и колата става "неуправляема" и много нервна :D ...и така до следващия път след дълги градски преходи. Избягвам да я форсирам на място.emzo написа:Това не е вярно, преспокойно може да се кара и с 1000рпм стига да не се тормози двигателя.А веднъж на няколко месеца може да се "продухват" турбините с променлива геометрия.hol1gans написа:Не карайте с по малко от 1500об/мин. Колкото по високи оборотите толкова по добро е мазането и охлаждането. Особено при дизеловите Мотори не се натрупват сажди в ауспуха и турбото.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Re: Полезни съвети за вашия автомобил
Може да ти е запушен катализаторът, и в града да ти се сабира и после да се отпушва, иначе и имам един приятел с а6 2.5 мотора и на него по сащия начин, кара в града и като излезни едни пушаци, едни кадилки.....ntodorov написа:Емо, имаш предвид да си "пържим" високите обороти на ниски предавки ли ? Не е в темата, но ми прави впечатление, че когато карам само в града колата ми буквално се задръства. Когато изляза на магистралата имам навика да я "мъча" на 3-та с газ до ламарината. Зад мен пушилки колко щеш. Всичко това трае около минута най - много. След това колата ми се изчиства и край - вдигам само праха от асфалта и колата става "неуправляема" и много нервна :D ...и така до следващия път след дълги градски преходи. Избягвам да я форсирам на място.emzo написа:Това не е вярно, преспокойно може да се кара и с 1000рпм стига да не се тормози двигателя.А веднъж на няколко месеца може да се "продухват" турбините с променлива геометрия.hol1gans написа:Не карайте с по малко от 1500об/мин. Колкото по високи оборотите толкова по добро е мазането и охлаждането. Особено при дизеловите Мотори не се натрупват сажди в ауспуха и турбото.Fiat PUNTO 1,9jtd+remap
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар