Аз мисля, че форума е всеки да каже мнението си и да се стигне до правилният отговор в крайна сметка. Да не забравяме преди всичко, че всички сме хора, всеки е грешен и да ПРЕСТАНЕМ С КАРАНИЦИТЕ, защото на никой не са полезни. Мен лично не ме интересува чий "Гъз" къде стои.
Попитах и инструктора на големия ми син, който сега кара курсовете. Той му отговорил, че дори да приемем, че знакът СТОП в т.А липсва, то аз идвам от улица без изход и трябва да пропусна червената кола.
Ха. Значи имаш стоп, но си и с предимство. Аз мисля, че в тази ситуация червеният е без никакво предимство. Дори да беше нерегулирано, защото не е дясно стоящ.
Латерна? Искам една оригинална за мен ако може. Виждам становището, да И не, не съм над КАТ, но все така не подавам ЛЯВ/Десен мигач, защото тълкувам закона. Слава богу - все още никой не е решил да ме блъска, а чинно си седят и си чакат по СТОП!-овете.Както нееднократно ПИША, като латерна, щото даскалките едно време у школото и те си знаеха тяхното, МИГАЧЪТ е само НАМЕРЕНИЕ, не осигурява предимство. За това нещата са написани в закона по неподлежащ на съмнение начин. И добре, че много малко от шофиращите в СОФИЯ четат ФФБ, защото щеше да има МНОГО повече катастрофи. За мен темата е изчерпана - виждам, че една заблуда вкарва много хора в капан, така лесно сглобен.
Попитах и инструктора на големия ми син, който сега кара курсовете. Той му отговорил, че дори да приемем, че знакът СТОП в т.А липсва, то аз идвам от улица без изход и трябва да пропусна червената кола.
Ха. Значи имаш стоп, но си и с предимство. Аз мисля, че в тази ситуация червеният е без никакво предимство. Дори да беше нерегулирано, защото не е дясно стоящ.
Обаче има и още нещо, за което се сетих сега. Въпреки, че реално и двамата правим завой с приблизително еднакъв градус, аз-надясно, той-наляво, червената кола продължава да се движи по улицата, от която идва. А аз завивам по друга улица, по "неговата". Всъщност това го знаят само хората в квартала, но формално е така.
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
ЗА ВТОРИ ПЪТ СЕ ИЗУМЯВАМ, (СЛЕД ТЕМАТА ЗА МИГАЧИТЕ), КОЛКО МНОГО ХОРА НЕ ПОЗНАВАТ ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПОПЪТИЩАТА ИЛИ СИ ГО ТЪЛКУВАТ КАКТО НА ТЯХ ИМ Е УДОБНО.НАЧЕЛО С Jenshen73. Стелияне, приятелю, знаеш, че много те уважавам, но моля ти се, като ме видиш на кръстовище, спри дори да си с предимство и ме пусни да мина, моля те!!!Има 2 понятия тук - път с предимство, и път без предимство. Знаците "СТОП" и "Път без предимство" са равнозначни по отношение на предимството. Единият те задължава задължително да спреш, а другият допуска да не спреш, ако няма коли по пътя с предимство.Разликата е там, че единият се поставя там, където по принцип имаш видимост към пътя с предимство и виждайки, че няма коли по него, можеш да минеш без да спираш,а другият (стоп), се поставя там, където няма видимост и задължително трябва да спреш за да се огледаш.По всичко останало тези два знака са равностойни.Жалко, че има инструктури, които учат младите шофьори, но като се има предвид, че аз съм ПРЕПОДАВАЛ на кандидат-инструктурите в института в Сливен и знам що за стока са повечето от тях, нищо не ме учудва.
Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
@immortal: Аз като виждам автомобили с табели от други населени места без В и С - задължително внимавам, хващам се за ръчната, проверявам дали колана ми е добре прогонен, свалям една предавка надолу, приготвям се за мигновенна маневра или спиране с цел избягване на съприкосновение. Защото на каквото съм се нагледал от Автомобили с регистрации А, У, СС, ЕН, ОВ, ЕВ, СО, ТХ ме кара да го правя. Видя ли GOLF без значение на регистрацията - пак така. В някои градове ЗНАЦИТЕ не са това, което са. Както се оказва в действителност. Уважението е взаимно, но за мен (дори и темата е от МОЕ ИМЕ) знак СТОП! си е знак СТОП - също както и червеният светофар и десен завой на него. Аз уважавам знаците. Във Варна знам всички кръстовища на които МОГА да премина БЕЗ да създам каквато и да е предпоставка за ПТП. Вярно, много често шофирам изнервено и остро, но! винаги СПИРАМ на знак СТОП!. Дали греша? Възможно е - до сега обаче - никой не се е оплакал, че съм спрял на знак СТОП!...
Никой не отрича спирането на знак стоп. Ще спреш. Онзи отсреща, който няма стоп, също ЩЕ СПРЕ, защото съгласно Закона, трябва да пропусне насрещния автомобил: Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства.Никъде не се коментира какви знаци имат те - стоп, или път без предимство!А за да подкрепя тезата си от предишния пост, относно равнозначността на двата знака, относно предимството - ето пълните им наименования от Правилника за прилагане на ЗДвП:Б1 "Пропусни движещите се по пътя с предимство!" (графично изображение)Б2 "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" (графично изображение)Както виждате, разликата в двата знака е единствено думата "Спри!".
Никой не отрича спирането на знак стоп. Ще спреш. Онзи отсреща, който няма стоп, също ЩЕ СПРЕ, защото съгласно Закона, трябва да пропусне насрещния автомобил: Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства.Никъде не се коментира какви знаци имат те - стоп, или път без предимство!
Хехе, разгеле. Само, че аз продължавам да си стоя на МОЯТА грешна теза и ще си седя и ще го чакам докато мине. Знак СТОП! СПРИ! @ele: Да, греша, доказано от Immortal, но въпреки това - ще те пусна да преминеш наляво пред мен
Не се заблуждавайте, че триъгълник и стоп дават различни права на такова кръстовище.Питал съм когото трябва за точно този случай и отговорът е, че който кара направо, има предимство пред този отсреща, който завива на ляво и му пресича пътя.Идеята в закона е, че двата знака не дават различни приоритети на двамата участника, а ги нареждат на едно ниво под участниците в главната улица. Разликата между двата, по дефиниция, е дали е необходимо да се спира, или не, и може би има общо с видимостта от кръстовището, но не и със задаване/отнемане на допълнителни предимства.Ако някой си мисли, че, като има триъгълник, а отсреща има стоп, е с предимство, това няма да издържи като защита по-нататък, ако се стигне до необходимост от такава.
Колеги, не четох всички страници на темата, но според мен този, който има знак СТОП ( червеният демек ) трябва да изчака синия.Показах картинката на момчетата от сервиза и се втрещих като масово отговориха обратното.Викнахме един друг пич, дето е инструктор и той потвърди, че първи трябва да мине синия, защото на СТОП-а задължително трябва да спреш, а на знака път без предимство можеш да минеш без да спираш, ако няма коли.
Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING
Колеги, не четох всички страници на темата, но според мен този, който има знак СТОП ( червеният демек ) трябва да изчака синия.Показах картинката на момчетата от сервиза и се втрещих като масово отговориха обратното.Викнахме един друг пич, дето е инструктор и той потвърди, че първи трябва да мине синия, защото на СТОП-а задължително трябва да спреш, а на знака път без предимство можеш да минеш без да спираш, ако няма коли.
Трябвало е да прочетеш поне последната страница Извикай и онзи "инструктор" и той да я прочете, и след това да коментира (да не е учил в Сливен?)
Коментар