Само шипове им трябват на нашите пътища...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Навън вали сняг ,а аз съм с летни гуми...
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Извинявай колега, ама на 17 се прибриах от Слънчев Бряг до Пловдив и искам да ти кажа, че пътят до Нова Загора беше лед и никъде не беше чистено. Та за мен си е точно за шипове и ще си купя, нищо че е забранено.BolgAryan написа:Само шипове им трябват на нашите пътища...http://www.pljuvalnik.com
Форумът за политически дискусии и теми. Изкажи свойто недоволство.
Фиат Брава 1.6 16 клапана 1998
Коментар
-
Защо зимни гумиМтериалът от който се изработват гумите значително променя своите качества според околната температура. При ниски температури каучука става по-твърд и сцеплението с пътната настилка намалява. От друга страна шарката на грайфера също оказва голямо влияние за сцеплението на гумата според различното състояние на пътната настилка. Ето защо зимните гуми се произвеждат със специална съставка в каучука наречена "Silica". Така каучука остава еластичен и при много ниски температури. Най-общо казано не трябва да се разчита, че така наречените "всесезонни" гуми ще имат толкова добри показатели през зимата, колкото специално конструираните за целто зимни гуми. ПОГРЕШНО Е МНЕНИЕТО ЧЕ ЗИМНИТЕ ГУМИ СА САМО ЗА СНЯГ. Специалистите препоръчват използване на зимни гуми при температури под 7°C независимо дали има сняг!!!!!!!!!. Най-доброто сцепление с настилката за летните гуми е в диапазона 10-30°C, а за зимните гуми - между 0 и минус 20°C. Зимните гуми (обозначават се с M+S) гарантират еластичност, гъвкавост и върху заледени и заснежени настилки. За България оптималното време за поставянето им е средата на октомври, а смяната им с летните - след 14 април. Ако имате притеснения за шума, бъдете сигурни, че зимните гуми са точно толкова безшумни, колкото и летните.http://www.gumi-europa.com/index.php...d=1&Itemid=101 дано не излезе реклама но има още много публикации относно гумите.А за едно време няма какво да говорим.Вече има повече от 4 марки коли ---Вартбург Трабант Москвич Жигули и скоростите с който караме са по-високи и трафика е по натоварен катастрофите и жертвите са повече за това ДНЕС имаме нужда от зимни гумиПък и аз сам лично се обедих по неприятен начин че си е по добре със зимни гуми дори да е сух асвалта.jenshen73 написа:Стефака или не четеш какво цитираш или четеш крайно избирателно:Така, цитирал си някой от някъде, но не си вникнал в поста му. Тук няколко човека се опитваме да обясним, че по времето КОГАТО също валеше сняг, но нямаше "ЗИМНИ" гуми, всички коли вървяха и не спираха. Вярно, по него време никой не бързаше за нийде, а сега - бързаците по бул. Брюксел (нъл тъй се казваше) се пребиха като кучета, а съм сигурен, че всички са били със "зимни" гуми. Сещам се, че едно време имаше на някои коли гуми на които имаше надпис UNIVERSAL - те ще да са били всесезонният еквивалент май.Не отричам технологиите, не отричам и технологичният напредък, признавам, че има гуми за сняг и кал, но ... тия гуми ВИНАГИ съм казвал, че не са препоръчителни за продължително шофиране по сух асфалт, а още по-мако по сух и топъл асфалт - качествата им намаляват и в крайна сметка отиват на боклука...В крайна сметка вчера във Варна беше 15 градуса през деня. Вярно, беше кално и задръстено и никой не можеше да кара бързоstefaka222 написа:ХИЧ НЕ СЪМ В ГРЕШКА ХИЧ : Допълнителни означения:...... Надпис AS или AW - (All Seasons или Any Weather) всесезонна гума. - та кво казваме за "няма такива гуми", чак и надпис са им измислили? M + S - (Mud + Snow) универсална зимна гума. - Mud=Кал Snow=Сняг, толкоз. Гума за сняг и кал, приета за "универсална" зимна гумаУниверсална ЗИМНА гума означава че става за кал(киша) и СНЯГ но си е зимна според производителя
П.П. Зеленият текст в цитата е мой коментар.КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!
Коментар
-
Пак цитираш без да осмисляш виждам. Под 7 градуса абсолютно не прави 80% от времето на Варненската зима. И да - реклама е, защото статията е типично PR статия "защо" да си купим "снежни" гуми. Силиката я има във всички гуми, просто в снежните такива е в по-голям процент. Проблема обаче е, че точно тя не даяни на високи температури, а гумите освен от околна температура, температура на асфалта се загряват сериозно и от самото движение... Лошо няма, аз писах - продължавам да карам със типично всесезонни гуми Максис MA-AS.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Поправих се, споко. Пак е същото. За протокола - днес е 24.12.2010 - вънка пече слънце и температурата е 15 градуса. Познай какво се случва на хубавите "зимни" гуми по сухият асфалт. Добре, че масово не е съвсе сух още. Аз със MA-AS не литкам по никакви неправилно паркирали. Дори в снежните дни преди седмица си направих хубави експерименти на 3 сезонните вече МА-АСstefaka222 написа:Колега под 7 градуса пише а не -7 но ако температурите при теб са над 7 е ясно че няма нужда да купувашаз си метнах зимни защото ми омръзна на всеки завои да се панирам като литна към колите който неправилно паркират в кръстовището
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Нищо не се случва, освен ако не караш като идиот. Иначе нищо им няма на хубавите зимни гуми до 20 градуса всичко е 6.jenshen73 написа:Поправих се, споко. Пак е същото. За протокола - днес е 24.12.2010 - вънка пече слънце и температурата е 15 градуса. Познай какво се случва на хубавите "зимни" гуми по сухият асфалт. Добре, че масово не е съвсе сух още.stefaka222 написа:Колега под 7 градуса пише а не -7 но ако температурите при теб са над 7 е ясно че няма нужда да купувашаз си метнах зимни защото ми омръзна на всеки завои да се панирам като литна към колите който неправилно паркират в кръстовищетоhttp://www.pljuvalnik.com
Форумът за политически дискусии и теми. Изкажи свойто недоволство.
Фиат Брава 1.6 16 клапана 1998
Коментар
-
#thedon: Напротив и това е масовата заблуда. Силиката в смес с каучук и други техно примеси не издържа на високи температури. Шофирайки със зимни гуми в топло време (t*>7*) започваш да оставяш все повече "гума" по топлият асфалт. И когато дойде отново малък Сечко - вече нямаш същите гуми, а добре препечени грайфери.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Е как да не издържа силиката на високи температури?Има ли логика тогаз да я слагат в летните гуми?jenshen73 написа:#thedon: Напротив и това е масовата заблуда. Силиката в смес с каучук и други техно примеси не издържа на високи температури. Шофирайки със зимни гуми в топло време (t*>7*) започваш да оставяш все повече "гума" по топлият асфалт. И когато дойде отново малък Сечко - вече нямаш същите гуми, а добре препечени грайфери.T-Trac Si (65-series and lower) hasSilica in the tread compound Enhanced grip on wet roads and a lower rolling resistanceT-Trac Si (65-серия и по-ниски) еСилициев диоксид в състава на протектораЗасилено сцепление на мокри пътища и по-ниско съпротивление при търкаляне
Коментар
-
Колега всяка година зимните гуми си ги свалям края на април началото на май. Никакви грижи нямам 4 година ги карам.http://www.pljuvalnik.com
Форумът за политически дискусии и теми. Изкажи свойто недоволство.
Фиат Брава 1.6 16 клапана 1998
Коментар
-
Хаха, в бързината се допускат такива грешки.http://www.pljuvalnik.com
Форумът за политически дискусии и теми. Изкажи свойто недоволство.
Фиат Брава 1.6 16 клапана 1998
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар