В Пазарджик живея между две такива кръстовища, в които пътя с предимство завива. Тези дни съм си вкъщи и ги наблюдавам заради темата. Всички дават мигач, включително градския транспорт, бакшишите, голфаджиите, тези които не са от Пазарджик, че ДАЖЕ и патрулките от време на време (знаем, че те по принцип не са много по мигачите). Как пък един няма дето да "знае" правилника!? Сигурно всички са си купили книжките.p.s. Вчера една патка щеше да ме отнесе, ситуацията беше1 към 1 като на последната картинка. Аз съм зеления, тя червения. Така прелетя направо, че въобще нямаше време да види пуснал ли съм мигач или не. На нея явно въобще не и пука за правилника, ама виновен е тоя дето и е купил книжката и колата. Добре че спрях, че щях да и се забия странично, което изобщо нямаше да е добре за мен, защото беше с някакво ново Волво и ФИАТчето щеше да е тоталка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Ето ви обещания клип. Не обръщайте внимание на датата и часа, защото не са верни. Записа е направин тази сутрин в 8 часа! Ще видите и нарушения и състезатели.http://vbox7.com/play:c1b0b7dfНяма начин да няма начин!

Коментар
-
Отговарям ти, макар че не изпитвам желание да го правя, а и ми се струва загуба на време.Не. Считам за разумно следното:Поради познаването на манталитета на особен тип шофьори съм склонен да се презастраховам с един указател, който не ми струва никакво усилие, а и съм убеден че това е разпоредбата на Закона.Защото така е логично. Мигача е разбираем и за професора и за мангала на четири ракии, независимо кой колко е учил.Целта на Закона е да е ясно написан за всички, а не да се пишат дисертации по физика на телата и философии на тема "завоя е прав".Съзнателно, няма да отнема предимството на който и да е. Напротив, нещо повече. Ако се налага, склонен съм да изчакам и да се лиша от него, вместо да превръщам минути след това майката на другия в "жална му майка".На конкретната снимка, която коментираме, НА НЕЯ, Е ОЧЕВИДНО, че на пътя без предимство няма указателна табела от какъвто и да е вид, указващ кой е с предимство. Нито знак СТОП.jenshen73 написа:@Malone: Да разбирам ли, че поради непознаването ти на ЗДП и Правилника за прилагане на ЗДП ти считаш за по-разумно да бъдеш уведомен, че някой ще си ползва предимството и ако същия не пусне мигач, но си ползва предимството ти ще му отнемеш същото, мислейки, че той няма да го ползва? И ще създадеш ПТП?Защото четейки поста ти по-горе стигам до този извод. Не познаваш ЗДП и ППЗДП и поради тази причина - по-скоро би нарушил предимство вместо да изчакаш автомобилът с такова да се изнесе от кръстовището?Е и?Дори и да е безкрайно съобразителен и види ромбоидната форма на знака в моето платно, ако аз не съм подал мигач, той няма откъде да е сигурен, че аз ще завия пред него. А е редно.Абсолютно излишно е да ме чака, ако ще продължавам направо, мина покрай него, мина от неговата лява страна.В този случай, пътищата ни не се срещат и няма пречка той да не продължи, макар че е без предимство.В конкретния случай, липсата на мигач от моя страна ще покаже точно това. Че аз ще продължа направо.Кръговото движение не засяга конкретния казус. В конкретния случай имаме Т образно кръстовище, като че ли. Но дори и да го разгледаме като + образно, все тая, не е кръгово. Виждате от клипа как 100% от преминаващите са с трети клас и не познават Закона и Правилника.Но, дори и да разгледаме излишния ти пример с кръгово движение. В Швеция, където съм имал възможност да бъда малко време и да се радвам на безбройните им кръгови кръстовища, незнайно защо, гражданите които са в кръговото карат с ляв мигач до момента в който ще напускат кръговото. Тогава, преди конкретния изход, подават десен.Най-вероятно, за да улеснят останалите участници какви са намеренията им до следващия изход от кръговото.Никой не ги наказва, ако не го правят, но моите впечатления са такива.jenshen73 написа:Разбираш ли защо пуснах горещият въглен? Защото ПОВЕЧЕТО шофьори са като теб - чакат МИГАЧЪТ да им каже, а не гледат МАРКИРОВКАТА, ЗНАЦИТЕ, Табелите. Заради точно такива шофьори - Варна я направиха през 20 метра светофар, защото вече никой не разсъждава, а гледа - зелено - карай, червено - спри... Питах и неколкократно - защо в цял свят знаците Номер 1, СТОП и ПЪТ С ПРЕДИМСТВО ПРЕД ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПЪТИЩА са с еднаква уникална за всеки форма...? Отговор? Неее...Моля те, спечели си отново уважението ми, моля те!П.П. И не, не е по-разумно да излизаш от път с предимство БЕЗ мигач. Когато напускаш кръгово кръстовище (да и това се нарича така) пускаш ли десен мигач? Пускаш....:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Добре де, защо всички продължавате да изхождате от презумпцията, че някой "няма да е длъжен" да ВИ изчака да напуснете кръстовището, като той е ДЛЪЖЕН според ЗДП и ППЗДП. Всички сте се хванали в незнанието си на ЗДП, четете и дори не разбирате какво пише в тоя проклет ЗДП. На предната страница ogi28b ви е пуснал кукичка, но не я захапахте, щото явно не проумявате. Колко градуса трябва да е отклонението от изправеният ъгъл, че да се приеме за завой? Или считаме, че всичко, което не завива под 90 градуса е прав път? Колеги, изкарайте главите от задниците си и започнете да разсъждавате. Нийде в темата не съм казал "Не давайте мигачи", попитах "Трябва ли". Аргументите ви, че това е маневра - издишат. Защото някой се опита и превод на маневра да ми дава, но въпреки това, не се аргументира кое аджеба трябва да го подготви за маневрата, предвид пътните знаци?Пътят за който пиша и аз и ogi28b и sugarboy е точно като картинката на nikolovvd - вие сте с предимство, карате без дори да трябва да намалявате скоростта. Понеже очевадното незнание на правиата за движение ВИ пречи - считате, че отклонявайки се от "правият" път - не трябва да уведомите движещите се след вас - това е ОБЩАТА заблуда. НО! Аз изчерпих и нервите и търпението си, защото очевадни вродени сраствания пречат на разумната комуникация по някои ОЧЕВИДНО грешни неща.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Така е, длъжен е.Но ако е нужно да ни чака, ако ще минаваме ПРЕД него. Което ще заявим с мигач.Ако ще минаваме встрани от него, ако пътищата ни не се пресичат, казуса "предимство" въобще не стои.Преминаваме и двамата без да е нужно да се изчакваме, знак STOP няма.jenshen73 написа:Добре де, защо всички продължавате да изхождате от презумпцията, че някой "няма да е длъжен" да ВИ изчака да напуснете кръстовището, като той е ДЛЪЖЕН според ЗДП и ППЗДП.no commentjenshen73 написа:Колеги, изкарайте главите от задниците си и започнете да разсъждавате.И ние отговорихме, "Да, трябва". Защото по този начин ориентираш останалите участници в движението за намеренията си и премахваш предпоставка за недоразумение. Целта на Закона е такава, да няма неясноти. Причината за използване на мигач е същата.jenshen73 написа:Нийде в темата не съм казал "Не давайте мигачи", попитах "Трябва ли".Защо? Докажи го.jenshen73 написа:Аргументите ви, че това е маневра - издишат.Така е, прав си, дори може и да я увелича, но не и без мигач.jenshen73 написа:Пътят за който пиша и аз и ogi28b и sugarboy е точно като картинката на nikolovvd - вие сте с предимство, карате без дори да трябва да намалявате скоростта.Нещо изречението не го разбирам, но в казуса уведомяваме този "пред нас", той е по важен.jenshen73 написа:Понеже очевадното незнание на правиата за движение ВИ пречи - считате, че отклонявайки се от "правият" път - не трябва да уведомите движещите се след вас - това е ОБЩАТА заблуда..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Тези, които идват отгоре ня трябва да са с "обърнат триъгълник", а със знак за "път с предимство".nikolovvd написа:Това е начина на регулиране на въпросното кръстовище.За идващите от ляво на рисунката знаците са на 3-4 метра преди кръстовището заради дърветата.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Пресичането на осовата линия (напускане на пътната лента ) или нейното мислено продължение се явява маневра. Поради тази причина при включване в движението, заобикаляне на препятствие, изпреварване и ляв завой се подава ляв мигач.А знаците: Б1 - Пропусни движещите се по пътя с предимство! Б2 - Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство! Б3 - Път с предимство Имат различна (по специална) форма, за да може да се разпознаят дори, когато се намират с обратната страна към нас. Когато съм карал курса инструктора умишлено ни прекарваше през кръстовища с откраднати знаци, за да свикнем да се оправяме в такива ситуации, т.е. дори да има само гол колец без знак вече трябва да имаме едно на ум, че кръстовището е регулирано по някакъв начин и да се огледаме за знаците по другите 3 направления (улици).Няма начин да няма начин!

Коментар
-
Искаш ли да отидем на такова кръстовище с твоята кола и да минеш няколко пъти по начина, по който говориш - без мигач и без да те интересуват автомобилите около теб?sugarboy написа:Малката подробност е, че този не е "пред нас", а просто извън пътя и нас не ни касае по никакъв начин.Malone написа:... но в казуса уведомяваме този "пред нас", той е по важен.преди - TIPO
сега - VOLVO XC60
Коментар
-
"Пред мен" е всичко, което виждат очите ми. Без значение къде се намира.Движението по път с предимство не ме прави единствен участник в движението.В противен случай бих се движил като извънземен, като джигит, като кон с капаци.Разсъждавайки по аналогичен на твоя начин, "Черен джиБ на пътя винаги е с предимство!"sugarboy написа:Малката подробност е, че този не е "пред нас", а просто извън пътя и нас не ни касае по никакъв начин..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Двата триъгълника са знак Б1 - Пропусни движещите се по пътя с предимство! На практика - обърнат триъгълник.Видяхте ли на клипа, че един изпревари в кръстовището. Той е пуснал мигача защото изпреварва. Да не си помислите, че е защото завива по пътя с предимство! :DЗа мен чл.26 е категоричен - " водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал." С други думи - по-добре мигач, от колкото смачкани ламарини и потрошени нерви, защото знам ЗДвП и съм с предимство.Предимство ламарини не оправя и живот не връща!Stefanaki написа:Тези, които идват отгоре ня трябва да са с "обърнат триъгълник", а със знак за "път с предимство".nikolovvd написа:Това е начина на регулиране на въпросното кръстовище.За идващите от ляво на рисунката знаците са на 3-4 метра преди кръстовището заради дърветата.Няма начин да няма начин!

Коментар
-
Не, моята логика е, че дори и черен джиБ, на път с предимство, винаги е с предимство.Malone написа:"Пред мен" е всичко, което виждат очите ми. Без значение къде се намира.Движението по път с предимство не ме прави единствен участник в движението.В противен случай бих се движил като извънземен, като джигит, като кон с капаци.Разсъждавайки по аналогичен на твоя начин, "Черен джиБ на пътя винаги е с предимство!"sugarboy написа:Малката подробност е, че този не е "пред нас", а просто извън пътя и нас не ни касае по никакъв начин.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар