Това си е чист ляв завой на кръстовище. Няма никакво значение, че си на главен път.Това е моето мнение. При това положение аз винаги давам мигач.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Разбрах как виждате нещата,а не ,че го приемам за правилно.sugarboy написа:Точно така, разбрахме се най-сетне, а за чл. 26 какво да кажа - указва начина на даване на мигач, няма отношение към случая.gituli написа:Колега,според тях движеики се по път с предимство,незавиват нито правят маневра.T_SHOW написа:Колега, ти реално правиш ляв завой. Това по всички правила на "науката" е "маневра".
Коментар
-
Създавам ти ситуация колега. Ти идваш по главния път и ще правиш ляв завой без мигач, аз съм срещу теб на второстепенния път, виждам те, че си без мигач, тръгвам и се блъскаме. Кой е виновен?sugarboy написа:Точно така, разбрахме се най-сетне, а за чл. 26 какво да кажа - указва начина на даване на мигач, няма отношение към случая.gituli написа:Колега,според тях движеики се по път с предимство,незавиват нито правят маневра.T_SHOW написа:Колега, ти реално правиш ляв завой. Това по всички правила на "науката" е "маневра".ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!
FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.
Коментар
-
Ето този човек го е обеснил.Искам и аз да видя къде го пише,че движението по път с предимство и правеики маневра,завой те освобождава от даването на мигач?Никъде в закона не е споменато,че като си на път с предимство и продължаваш да се движиш по него,но той променя своята посока на ляво или на дясно,не е задължително да се подаде светлинен сигнал ФАКТ!Никъде в закона и правилника,не е упоменато някъде,че като се движиш по път с предимство,а пътя променя променя своята посока,но ти продължаваш да се движиш по него,че те задължава да подадеш светлинен сигнал ФАКТ!НО в правилника и закона е упоменато,и то много добре,че завоя е вид МАНЕВРА,а преди започването на всяка маневра се подава светлинен сигнал ЗАДЪЛЖИТЕЛНО,ФАКТ!В крайна сметка колеги,вие държите на неща които не са упоменати в правилника и закона,НО не се съобразявате с неща които са описани и то много ясно.И говоря в конкретния случай,къде имаме кръстовище,вие правите завой,завоя е маневра,подаването на светлинен сигнал е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО,това изрично е упоменато в правилника,ако искате го спазвайте,ако искате не,това си е лично ваш избор.Покажете ми цитат в,който подаването на светлинен сигнал,не е задължително!Не са нужни нападки,или обиди,всеки може да защити казаното от него,но с извадки от правилника и закона,защото ние малко или много,правилно или не, се водим по него.
Коментар
-
Чл. 26 Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонвкие встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.Колега, ако ми кажеш и , че това което правиш не е ляв завой, спирам да коментирам.sugarboy написа:Точно така, разбрахме се най-сетне, а за чл. 26 какво да кажа - указва начина на даване на мигач, няма отношение към случая.gituli написа:Колега,според тях движеики се по път с предимство,незавиват нито правят маневра.T_SHOW написа:Колега, ти реално правиш ляв завой. Това по всички правила на "науката" е "маневра".ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!
FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.
Коментар
-
Ако чл.26 указва начина на даване на мигач,а не кога се дават то в него щеше да пише.Мигач се дава като се натисне ръчката до волана на долу за ляв мигач и нагоре за десен мигач.sugarboy написа:Точно така, разбрахме се най-сетне, а за чл. 26 какво да кажа - указва начина на даване на мигач, няма отношение към случая.gituli написа:Колега,според тях движеики се по път с предимство,незавиват нито правят маневра.T_SHOW написа:Колега, ти реално правиш ляв завой. Това по всички правила на "науката" е "маневра".
Коментар
-
Ами то горе-долу така е описаноgituli написа:Ако чл.26 указва начина на даване на мигач,а не кога се дават то в него щеше да пише.Мигач се дава като се натисне ръчката до волана на долу за ляв мигач и нагоре за десен мигач.
Само не е казано коя точно ръчка да бутнеш, щото коли - много, ръчки - още повече и ще настане объркване :D
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
В правилника не го пише с такъв пример, а пише просто "завиване" и какво? И в двете се използват изрази "като например" и "други подобни", това не значи, че не може да има и други завои. Сега вече разбирам за какво в закона сте се хванали да спорите, но чисто човешки не проумявам как може да го тълкувате така. На практика като не дадеш ляв мигач, за да продължиш по пътя с предимство, ще се удариш с тоя отсреща. Не виждам какво ви блазни в тая идея, дори да сте прави.Имайте предвид, че правилника и закона са правени да са максимално прости и ясни, защото всякакви хора карат коли. Мигач се дава винаги като завиваш, а ако това от вашите примери не е завой - опазил ме Господ. Като правиш на светофар десен или осигурен ляв завой, даваш ли мигач?ogi28b написа:Опитвам за последен път на български език, с цитатите от трета страница на тази тема:"Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например .... да завие надясно или наляво за навлизане по друг път ...."Brava 1.6 16V 103hp
Коментар
-
Ама някой може ли да ми обЕсни на мен, като на бял човек - какво го бъркате тоя отсреща накъде щял да тръгне, и дали ще се ударим? Той е длъжен да чака. Колега T_SHOW - задаваш все въпроси на които е отговорено вече в темата.Лирическият герой "ТИ" !!! 700 % - ТИ! Ти си длъжен да ме изчакаш да премина през кръстовището. Да не би да смяташ че някой друг ще е виновен за това, че не си пропуснал движещ се по път с предимство? Или ще се аргументираш че е бил без мигач? Ами ако е изгорял бушонът на мигача, релето, лостът му прави проблеми, или просто на крушката и е дошло времето? BO - ще дам мигач, за да информирам тези, които също се движат с мен по моя път и за тях е зелено - какво смятам да направя. Ако обаче свети само и единствено зелено за завиващите, и за никой друг - тогава не давам мигач, защото светофарът определя само един път, само едно възможно място за движение. Аз и да искам - няма къде другаде да отида. Ако все пак реша да отида в друга посока - давам мигач. А понеже някой попита как се излиза от такова кръстовище с главен път наляво - как се излиза направо, и отговорът е с десен мигач, беше зададен въпрос при такъв мигач как щял да разбере дали колата ще отиде направо или ще завие надясно. Е питам аз - ако дадеш ляв мигач - аз как да знам дали наистина ще завиеш наляво, или ще направиш обратен завой? Съш’та работа. Маневра за отклонение наляво от пътя, надясно от пътя.... член 25 и член 26, нали го цитирате, прочетете го хубаво, то е написано толкова очевадно.. "маневра за отклонение наляво или надясно от пътя"T_SHOW написа:Създавам ти ситуация колега. Ти идваш по главния път и ще правиш ляв завой без мигач, аз съм срещу теб на второстепенния път, виждам те, че си без мигач, тръгвам и се блъскаме. Кой е виновен?
Коментар
-
Стига си се хващал за това изречение, даден е само пример за маневра - една от многото. В правилника за прилагане на закона примерът е "завиване", без уточнение.ogi28b написа:Маневра за отклонение наляво от пътя, надясно от пътя.... член 25 и член 26, нали го цитирате, прочетете го хубаво, то е написано толкова очевадно.. "маневра за отклонение наляво или надясно от пътя"И в двата документа няма дефиниция на маневра, защото е дума от книжовния български език и не се нуждае от такава. Според вас промяната на посоката на движение на автомобил на 90 градуса маневра ли е - маневра е. При извършване на маневра трябва ли да се подаде сигнал - трябва!Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.Тук пише ли специално, че отклонението трябва да е от път с предимство - не, всяко отклонение от посоката на движение.Ако намерите някъде да пише, че при спорния частен случай завоят не е маневра - цитирайте.Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка.Brava 1.6 16V 103hp
Коментар
-
Някой пишат, че напускат пътя с предимство (движат се направо), подавайки десен мигач. Ако в дясното платно има автомобил и водача вижда, че идващият по главния път ще завива на дясно (подал е десен мигач) ще потегли с чиста съвест и при ПТП няма да е виновен, защото той се явява дясно стоящ за напуксащият пътя с предимство.Няма начин да няма начин!

Коментар
-
Колега, имам конкретен въпрос, на който моля да ми отговориш конкретно. След като навлезеш в кръстовището ще извършиш ли маневрата "ляв завой" ?ogi28b написа:Ама някой може ли да ми обЕсни на мен, като на бял човек - какво го бъркате тоя отсреща накъде щял да тръгне, и дали ще се ударим? Той е длъжен да чака. Колега T_SHOW - задаваш все въпроси на които е отговорено вече в темата.Лирическият герой "ТИ" !!! 700 % - ТИ! Ти си длъжен да ме изчакаш да премина през кръстовището. Да не би да смяташ че някой друг ще е виновен за това, че не си пропуснал движещ се по път с предимство? Или ще се аргументираш че е бил без мигач? Ами ако е изгорял бушонът на мигача, релето, лостът му прави проблеми, или просто на крушката и е дошло времето? BO - ще дам мигач, за да информирам тези, които също се движат с мен по моя път и за тях е зелено - какво смятам да направя. Ако обаче свети само и единствено зелено за завиващите, и за никой друг - тогава не давам мигач, защото светофарът определя само един път, само едно възможно място за движение. Аз и да искам - няма къде другаде да отида. Ако все пак реша да отида в друга посока - давам мигач. А понеже някой попита как се излиза от такова кръстовище с главен път наляво - как се излиза направо, и отговорът е с десен мигач, беше зададен въпрос при такъв мигач как щял да разбере дали колата ще отиде направо или ще завие надясно. Е питам аз - ако дадеш ляв мигач - аз как да знам дали наистина ще завиеш наляво, или ще направиш обратен завой? Съш’та работа. Маневра за отклонение наляво от пътя, надясно от пътя.... член 25 и член 26, нали го цитирате, прочетете го хубаво, то е написано толкова очевадно.. "маневра за отклонение наляво или надясно от пътя"T_SHOW написа:Създавам ти ситуация колега. Ти идваш по главния път и ще правиш ляв завой без мигач, аз съм срещу теб на второстепенния път, виждам те, че си без мигач, тръгвам и се блъскаме. Кой е виновен?ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!
FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.
Коментар
-
Е, колега, с това вече показа, че наистина не познаваш правилата за движение. Този въпрос също го разисквахме в началото и уточнихме, че този от дясната улица ще трябва да те изчака, независимо дали ще завиеш по неговата улица, или ще продължиш с десен мигач направо, понеже не сте на равнозначни пътища и той, макар и да ти е дясностоящ, няма предимство, защото ти си на пътя с предимство до момента, в който не излезеш от кръстовището с десен мигач в уличката насреща.nikolovvd написа:Някой пишат, че напускат пътя с предимство (движат се направо), подавайки десен мигач. Ако в дясното платно има автомобил и водача вижда, че идващият по главния път ще завива на дясно (подал е десен мигач) ще потегли с чиста съвест и при ПТП няма да е виновен, защото той се явява дясно стоящ за напуксащият пътя с предимство.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар