Valiosport написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Колеги, Вие, дето не сте наясно със ЗДП и Правилника по прилагането му - кажете ми, моля ВИ защо знаците за УРЕЖДАНЕ на предимство са ЕДИНСТВЕНИТЕ различни от всички останали знаци???И пак питам - карате си, изгаря ви лампичката на левия мигач, пуснали сте го, но срещустоящият ВИ не ВИЖДА, че сте пуснали мигач щото той не свети, не изчаква предимството ВИ и тръгва, блъскате се, какво правим???Мисленето на пътя няма нищо общо с разума. Патките мислят, хомо сапиенс разсъждава. Никога не тръгвам на жълта светлина и ВИНАГИ спирам на ЗНАК СТОП!!!Отново питам и искам отговор:КОЕ Е ПО-ВАЖНО, ПРЕДИМСТВОТО или МИГАЧА???Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
И двете са важни и ако може да не се обиждаме на патки, ние знаем, че ти си вещ по всичко и ти преотстъпваме титлата "Разсъждаващ хомосапиенс".jenshen73 написа:Колеги, Вие, дето не сте наясно със ЗДП и Правилника по прилагането му - кажете ми, моля ВИ защо знаците за УРЕЖДАНЕ на предимство са ЕДИНСТВЕНИТЕ различни от всички останали знаци???И пак питам - карате си, изгаря ви лампичката на левия мигач, пуснали сте го, но срещустоящият ВИ не ВИЖДА, че сте пуснали мигач щото той не свети, не изчаква предимството ВИ и тръгва, блъскате се, какво правим???Мисленето на пътя няма нищо общо с разума. Патките мислят, хомо сапиенс разсъждава. Никога не тръгвам на жълта светлина и ВИНАГИ спирам на ЗНАК СТОП!!!Отново питам и искам отговор:КОЕ Е ПО-ВАЖНО, ПРЕДИМСТВОТО или МИГАЧА???Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
PyMu
Ама какво общо има едното с другото? Като си караш по път за какво да даваш мигачи, като има завои, когато няма други пътища? Когато имаш кръстовище (пресечна точка на няколко пътища) имаш поне още един път и естествено, че ще трябва да подскажеш някак по кой път ще продължиш?! Що за аргумент е зигзагообразният път изобщо?sugarboy написа:Защо, по каква логика? Ако, както приемате, че следвайки извивката на пътя, извършвате маневра, давайте си мигач и на зигзагообразното - защо в единия случай е маневра, а в другия - не?!Valiosport написа:Зависиsugarboy написа:Добре де, ако пътят с предимство е зигзагообразен, на всяко завиване ли ще подавате мигач, щото извършвате маневра?!
Ако имаш кръстовище само 
Много ясно, че мигача сам по себе си не ти осигурява никакво предимство и това никой не го твърди и темата е друга.jenshen73 написа:Отново питам и искам отговор:КОЕ Е ПО-ВАЖНО, ПРЕДИМСТВОТО или МИГАЧА???
Коментар
-
Пътят с предимство не се пресича в кръстовището, той е цял, точно както е нарисуван на знака, другите пътища допират до него, те са пресечени. И защо да има разлика в зигзагообразния път с предимство и другия, който минава през кръстовище? Щом преминавайки през кръстовището извършваш маневра, то и следвайки кривата на пътя, маневрираш постоянно.feliza написа:Ама какво общо има едното с другото? Като си караш по път за какво да даваш мигачи, като има завои, когато няма други пътища? Когато имаш кръстовище (пресечна точка на няколко пътища) имаш поне още един път и естествено, че ще трябва да подскажеш някак по кой път ще продължиш?! Що за аргумент е зигзагообразният път изобщо?Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
PyMu
Никой не счита движението по път с предимство за маневра (?!?), но когато от този път навлизаш в кръстовище, нормално е да се очаква да последва някаква маневра (все пак имаш избор от пътища вече), или според твоите думи, по подразбиране всички трябва да очакват, че ще щом идваш от път с предимство, скедователно ще си продължиш по него?sugarboy написа:По-важното е, че най-големият аргумент на привържениците на мигачите е, че считат движението по пътя с предимство за маневра и го вкарват в оня член, забравих му номера.
Коментар
-
Както казах, очевадно е, че повечето колеги (мнозинтството) не сте наясно КАКВО ТОЧНО ПИТАМ.Ще перифразирам:1. Всички знаци освен касаещият ни в задачата гласят: СПРИ и/или СПРИ ОСИГУРИ ПРЕДИМСТВО.2. Нито един от горните знаци не означава - НЕ ТРЪГВАЙ ПРИ ЛЯВ МИГАЧ НА ВОДАЧА С ПРЕДИМСТВО, а точно това СПРИ! Осигури предимство!3. Отново казвам - повредени са ви мигачите, няма как да сигнализирате, това означава ли, че насрещният ТРЯБВА да ви НАРУШИ предимството? И да причини ПТП???4. Разсъждавате ли изобщо защо ИМА пътища със и такива без предимство? Защо има изобщо знак стоп, като всичко се решава с едни мигачи???Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Маневра е излизането от пътя с предимство, защото тогава завиваш, пък било то и движейки се направо. И, движейки се по пътя с предимство, никого не си длъжен да уведомяваш, че ще продължиш да се движиш по пътя с предимство - чакащите в страничните улички не те интересуват, напротив - те те гледат с вперен поглед, защото те изчакват да минеш, за да се включат и те.feliza написа:Никой не счита движението по път с предимство за маневра (?!?), но когато от този път навлизаш в кръстовище, нормално е да се очаква да последва някаква маневра (все пак имаш избор от пътища вече), или според твоите думи, по подразбиране всички трябва да очакват, че ще щом идваш от път с предимство, скедователно ще си продължиш по него?sugarboy написа:По-важното е, че най-големият аргумент на привържениците на мигачите е, че считат движението по пътя с предимство за маневра и го вкарват в оня член, забравих му номера.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
PyMu
Явно целият проблем идва от това кой какво разбира под път с предимство и как го възприема... За една част от хората, в това число и аз - е път като всички други в едно кръстовище, но ако идваш от него и искаш да си продължиш, просто не би трябвало да чакаш никого и да си преминеш необезпокояван. Но все пак трябва да дадеш на другите знак, че именно това ти е идеята. За друга част от хората, обаче, това се тълкува като единственият възможен път - затова прав, крив, зиг-загообразен, ти си минаваш и никакви сигнали не подаваш, защото то трябва да е ясно и без кристално кълбо, че по него си минаваш, където другаде да отидеш, то друг път няма?! Онези по-тънките линийки на знака са равносилни на това някой да ти изскочи от тревните площи и да ти се намеси в траекторията...
Коментар
-
Не. Закона регулира точно тия неща, а правилника ги прилага. Идеята е, че ако мигачите решаваха проблемите с кръстовищата - нямаше да има нужда от знаци. За това се слагат знаци - за да знае всеки кога какво ТРЯБВА да прави. За това се налагат глоби за неспиране на знак СТОП, за гворене по телефона при шофиране и за непоставен колан. За неизползване на мигач НЯМА глоби.@feliza: Закона ясно указва:Знак СТОП: Спри! Осигури предимство.Знак Пресичане на път с предимство: Осигури предимство!Знак Път с предимство пред всички останали: Движиш си се по него и ВСИЧКИ са длъжни да те ИЗЧАКАТ, няма какво да гадаят.Valiosport написа:Е говорим в случаите когато мигачите не са изгорели
Ама и ти какви примери даваш на колегите да не дават мигачи ли
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Точно така - по пътя с предимство си минаваш като на парад и никой няма право да ти се меси в траекторията. Само това е достатъчно, за да е ясно, че не е като другите пътища, не е пресечен, а той разсича кръстовището и изобщо, пътят с предимство е голяма работа. Но, речеш ли да кривнеш от пътя с предимство, тогава трябва да уведомиш, и то най-вече другите, оставащи да се движат на пътя с предимство, че го напускаш.feliza написа:Явно целият проблем идва от това кой какво разбира под път с предимство и как го възприема... За една част от хората, в това число и аз - е път като всички други в едно кръстовище, но ако идваш от него и искаш да си продължиш, просто не би трябвало да чакаш никого и да си преминеш необезпокояван. Но все пак трябва да дадеш на другите знак, че именно това ти е идеята. За друга част от хората, обаче, това се тълкува като единственият възможен път - затова прав, крив, зиг-загообразен, ти си минаваш и никакви сигнали не подаваш, защото то трябва да е ясно и без кристално кълбо, че по него си минаваш, където другаде да отидеш, то друг път няма?! Онези по-тънките линийки на знака са равносилни на това някой да ти изскочи от тревните площи и да ти се намеси в траекторията...Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Съгласен съмjenshen73 написа:Не. Закона регулира точно тия неща, а правилника ги прилага. Идеята е, че ако мигачите решаваха проблемите с кръстовищата - нямаше да има нужда от знаци. За това се слагат знаци - за да знае всеки кога какво ТРЯБВА да прави. За това се налагат глоби за неспиране на знак СТОП, за гворене по телефона при шофиране и за непоставен колан. За неизползване на мигач НЯМА глоби.@feliza: Закона ясно указва:Знак СТОП: Спри! Осигури предимство.Знак Пресичане на път с предимство: Осигури предимство!Знак Път с предимство пред всички останали: Движиш си се по него и ВСИЧКИ са длъжни да те ИЗЧАКАТ, няма какво да гадаят.Valiosport написа:Е говорим в случаите когато мигачите не са изгорели
Ама и ти какви примери даваш на колегите да не дават мигачи ли 
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Знака означава, "пропусни движещите се по пътя с предимство". Пътя с предимство завива, и щом движещите се по него не подават сигнал с мигача, че ще продължат по него, значи са избрали една от другите посоки или както е в случая направо. Ако беше необходимо да се спира, щеше да има знак стоп. Щом го няма, а има този, значи има добра видимост, може отдалече да видиш накъде ще продължават тези отсреща и е възможно да не се налага да задължително да спираш. Единствения тънък момент е, след като този, който продължи по пътя с предимство без да подаде сигнал, предизвика ПТП, да докажете, че не е пуснал мигача. Просто няма как.http://www.maverick2000.net/ZDP/GrupaB.htmЧл. 46 (1) Пътен знак Б1 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да пропуснат движещите се по пътя с предимство, което може да стане и без спиране. Дали да спираш, преценяваш по сигнализацията на движещите се по пътя с предимство.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар