petio4528 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ще оцелее ли машиностроенето в БГ
Collapse
X
-
Или собствениците искат така да си мислите?Едва ли не, фирмата съществува само за да ви дава хляб на вас, работниците
Наслушал съм се на такива работодатели
Пари нямат за заплати, на заем взимат, ама карат чисто нови джипове за по 150 хил. лв, нали?П.П. Моят съученик, за когото писах по-горе е същия и той.
-
Нормално е така Immortal."Който игра’й пичели, който не игра’й не пичели"Не си му фен, знам, но комунизма си отиде..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Напълно те подкрепям,колега това е практика в България се сме на ръба на "фалита",постояно ни се напомняза "икономическата криза"! ПП:Работя в Айгер,произвеждаме машини за тютюневата промишленост,славата ни се носи не може да не си чувал!Immortal написа:Или собствениците искат така да си мислите?Едва ли не, фирмата съществува само за да ви дава хляб на вас, работницитеpetio4528 написа:....Почти всеки месец сме на ръба на фалита,работа има толкова-дотолкова да си изкараме заплатите...
Наслушал съм се на такива работодатели
Пари нямат за заплати, на заем взимат, ама карат чисто нови джипове за по 150 хил. лв, нали?П.П. Моят съученик, за когото писах по-горе е същия и той.
Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet
Коментар
-
Не колега,не съм ви чувал.А отностно заплатите,наистина е така.Много често се случва шефа да дава от неговите лични пари,я за заплати или материал.Но не само тука е така,до колкото знам западната икономика е много по зле от нашата.Говоря специално за Франция.ex. punto elx 1.2i
Lancia Libra 1.6
Коментар
-
Съгласен съм с твърденията,че не се изкарва много от машиностроене като цяло,но познавам хора,които купуват къщи по за 200-300 хиляди лева.И това е нормално,но да се говори,че е криза и да се удържат на работниците пари,те тва не го разбирам.При положение,че ти работиш за някаква договорена заплата и виждаш,че работата не намалява,значи има нещо гнило.И после викат ами не върви бизнеса пазара слаб.Как да е след като обикновенния потребител има удръжки и не е взел полагащата му се заплата?Не могат да разберат все още нашите псевдо бизнесмени,че колелото се върти и всичко е затворена система на вътрешния пазар.От друга страна съм се замислял,ако съм на тяхно място,че и Аз ще съм такъв.Всичко е единия да прецака другия.Това ни е манталитета и затова сме на този хал.За едни добър,за други лош.Истината е някъде по средата.FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар
-
Преди седмица минавах случайно покрай една такава ,,седянка,,.Заслушах се и какво.Шефът им стъпил на ролбара на един ,,Тоарег,, от тия като камион и с една прочувствена реч като комисар от времето на боя за Курската дъга обяснява колко е кофти ситуацията и трябва да се напънат още година-година и нещо и ще се ,,обистрят,,нещата.Оказа се ,че от април 2009 са на 150лв и ще ги вземат след,,обистрянето,,.А хората работят и в събота значи.....И що да не летят ,,молотов,,в такива случаи и то с чиста съвест.Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Коментар
-
Аз не помня дали се включи в темата за Публичната Администрация, но там аз бях обвинен в мръсен империалист защото се изказах не ласкаво за ситуацията в тази държава и специално Държавните институции и техните задължения . Но както и да е искам само да си кажа и аз като вас, без да мрънкам.... В тази държава всичко става въпреки нещо, а не благодарение на ...От деня, в който станах собственик (или изедник както ви харесва) не съм си видял сметката на плюс. И понеже темата е свързана тясно и с моя бизнес ... Мъка!!!Да намериш някой да работи за себе си и да уважава труда си е истинско премеждие, камо ли да очакваш да е лоялен или да ти влиза в положението.А относно бизнесмени с коли за по 150К не плащащи заплати с месеци... Има и такива, не е луд тоя дето яде баницата! Лично аз работих с такъв човек повече от 5 години, било ме е срам да си погледна колегите, когато си сменяше играчките, а трябваше да плащаме и заплати и заеми и семейства да гледаме ...Е т’ва е ...Immortal написа:Съществуването на малки фирмички, като тази на колегата, и като моята, още от самото си създаване са на ръба на фалита. И все така си вървят...Държавата не прави абсолютно нищо за поощряване на частната инициатива. От момента, в който решиш да правиш нещо, започваш да дължиш пари на държавата и се получава омагьосан кръг...Сетих се за един виц:Решили американец и българин да строят къща. Всеки у тях си.След известно време се чуват по телефона, американецът казва:-остават ми още 5 дена и съм готов.Българинът отвръща - на мен ми остават още 5 документа, и мога да започвам...
Коментар
-
Колеги изкам да попитам дали има някои от вас които дасе занимава с посредническа дейност за изработванне на механични детайли , предполагам че можем да си бъдем полезни в тая криза.FIAT UNO 1.1 -50к.с АГУ-LOVATO
FIAT TIPO 1.4 -78к.с АГУ-LOVATO
FIAT MAREA WEEKEND 1.6 16V-103к.с АГУ-LOVATO
HONDA CR-V -147 к.с. ГИ- SIMGAS
Коментар
-
Понеже не се познавама и като шеф искам да те питам относно липсата на кадри което си писал: А ти имаш ли желание да хванеш някой чирак и да го направиш майстор или както повечето собственици на фирми искаш да намериш научен майстор?Та въпроса ми идва от следното: Завършил съм Електроенергетика в ТУ-София. Това ми беше желанието да уча и ми е много интересно. Обаче:почти никой не иска да наема хора и да си го обучи. Ходил съм на интервюта във фирма, които търсят ел.инженер с един куп изисквания и знания, също тъка много добре владееш технически английски и накрая ми казват ами ще ти дадем около 550лв.. Това става преди месец в Бургас и в много голяма фирма. Тези хора искат първо да съм научен на всичко и те да не инвестират в кадрите средства за обучение и второ не им се дават пари за заплати. После ми излизат по телевизията и казват:"в България няма качествени кадри". Еми докато фирмите не почнат да наемат стажанти и да инвестират пари за кадри както е по "белите" страни , няма да има кадри в България все повече и повече в годините.naco68 написа:Радвам се че все още има хора който ги вълнува тази тема.
По въпроса за "живучкането" аз, всеоще намирам някакъв начин да оцелявам и то най- вече на това ,че се занимавам с много неща ,но перпетум мобиле няма. Понеже на последък посещавам доста предприятия в страната, а и аз самия см" кадър "на ВМЗ - Сопот / оттам научих много неща и най-вече самооцеляването
/ Та идеята ми беше ,че липсата на кадри е тотална.Има места където "майсторите "са в плачевно състояние , а най-лошото е че след тях няма никой.Ние понякакъв начин ще преудолеем икономическата криза,но мисеструва че след нея ще доиде и другата. А между другото знаете ли къде има технически училища и дали в тях има паралелки по металообработка.Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
Ex.Opel Astra
Коментар
-
Е ти колко искаш да вземаш, като "стажант", като човек без никакъв опит? 1 550?Казали са ти хората, това даваме, за това което можеш "на книга".Кютай малко, докажи им, че си добър специалист, пък искай повече тогава..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Пълна лъжа и измама!Ако специалист като него почне на 550лв.,няма как после да му я направят 1200минимум.Толкова трябва да е нормалната и минимална заплата за неговия пост.Къде е логиката човек със посредствена гимназия да работи за 450лв.,а той да получава 500???Malone написа:Е ти колко искаш да вземаш, като "стажант", като човек без никакъв опит? 1 550?Казали са ти хората, това даваме, за това което можеш "на книга".Кютай малко, докажи им, че си добър специалист, пък искай повече тогава.FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар
-
Колега, те имат цял списък с изисквания, които няма как да ги нямаш без да си работил. После искат ПЕРФЕКТЕН технически английски, Аутокад и други компютърни умение. Имам стаж 8г. по специалността, но поради малкото предприятия в България не съм работил в завод. Предлагат заплата 550лв. Съгласен съм че немогат да ми дадат заплата 1550, ама айде нещо по-разумно като 800-900лв да почнем и тогава да имам стимул да се боря да се доказвам и да ми дават по-голяма заплата. Отвори обявите за продавачка и шофьор да видиш какви изисквания имат към тях и им дават заплати от 600 до 800лв. Къде е логиката?Malone написа:Е ти колко искаш да вземаш, като "стажант", като човек без никакъв опит? 1 550?Казали са ти хората, това даваме, за това което можеш "на книга".Кютай малко, докажи им, че си добър специалист, пък искай повече тогава.Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
Ex.Opel Astra
Коментар
-
Наистина заплатите в България не отговарят на изискванията. Че тя една продавачка или сервитьорка взима повече пари от един учител, да кажем. Не е нормално наистина.z_sutrov написа:Колега, те имат цял списък с изисквания, които няма как да ги нямаш без да си работил. После искат ПЕРФЕКТЕН технически английски, Аутокад и други компютърни умение. Имам стаж 8г. по специалността, но поради малкото предприятия в България не съм работил в завод. Предлагат заплата 550лв. Съгласен съм че немогат да ми дадат заплата 1550, ама айде нещо по-разумно като 800-900лв да почнем и тогава да имам стимул да се боря да се доказвам и да ми дават по-голяма заплата. Отвори обявите за продавачка и шофьор да видиш какви изисквания имат към тях и им дават заплати от 600 до 800лв. Къде е логиката?Malone написа:Е ти колко искаш да вземаш, като "стажант", като човек без никакъв опит? 1 550?Казали са ти хората, това даваме, за това което можеш "на книга".Кютай малко, докажи им, че си добър специалист, пък искай повече тогава.Allergic To The Counterfeit
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар