За или против "добавките" за почистване на двигате
Колеги,интересно ми е да видя какво мислите относно почистването,"измиването" на двигателя отвътре .Аз лично съм "за".Ако някой е твърдо против,нека сподели ...
Без мнение оставам,тъй като това за или против"добавки" за почистване на двигател ми звучи някак си като общо понятие. Точно за коя част в двигателя,става въпрос за това почистване с добавки? По принцип съм против почистването,тъй-като ако има някакво наслояване на старо масло в двигателя,то от самата добавка в последствие може да доведе до нарушен режим на работа на самият двигател. А що се отнася до неговото почистване,това може да се направи с нормална промивка с масло,както спомена колегата Tornado.
По скоро съм ЗА, но за тези които ги сипваш в маслото няколко мин да поработи преди смяната. Не съм много за, да карам с маслко което става на батак и събаря всякакви боклуци, докато карам колата 500 км. например
Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
По скоро съм ЗА, но за тези които ги сипваш в маслото няколко мин да поработи преди смяната. Не съм много за, да карам с маслко което става на батак и събаря всякакви боклуци, докато карам колата 500 км. например
Естествено че е по-добре с добавката. Единствената цел на добавката да увеличи до максимум отмиващите свойства на маслото , за да може при смяната налепите [въглеродните съединения] по магистралите да се втечнят и отмият. Промивното масло е компромисен вариант , работата под товар на двигателя с такова масло е вредна. Промивното масло не може да втечни и разбие налепа а го предвижва по магистралите като гъста утайка. Което от своя страна може да доведе до запушване на магистрали с ниска циркулация на масло които работят на оросителен принцип. Използвай те смело качествени добавки за почистване на маслената система на двигателя , само от утвърдени фирми в бранша.
Имах следния проблем с хидравличните повдигачи: сутрин като е студена и запаля причукват за около 3-4 секунди.Отдадох го на 180-те хиляди километра на двиагтеля.Маслото си беше скъпо и добро от вносителя на Мобил.Покрай едни други ремонти влезнах в магазин където се продават добавки на ЛъкиМоли,и видях една за хидроповдигачи за около 14лв.Викам си за 14 лв дай да видим какво ще стане.Първите 3-4 дена (около 100км) ефект никакъв,викам си и тези 14лв отидоха,след това тракането сутрин започна да намалява и след десетина дни изчезна.Явно магистралите са били позапушени.Странното е обаче ,че преди 2 смени,промих двигателя с добавка на феном http://fenombg.com/32 и ефект нямаше.Явно за 15мин нещата не стават.Сега съм харесал миеща добавка на ЛъкиМоли която се слага около 500км преди смяна,около 16лв беше.Да видим какво масло ще изтече,че предното излезе почти като ново.
За да е изправен ДВГ е нужно да бъде чист и без лак. Тогава и износването е намалено, а температурата по-ниска. Най-добре е да се експлоатира ДВГ с качествени масла(не минерални) и навременни смени. Когато един двигател е мръсен, много по-добре е да бъде изчистен, дори с риск да протече от някъде, отколкото да се остави с "калта" и да живее доста по-малко. Някои колеги са цитирали разни фирми и добавки затова и аз ще добавя едно име от което съм много доволен - Политрон. Гласувах за, разбира се.
Коментар