Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Действия при пресрочване на ремонт на гаранционна стока?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Действия при пресрочване на ремонт на гаранционна стока?

    Преди месец ни се развали сушилнята. Два дни след като бебето дойде вкъщи. Можете да си представите разочарованието ни, но все пак техника - разваля се. Сушилнята е марка Горение. Дойде техник, разглоби да погледне, незнам там какво си счупено, не може да се ремонтира на място, взе сушилнята в сервиза. А, междувременно взе че залитна и седна на вратичката на сушилнята и я счупи, но обеща да си плати той ремонта. Реших да не го вземам на рогите, хора сме.Три седмици минаха - ни вест ни кост. Звънкам - поръчали са частите, защо не са дошли не знаят. Естествено досега винаги, безотказно и регулярно на две седмици са идвали пратките ама видиш ли сега...(да бе да). Та така, абсолютно никакви срокове не ми дават. Те са пратили поръчката и чакат. Що не е дошла, загубило ли се е нещо по веригата - не ги грее. "Като дойде частта ще я монтираме господине". Аз знам, че госпожицата на телефона не е виновна, тъй че не съм вдигал скандали, но попитах - нали има законов срок 30 дни? Какви са ми правата след това? Връщане на пари? Нова сушилня? Или? "Незнам господине, нищо не мога да ви кажа...". Контакт с централата ви в София? Контакт с разни там комисии защита на потребителите..? "Ами...незнам господине...". Едва ли не остана учудена че имам някакви претенции. Та така се раделихме.Затова ще съм благодарен ако някой ме насочи какво мога да направя? Чакам ако ще и три месеца докато се наканят? Вдигам пушилка на по-централно ниво? Изобщо - имам ли някакви права за които мога да претендирам? Или стискам палци да се смилят? Вече сме ’усвоили’ терасите като жилищно пространство и съответно в момента в едната стая е изправен сушилник с климатик духащ на макс от едната страна и вентилатор от другата. А особено с бебето - пране не липсва.

    #2
    Преекспонираш, но ще ти простя - градски си ми. Срокът за реакция е един месец, разбира се ако си завел рекламация пред търговеца, а не пред сервиза. Т.е. това ти е по ЗЗП (Закон за Защита на Потрбителя). Има си процедури - завежда се в книга за рекламациите при търговеца, в едномесечен срок търговеца трябва да е намерил начин да ти отстрани проблема...
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #3
      Значи да ходя при търговеца че да почне да ми тече единия месец?

      Коментар


        #4
        ls1 написа:
        Значи да ходя при търговеца че да почне да ми тече единия месец?
        Да, и ако хората са коректни и не са имали рекламация през последните дни, могат да ти я заведат със задна дата, т.е. от реалната дата, на която си я оставил в сервиза. Но имай предвид, че не са длъжни да го правят, за тях датата на рекламацията е датата, в която си отишъл в магазина да предявиш искането си. Коя е фирмата, веригата, от която си купил сушилнята?Мога да ти помогна ако е една от големите вериги, ще го уточним допълнително на ЛС.

        Коментар


          #5
          @ls1: Много търговци злоупотребяват с невежеството на потребителите. Много търговци обаче са по-невежи от потребителя. Преди време имаше тема точно по подобен казус. Рекламация, съответно гаранционно щение не ти тече ако не е заведено в книгата за рекламации на съответния търговец. Покупката обаче се доказва с касов бон, а не с гаранционна карта - тя си е за общите условия. В случая ти си под защитата на ЗЗП - т.е. според ЗЗП изделието трябва да отговаря на договора за съответствие И това според ЗЗП трябва да е 24 месеца
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #6
            jenshen73 написа:
            @ls1: Много търговци злоупотребяват с невежеството на потребителите. Много търговци обаче са по-невежи от потребителя. Преди време имаше тема точно по подобен казус. Рекламация, съответно гаранционно щение не ти тече ако не е заведено в книгата за рекламации на съответния търговец. Покупката обаче се доказва с касов бон, а не с гаранционна карта - тя си е за общите условия. В случая ти си под защитата на ЗЗП - т.е. според ЗЗП изделието трябва да отговаря на договора за съответствие И това според ЗЗП трябва да е 24 месеца
            Това какво общо има с неговия проблем? ОК, продуктът трябва да съотвества в рамките на 24 месеца (За Горенье 36 даже). При дефект, по закон потребителят е длъжен да отиде в магазина и да поиска рекламация, която се вписва в съответната книга. Записва се там и какво иска клиентът - замяна, сервиз или връщане на парите. Тук обаче идва тънкият момент, след това вече търговецът преценява как да се постъпи и разбира се е длъжен със собствен транспорт и разходи да откара стоката в сервиз (това е най-честото решение, особено за едра бяла техника).

            Коментар


              #7
              @Orcinus: Не внимаваш в час. По ЗЗП съответствието с договора за продажба е 24 месеца. Търговската гаранция обаче може да е и 60 месеца. Той пита КАКВО да прави и Колко е срока. Т.е. ако беше си заявил проблема в магазина - след 1 седмица (защото вече са изтекли ТРИ, нали) можеше да претендира да му върнат парите или да иска НОВ уред. Разбираш ли къде е уловката? И правиш ли разлика между търговска гаранция (по ЗЗД) и Съответствие с договора за продажба (ЗЗП)??? Разликата е много тънка, фина и сладка, ако си частно лице, краен клиент. Т.е. - обаждаш се по телефона или отиваш в магазина и завеждаш рекламацията. От дата Х до дата Х+30 магазина трябва да е направил така, че ти да си имаш работещ уред... Нещо неясно? Търси ЗЗП (Закон за Защита на Потребителя).Легенда:ЗЗП = Закон за Защита на ПотребителяЗЗД = Закон за Задълженията и Договорите
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                И сега ако не си признаеш, че си адвокат - не знам кога :D
                Fiat Forum Bulgaria

                Прекаленият светец и богу не е драг !

                Коментар


                  #9
                  Не съм бе да го ева - търговец съм. Налага се да го зная, че да не ме плашат с адвокати... и се старая да го спазвам де
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #10
                    jenshen73 написа:
                    @Orcinus: Не внимаваш в час. По ЗЗП съответствието с договора за продажба е 24 месеца. Търговската гаранция обаче може да е и 60 месеца. Той пита КАКВО да прави и Колко е срока. Т.е. ако беше си заявил проблема в магазина - след 1 седмица (защото вече са изтекли ТРИ, нали) можеше да претендира да му върнат парите или да иска НОВ уред. Разбираш ли къде е уловката? И правиш ли разлика между търговска гаранция (по ЗЗД) и Съответствие с договора за продажба (ЗЗП)??? Разликата е много тънка, фина и сладка, ако си частно лице, краен клиент. Т.е. - обаждаш се по телефона или отиваш в магазина и завеждаш рекламацията. От дата Х до дата Х+30 магазина трябва да е направил така, че ти да си имаш работещ уред... Нещо неясно? Търси ЗЗП (Закон за Защита на Потребителя).Легенда:ЗЗП = Закон за Защита на ПотребителяЗЗД = Закон за Задълженията и Договорите
                    Благодаря за разяснителната легенда относно абревиатурите. Пределно ясно ми е, че ЗЗП го пази за 24 месеца, а търговската гаранция може да е и 5 години. Сам си противоречиш, хем ако си бил заявил проблема, можел да претендира ВЕЧЕ (минали са 3 седмици) за възстановяване на сумата или замяна, хем по-долу пишеш, че трябва да се обади и да заведе рекламацията, след което в 30-дневен срок магазинът трябва да е направил така, че да има работещ уред.Обяснявам, и да беше си заявил проблема в магазина, докато не мине 1 месец, не може да иска да му върнат парите, нито да му заменят уреда с нов. И 100 пъти да се обади в КЗП, все тая. А сега като не е заявил рекламацията и не му е отказвана такава, не може да направи нищо заради забавянето. Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия. Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя. (3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства. (2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора. И още нещо важно:Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното. Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
                    jenshen73 написа:
                    Не съм бе да го ева - търговец съм. Налага се да го зная, че да не ме плашат с адвокати... и се старая да го спазвам де

                    Коментар


                      #11
                      Виж какво пише по закон тук и какво трябва да направиш.

                      Коментар


                        #12
                        Сушилнята е закупена преди около 19 месеца от Горение - Варна. Официален представител. Тъй като гледам (в Интернет) името им е ’Либра Груп’. Говоря така неопределено, понеже от сервиза като дойдоха и взеха гаранция и фактура с касов бон със себе си, срещу което ми издадоха една бележчица. Взеха сушилнята с тяхна кола, е, помогнах с пренасянето до колата, но нямам претенции за това. Незнам доколко ще се съгласят да запишат задна дата, защото практически аз първо звъннах в магазина - откъдето ми дадоха телефона на сервиза, но никой не каза ’Ела се запиши в рекламационната книга’. Но да приемем че аз съм тоя дето е длъжен да си знае правата. Значи сега в началото на седмицата отивам в магазина да се впиша в книгата, за да почнат да текат 30-те дни. Защо ли имам подозрения обаче че ще има учудени физиономии на тема ’я, верно такъв закона?!’ Може би трябва да се подготвя с няколко разпечатки.Аз не искам да се заяждам, просто ми трябва сушилня, платил съм си я, а я нямам. А в същото време никой не ми говори в срокове. Никой не казва ’Господине, имаме затруднения с доставките, ще закъснеем от 30 дневния срок с две седмици, но не повече’. Просто ми свиват рамене на среща и са някакви такива лежерно незаинтересовани. Ами че то така може да си отнесе и до Коледа. Айде сега лято, ами есента и зимата как ще сушим?!

                        Коментар


                          #13
                          ls1, най-вероятно ще имаш проблеми с регистрацията на рекламация, понеже не са в теб гаранцията и касовият бон. За целта взимай още днес бележката, която са ти дали от сервиза и с нея отивай до магазина. Виж какво ще ти кажат и действай според ситуацията. Според мен ще ти кажат, че без гаранцията и касовият бон няма да те впишат. Тогава отивай в сервиза и си ги вземай от там. Дано по-скоро успееш да си вземеш сушилнята!

                          Коментар


                            #14
                            Колега преди година имах подобен проблем. Занесох уреда в сервиза и след като мина срока от 40 работни дни както беше упоменато в гаранционната карта ми издадоха протокол с който отидох в магазина от където съм го закупил. Там без никакви проблеми ми предложиха 3 варианта - подмяна, връщане на пари или подмяна с друг модела с уравняване на цената. Преполагам че при теб става въпрос за 30 работни дни. Ще трябва да почакаш може би около полвин месец още.

                            Коментар


                              #15
                              stenli написа:
                              Колега преди година имах подобен проблем. Занесох уреда в сервиза и след като мина срока от 40 работни дни както беше упоменато в гаранционната карта ми издадоха протокол с който отидох в магазина от където съм го закупил. Там без никакви проблеми ми предложиха 3 варианта - подмяна, връщане на пари или подмяна с друг модела с уравняване на цената. Преполагам че при теб става въпрос за 30 работни дни. Ще трябва да почакаш може би около полвин месец още.
                              Става въпрос за ЕДИН МЕСЕЦ, не 30 работни дни.Рекламация може да се предяви и пред сервиза, ако са упълномощени от търговеца да приемат рекламации, но тогава пак трябва да ви впишат рекламацията в книгата за рекламаци и да издадат съответния документ. Какъв документ ти издадоха в сервиза? В зависимост от това какво са ти издали, има няколко начина на действие.
                              Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                              Коментар

                              Working...
                              X