Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

малко поуки при купуване на PC от 'големите вериги'

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    малко поуки при купуване на PC от 'големите вериги'

    случката е с мой приятел.взел си комп. от ЗОРА след една година (гар. е 2 години) му се разваля дискадори при опит за форматиране - не става --> проблема е очевиденотнася го в компетентния сервиз на "Ro...x" в Пдзаявяват му - ’Ъпгрейднете си BIOS-a -- имате СОФТУЕРЕН проблем,ние тука взимаме скъпо за оправяне на такива проблеми"ееее , къв е тоя сервиз а как пък е работил една година с неподходящия БИОС тоз компютър?

    #2
    Повече са минусите, ако вземеш домашен компютър от голям магазин (Метро, Техномаркет, Технополис...), особено пък и ако не е от града, в който живееш. Една памет не можеш да добавиш, нищо, каквото има вътре-това е. Не можеш дори да го отвориш да го почистиш от прахоляк.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      Да, така е. Но има и фирми в които не ти слагат просташките лепенки, с които дори не мога да си изчистя прахоляка. И излиза, че ако Иванчо ми пподари една памет, не мога да си я сложа!? Айде де!

      Коментар


        #4
        Понеже съм убеден,че става въпрос за ролдекс,да ги нахраня и аз. Предварително се извинявам ако има колеги от пловдив които да работят там,но отношението им е явно гонене на количество ,за сметка на качество.Те доставяха и конфигурациите на най голямата верига за техника и имаше очебийни случаи с непълна окомплектовка, с машини които изобщо не тръгват,да не говорим за дреболии като липсващи болтчета ...Поне сервиза им в София работеше прилично.Освен всичко друго ъпдейт на биоса не нарушава ли гаранционните условия?

        Коментар


          #5
          snake написа:
          (Метро, Техномаркет, Технополис...)
          Да не забравим и най-големите буклуци в бранша - Мултирама! А иначе темата е малко ненужна (нищо лично към колегата), защото едва ли има някой, който да не знае въпросните поуки
          Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
          ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

          Коментар


            #6
            Гаранцията до 2 години включително няма никакво значение, освен ако не предлага повече, отколкото Закона за защита на потребителя предлага, а всяка клауза, която е в противоречие със закона се счита за нищожна, независимо дали потребителят е подписал или не. Димек - ако някой ви предлага гаранция под 2 години - няма никакъв смисъл, защото гаранцията, дадена от закона, е 2 години. Твоят приятел не е трябвало да ходи в сервиза, а да отиде при търговеца, защото в същия този закон ясно е казано, че търговецът е този, който в срок от 2 години от датата на закупуване, трябва да преведе стоката в съответствие с договора за продажба, а това е безплатно за потребителя. Ако търговецът не го направи в срок от един месец, потребителят има право да развали договора и да си получи парите обратно. Метро е друга ракия - там се продава предимно на фирми, мисля, че има тук там някоя карта на физическо лице, и важи Законът за задълженията и договорите.
            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

            Коментар


              #7
              ele написа:
              Гаранцията до 2 години включително няма никакво значение, освен ако не предлага повече, отколкото Закона за защита на потребителя предлага, а всяка клауза, която е в противоречие със закона се счита за нищожна, независимо дали потребителят е подписал или не. Димек - ако някой ви предлага гаранция под 2 години - няма никакъв смисъл, защото гаранцията, дадена от закона, е 2 години. Твоят приятел не е трябвало да ходи в сервиза, а да отиде при търговеца, защото в същия този закон ясно е казано, че търговецът е този, който в срок от 2 години от датата на закупуване, трябва да преведе стоката в съответствие с договора за продажба, а това е безплатно за потребителя. Ако търговецът не го направи в срок от един месец, потребителят има право да развали договора и да си получи парите обратно. Метро е друга ракия - там се продава предимно на фирми, мисля, че има тук там някоя карта на физическо лице, и важи Законът за задълженията и договорите.
              Закона е такъв,а съм чел пасажи от него,в този си вид съществува ако не се лъжа от 2007. Той е в състояние на клинична смърт и никой не го спазва. В него има нереални точки от сорта на - клиента да прави рекламацията пред магазина а не пред сервиза. Магазина НЕ МОЖЕ да се произнесе по това дали рекламацията е валидна или не на технически уреди,най малкото защото няма нито техници нито техника. Също така зако0на предписва гаранция 2 години на неща на които живота им зависи от експлоатацията и самия производител дава гаранция примерно един месец. С тоя закон сме заникъде... Сони примерно имаха едни европейски гаранции,дето важат уж в цяла европа.,та те даваха гаранции от поряъка на 12,18 и 24 месеца в зависимост от продукта. Сиреч ако гаранцията му е 12,то в останалите 12 месеца от предписания в закона срок,всяка замяна или ремонт на уреда ще бъде за сметка на търговеца.

              Коментар


                #8
                На времето си купувах всички компоненти насипно и си сглобих първия компютър. От тогава помня за гаранциите:* памет/процесор - от 24 до 48 часа;* монитор - 3 години;* твърд диск - от 1 до 3 години (отдавна са по 1 година);* дънна платка - 1 година;* мишка - 3 месеца;* клавиатура - 6 месеца;...

                Коментар


                  #9
                  SHB написа:
                  Закона е такъв,а съм чел пасажи от него,в този си вид съществува ако не се лъжа от 2007. Той е в състояние на клинична смърт и никой не го спазва. В него има нереални точки от сорта на - клиента да прави рекламацията пред магазина а не пред сервиза. Магазина НЕ МОЖЕ да се произнесе по това дали рекламацията е валидна или не на технически уреди,най малкото защото няма нито техници нито техника. Също така зако0на предписва гаранция 2 години на неща на които живота им зависи от експлоатацията и самия производител дава гаранция примерно един месец. С тоя закон сме заникъде... Сони примерно имаха едни европейски гаранции,дето важат уж в цяла европа.,та те даваха гаранции от поряъка на 12,18 и 24 месеца в зависимост от продукта. Сиреч ако гаранцията му е 12,то в останалите 12 месеца от предписания в закона срок,всяка замяна или ремонт на уреда ще бъде за сметка на търговеца.
                  Такива закони има в цяла европа колега SHB. Незнам като какъв се изказваш - търговец може би, защото явно защитаваш търговците. Та... отивам аз в магазина и си купувам нещо-си. Т.е. сключвам договор с продавача. След като имам договор с продавача, от какъв зор сервиз ще ми поправя това нещо-си? Съвсем нормално е другата страна от договора да поеме отговорността за това, че моето нещо-си е показало дефект. Въпросната друга страна също има сключен договор с производителите - ако на тях не им е изгодно Нео, примерно, да им дава една година гаранция, нека не подновяват договора и сключат договор с Медея, примерно, които дават 3 години гаранция - това какво търговецът ще прави не е моя работа - те плащат на специалисти, адвокати, икономисти - работата на една компания не ме интересува, интересува ме да ми предлагат качествена стока, която да не се налага да бъде поправяна. Дебело искам да подчертая, че става въпрос за дефекти, не за умишлено причинени повреди, нито става въпрос за консумативи. А това, че законът не се спазва имат вина потребителите - всеки мъкне развалените уреди към сервизите, а те се носят при търговеца. За теб колега, не знам, но на мен никога не ми е било проблем да си потърся правата - понякога се налага да се поспори, но никога не са ми оспорвали правото, дадено ми по закон. А ти, като защитаваш търговците, дали ще ти е приятно да си купиш пералня, примерно, и от втория месец да започнеш да я мъкнеш по сервизи, и след една година реално си си изпрал гащите 2-3 пъти в нея??? Или си си купил хубава кафе машина за 300-400 лева и след 2 кафета се поврежда - започваш да я мъкнеш, да губиш време и пари, защото ти казват, че ти си я повредил, а ти знаеш, че не си??? Ако на търговецът не му харесва - да сменя бизнеса.А и преди няколко месеца си купих нова клавиатура и мишка - и двете имат 2 години гаранция - ако се повредят - с касовата бележка при търговеца - информация, дадена ми от въпросния търговец - затова не е вярно, че не се спазва законът.
                  Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                  Коментар


                    #10
                    ele написа:
                    Такива закони има в цяла европа колега SHB. Незнам като какъв се изказваш - търговец може би, защото явно защитаваш търговците. Та... отивам аз в магазина и си купувам нещо-си. Т.е. сключвам договор с продавача. След като имам договор с продавача, от какъв зор сервиз ще ми поправя това нещо-си? Съвсем нормално е другата страна от договора да поеме отговорността за това, че моето нещо-си е показало дефект. Въпросната друга страна също има сключен договор с производителите - ако на тях не им е изгодно Нео, примерно, да им дава една година гаранция, нека не подновяват договора и сключат договор с Медея, примерно, които дават 3 години гаранция - това какво търговецът ще прави не е моя работа - те плащат на специалисти, адвокати, икономисти - работата на една компания не ме интересува, интересува ме да ми предлагат качествена стока, която да не се налага да бъде поправяна. Дебело искам да подчертая, че става въпрос за дефекти, не за умишлено причинени повреди, нито става въпрос за консумативи. А това, че законът не се спазва имат вина потребителите - всеки мъкне развалените уреди към сервизите, а те се носят при търговеца. За теб колега, не знам, но на мен никога не ми е било проблем да си потърся правата - понякога се налага да се поспори, но никога не са ми оспорвали правото, дадено ми по закон. А ти, като защитаваш търговците, дали ще ти е приятно да си купиш пералня, примерно, и от втория месец да започнеш да я мъкнеш по сервизи, и след една година реално си си изпрал гащите 2-3 пъти в нея??? Или си си купил хубава кафе машина за 300-400 лева и след 2 кафета се поврежда - започваш да я мъкнеш, да губиш време и пари, защото ти казват, че ти си я повредил, а ти знаеш, че не си??? Ако на търговецът не му харесва - да сменя бизнеса.А и преди няколко месеца си купих нова клавиатура и мишка - и двете имат 2 години гаранция - ако се повредят - с касовата бележка при търговеца - информация, дадена ми от въпросния търговец - затова не е вярно, че не се спазва законът.
                    И аз съм се оправял с магазин. Първо, от незнание се обадих на сервиз за един хладилник с повредено уплатнение. Дойдоха и казаха ще го сменят като получат от главния сервиз в София. И така мина около месец и започнах да питам какво става. От сервиза ми казаха че имало хора които чакали и по година. Да точно така ми казаха. И тогава прочетох че имам права и мога да се оплача в магазина. Направих го. От там ми заведоха оплакването под номер. И в края на едномесечния законов срок ми подмениха уплътнението. В противен случай имах право да избирам, дали да ми върнат парите или да си взема нов хладилник. За мое съжаление неуспях да си подменя хладилника. Търсете си прават, не ги жалете! Парите са ваши, а не техни.

                    Коментар


                      #11
                      Да пиша малко по темата, и не по нея.Първо по темата - стария ни настолен компютър нещо се поразвали - смених дъно, уж тръгна, но пак правеше проблеми. Ядосах се, право в Технополис - купих най-евтиния вариант на готов сглобен компютър (около 300 лв беше) и право в къщи. Първата ми работа беше да скъсам лепенките, за да си добавя някои неща от стария комп - картчетец, още един харддиск, ТВ тунер и памет.Гаранция за комп, струващ 300 лв не чакам, а и да се скапе нещо, последното място, където ще си занеся компа с всички работни файлове е сервиз.Не по темата - относно защитата на потребителите - ядох и аз попарата на т.нар. закон за защита на потребителя (аз го наричам закон за защита на търговеца). Подарихме на майка ми микровълнова печка за коледа. След 2 седмици печката се повреди - спря да се върти чинията. И аз като всички отворих гаранционната карта, видях адреса на сервиза за Ямбол и я занесох доректно там. Печката стоя там почти 40 дни, т.е. повече от месец след което я върнаха уж оправена, но преди седмица даде същия дефект и сега пак не работи. Първия път, като направи 1 месец, отидох в магазина, като им показах бележката от сервиза, и исках да ми я сменят с нова, а старата да я правят каквото си искат. Заявиха ми, че щом рекламацията не е записана в тяхната книга за рекламации нищо не може да се направи. Едномесечният срок почва да тече от датата на предявяване на рекламацията ПРЕД ТЪРГОВЕЦА, и то в писмен вид в книгата за рекламации. Както и да е. Сега отидох пак при тях и поисках директна замяна, тъй като откакто е купена печката седи повече по сервизите, отколкото се ползва. Казаха ми, че не мога директно да искам замяна, а пак трябва да я дам в сервиза. Ако от там издадат писмен протокол, че не могат да я поправят, чак тогава ще ми я сменят. Иначе пак да си чакам едномесечния срок в сервиз... Ако съм искал да съм се оплаквал на Комисията за защита на потребителя, или на арменския поп....Справката със закона за ЗП казва, че по дяволите са прави. Български реалности.

                      Коментар


                        #12
                        @ ele В никакъв случай не защитавам търговците. Просто съм бил в позицията да приемам рекламации и ми е известна абсурдността на закона. Искам да ти припомня,че живеем в България, а НЕ в ЕВРОПА!!!! Чувал съм как е в цивилизования свят,мой приятел каза,че в Америка(май във Флорида беше но не съм сигурен) в някакъв магазин можеш да върнеш която и да е стока до 3 месеца след покупката и просто да кажеш-не ми хараса експлоатацията и искам си парите.И те ти връщат парите,и продават същата тази стока на половин цена .Но примерно носят стока с рекламация-хубаво.Кой е човека който решава ,че рекламацията е основателна? Големите вериги примерно могат да си позволят да имат на щат такъв човек.Ами в малките населени места? Ми аз съм бил в областен град където в центъра имаше два магазина за техника,все с големината на бакалия. Те сигурно от всеки модел имат по една бройка. И това е областен град,не е паланка. Но решаваме,че щом човека се оплаква,значи има основание. Кой ще отремонтира стоката? Магазина няма връзка със сервизите,а само с централен склад. А всяка марка има различен сервиз. Стигам до момент в който има невъзможност за ремонт. Обаче изхождаме от позицията,че магазина е добронамерен -ще ви замени стоката. Ама вие не си пазите окомплектовката-тогава пък вносителя(или сервиза ) няма да приеме на магазина стоката...Този закон може да се спзаи само от големи вериги започващи с Техно... Малките магазини по България се съмнявам да могат да изпълнят.И сигурно не ги и спазват.То и големите магазини не ги спазват,пък какво остава за малките.Аз съм мъкнал много неща по сервиз. Отнема ми същото време и усилие каквото и да го замъкна до магазина,с тази разлика,че с никой не се карам,не размахвам закона в ръка и не съм правил жалки сцени в магазина,на каквито съм бил свидетел.

                        Коментар


                          #13
                          Ето начин как да направите рекламация за дефектна стока
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #14
                            Humppa написа:
                            На времето си купувах всички компоненти насипно и си сглобих първия компютър. От тогава помня за гаранциите:* памет/процесор - от 24 до 48 часа;* монитор - 3 години;* твърд диск - от 1 до 3 години (отдавна са по 1 година);* дънна платка - 1 година;* мишка - 3 месеца;* клавиатура - 6 месеца;...
                            освен монитора, на другите неща гаранциите които си написъл са далеч от истината!процесор - 36мпамет - 60мHDD - 36мДъна - 24-36ммишки, клавиатури 24мработя в официален дистрибутор на такива компоненти и това са официалните гаранции от производителите! обаче какво дават търговците към крайните клиенти е друга бира.за закона за защита на потребителите - който ми покаже къде пише че търговската гаранция трябва да е 2 години, ще го черпя 1
                            "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                            (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                            Коментар


                              #15
                              ЗЗП:Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.Чакам си бирата А относно различните от 2 години гаранционни срокове: Чл. 111. (1) Всяко споразумение или договор, сключени с продавач преди появата на несъответствието на потребителската стока с договора за продажба, което ограничава или изключва отговорността на продавача по този раздел, е нищожно.(2) Всяко споразумение, с което потребителят заявява, че знае за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба преди неговото сключване, в което не е посочено естеството на несъответствието, е нищожно.Ха, даже на 2 места са го написали:Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.И бирите станаха 2 Аз таз вечер ще се напия с бира Нека да са 3 Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.(2) Ако на потребителя е предоставена гаранция и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на гаранцията.

                              Коментар

                              Working...
                              X