Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Преработка алтернатор/генератор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Преработка алтернатор/генератор

    Здравейте, някой може ли да каже дали автомобилен генератор който е 12v може да му се смени реле-регулатора и напрежението да достигне 48v+. Според мен би трябвало да може, но въпросът е дали има някой който да ми изработи въпросният регулатор.
    Като идеята е регулатора да бъде регулируем и да може да се регулира в диапазон 55-58V

    #2
    chaveto написа: Преглед на мнението
    Здравейте, някой може ли да каже дали автомобилен генератор който е 12v може да му се смени реле-регулатора и напрежението да достигне 48v+. Според мен би трябвало да може, но въпросът е дали има някой който да ми изработи въпросният регулатор.
    Като идеята е регулатора да бъде регулируем и да може да се регулира в диапазон 55-58V
    so if i get this right you are saying use a 12v mpp inverter powered by engine alternator to feed 220vac to a second larger 48v mpp inverter to actually
    feed power to the ac panel in the boat?

    I've already done this for my truck camper last year, I installed dual alternators for 355A of 12V charging. I also installed a master switch under the hood and a precharge circuit. I ran 2/0 cable under the body to the rear of the cab, I have a 12V Giandel 2400W inverter installed there, back seat has been removed and I have a platform with a CFX95 freezer/fridge there. Next, I ran an RV cord back thru the floor to the rear bumper of the truck and installed a 30A RV receptacle.

    I made a short cord with the remaining RV cord and can plug in my Growatt 24V 3000W inverter. I set charging at 60A, 1440 watts. Works well, I've tested it and quite impressed. Some efficiency loss, but I can shove a pile of amps downstream, even run the camper if the Growatt went down.

    I should take photos when I get the truck back out and start a thread for it.


    На български моля! Нарушена т. 1.13. от правилата:
    1.13. Заглавията и мненията на темите се изписват задължително на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК. Изключение прави само международният раздел - "International (English zone)".
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    Изкупуване на автомобили на добри цени
    /////

    Коментар


      #3
      Не разбирам това какво общо има с преработката на генератор който трябва да подава напрежение на 55 волта.

      Коментар


        #4
        chaveto написа: Преглед на мнението
        Не разбирам това какво общо има с преработката на генератор който трябва да подава напрежение на 55 волта.
        В темата е обсъдено подробно
        Ако се опиташ толкова напрежение да изкараш просто няма да издържи генератора. Нито изолацията е предвидена за 57+ Волта (14.4*4) , нито термично.
        ИМА генератори предвидени за тази цел - няколко модела , от реномиран производите, но те не случайно си струват стабилно над 1000 $ .

        Накратко - опита да се преработи алтернатор от 14 волта на 57 Волта е като да се преработи фиат Браво да се товари с 3.5 или 4 тона полезен товар.
        А горното е работещо решение от човек с опит.
        Изкупуване на автомобили на добри цени
        /////

        Коментар


          #5
          Както и да е, не ми се влиза в излишни спорове. Не мисля, че ако се промени напрежението за сметка на тока ще се увеличи температурата и т.н Като цяло ще имам много повече неща които да поддържам и накарам да работят така както искам и директно минах на вариант генератор с постоянни магнити. За 30-40лв продават регулатори на напрежение, затова мисля, че по лесно ще постигна това което имам като идея. Лошото при този вариант е, че излишъка се превръща в топлина и ще има загуби.

          Коментар


            #6
            https://hit-electronics.com/kit-regu...-displei-21505
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              chaveto написа: Преглед на мнението
              Както и да е, не ми се влиза в излишни спорове. Не мисля, че ако се промени напрежението за сметка на тока ще се увеличи температурата и т.н Като цяло ще имам много повече неща които да поддържам и накарам да работят така както искам и директно минах на вариант генератор с постоянни магнити. За 30-40лв продават регулатори на напрежение, затова мисля, че по лесно ще постигна това което имам като идея. Лошото при този вариант е, че излишъка се превръща в топлина и ще има загуби.
              Това, че изказвам мнение, което не ти харесва не значи че идвам за да споря.
              Мисля, че този проблем го имат много хора и са търсили решение. Има такива генератори и те си струват пари.
              Технически ако гониш само напрежение и не ти пука за мощността мисля, че най-читаво би станало с 'външно' повишаване на напрежението от 14 към 57.
              Другото би вкарало повече нестабилност и загуби.
              Последна редакция от PM_u_bo; 16.08.2022, 09:20. Причина: неяснота
              Изкупуване на автомобили на добри цени
              /////

              Коментар


                #8
                Не казвам, че спорим, но ще започне спор за изолация и т.н Защото съм виждал алтернатор с повреден регулатор как вдига 150+ волта и човека който разкачи клемите на акумулатора остана доволен. Та както казах напрежението ще е за сметка на тока и мощността ще се запази. Нататък би следвало да бъде облекчен заради тока. Разни бустери и т.н не са опция защото колкото повече неща има толкова по вероятно за повреда. Затова и минах на вариант с постоянен магнит. Както и да е, генератора довечера трябва да е при мен с контролер за зареждане. След монтажа ще видя какво ще трябва да се нагласи за това което съм измислил.

                Коментар

                Working...
                X