kiro_of_the_day написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Привет колеги, имам питане относно фиат брава.
Collapse
X
-
Всяка кола на 200К км е добре да и се направи ремонт на двигателя. Не основен, но е нормално след тези километри да се прегледа автомобила. Без значение на типа гориво. Затова го казах - на майтап. Амам ми се струва адски тъпо да обяснявам, че съм се пошегувалlike a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
-
Значи вече казах, че не ми се спори по този въпрос. Lane Staley е прав както винаги, проблема по двигателите си има и то резултат на различното гориво бих допълнил аз, защо и как на който му се занимава да си спори аз нямам ищях за това. Моя автомобил е минал по този път, основен ремонт плануван и целенасочен. Другия въпрос е какво налага качването на метан или газ като цяло..... икономия може би.... еми не бих си купил кола за която знам, че предишния собственик не е имал пари за гориво...какво ли става, ако трябва да се ремонтира нещичко.....
Коментар
-
Може ли да обясня?Значи, проблемът при използване на газ (без значение дали метан или LPG) е, че бензинът (като всяка течност) има хиляди пъти по-голяма охлаждаща способност от газа. Освен това има и някои смазващи свойства.Става въпрос за охлаждането на клапаните и леглата им при карбураторните и моноинжекторните двигатели, и за инжекторните дюзи при пълните инжекциони.Иначе в самите цилиндри няма значение какво ще постъпва. И бензина, и метана, и пропан-бутана имат почти еднаква пламна температура (около 1950 градуса целзий).Друга причина за по-бързото износване на двигателя може да е не-съвсем точното настройване на моментите на впръскване от АГУ-тата... и т.н.
Коментар
-
Пък последния аргумент на LiGuru съвсем не е приемлив.Аз например изминавам около 30 хил км годишно - което не е чак толкова много. За целта ми трябват средно около 3 хил. литра гориво (бензин или LPG). За тези 3 хил. литра гориво бих дал около 7.500 лв за бензин или около 3.300 лв за LPG. Разликата от 4.200 лв на година е, мисля, сериозна. Бих карал и на вода, ако можеше, колкото и пари да имам. Тъй като засега не става на вода, ще си карам на газзззз.И мисля че ще имам повече пари за ремонти, отколкото ако давам всичко за бенДзин
Коментар
-
Аргументите на LiGuru са повече от сериозни! Щом колата не излиза от завода на газ или на метан, е достатъчно. Ние ли сме по-умни от инженери които са прекарали стотици часове в разработки и проби, за да изберат най-подходящото? Нищо, че после може да и сложиш метанова или газова уредба, или к’вато искаш.И моята кола не е излязла от завода 120 к.с., а 105 , ама понеже има възможност, я пуснах на хакерите и сега примерно е 120. Това значи ли че няма да има проблеми след 200К ? Лично аз смятам че всяка намеса по колата която е различна от решението взето в завода, води до непредвидени проблеми рано или късно, и до предвидени, но по-рано от предвиденото. Дали ще е газ, метан, ксенон, плафон, турбо, тунинг, маймунинг.... щом не е поставено в завода....Има 1.6 90 коня, и ЖТД 100 коня, за които данъка е 100 лева по-малко, ако това има значение за колегата който ще си купува кола. Така че колега една екскурзия до германия как ти се струва?
Коментар
-
Точно така е, това съм го и чел и са ми го и обяснявали, а и имам живи примери пред очите си. Именно затова е добре когато се купува кола на подозрителен брой километри и е карана на газ да се подхожда много внимателно - дали вече не е настъпил момента за основен ремонт и затова да се продава. Иначе ако е нова кола - купувай, слагай газ ли, метан ли, и карай 150-200К.Immortal написа:Може ли да обясня?Значи, проблемът при използване на газ (без значение дали метан или LPG) е, че бензинът (като всяка течност) има хиляди пъти по-голяма охлаждаща способност от газа. Освен това има и някои смазващи свойства.Става въпрос за охлаждането на клапаните и леглата им при карбураторните и моноинжекторните двигатели, и за инжекторните дюзи при пълните инжекциони.Иначе в самите цилиндри няма значение какво ще постъпва. И бензина, и метана, и пропан-бутана имат почти еднаква пламна температура (около 1950 градуса целзий).Друга причина за по-бързото износване на двигателя може да е не-съвсем точното настройване на моментите на впръскване от АГУ-тата... и т.н.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Е айде сега. Те колите (повечето) и без ЦД-мп3 плеъри излизат, и без ГПС навигации, и без много други неща. Тук става въпрос за ниво на оборудване. Много от фирмите (вкл. и ФИАТ) предлагат и коли с фабрично монтирани газови уредби (и метан, и ЛПГ) - вярно, че там са сметнати за това...Съгласен съм с идеята, че е най-добре заводската кола да не се пипа, но пък в нашите условия мисля че е наложително. Защото за 4-5 години с моето каране ще спестя само от разликата в цената на бензина и газта около 15-20 хил. - това са си луди пари и каквото й да и стане на колата, след толкова години спокойно ще си я сменя. В крайна сметка времето на социализма мина и автомобилите вече не се купуват за "до живот". Остава да стана роб и на една купчина ламарина... жената ми стигаogi28b написа:Аргументите на LiGuru са повече от сериозни! Щом колата не излиза от завода на газ или на метан, е достатъчно. Ние ли сме по-умни от инженери които са прекарали стотици часове в разработки и проби, за да изберат най-подходящото? Нищо, че после може да и сложиш метанова или газова уредба, или к’вато искаш.И моята кола не е излязла от завода 120 к.с., а 105 , ама понеже има възможност, я пуснах на хакерите и сега примерно е 120. Това значи ли че няма да има проблеми след 200К ? Лично аз смятам че всяка намеса по колата която е различна от решението взето в завода, води до непредвидени проблеми рано или късно, и до предвидени, но по-рано от предвиденото. Дали ще е газ, метан, ксенон, плафон, турбо, тунинг, маймунинг.... щом не е поставено в завода....Има 1.6 90 коня, и ЖТД 100 коня, за които данъка е 100 лева по-малко, ако това има значение за колегата който ще си купува кола. Така че колега една екскурзия до германия как ти се струва?
Коментар
-
Някой ще ми каже ли аджеба КОЛКО е това износване в повече ако се кара на метан?Защото пък от друга страна пробан-бутана има много и редица предимства като гориво пред бензинаи много повече пази двигателя от него в противовес на общата заблуда за обратното, справка тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3790И друго да Ви попитам, ако приемем, че горното е вярно дори в малка степен (а не е): Абе Вие колко века мислите да ги карате тия коли и колко милиона километра искате да минете с тях та Ви пука сте се загрижили, че ще се поизноси малко повечко двигателя.Да е баща ми - ще го разбера - той оня ден ми заяви в прав текст, че Жигулата ще я запали, но няма да я даде за 200 кинта за старо желязо и че с нея и ще си умрат заедно!
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Е тва е точното мнение, в крайна сметка! Но ако приемем че някак газта прецаква двигателя в някаква степен, и си купуваме кола която ВЕЧЕ има газ, ето тогава стои на дневен ред въпроса - колко милиона километра са минати на газ и в какво състояние всъщност е мотора.kiro_of_the_day написа:И друго да Ви попитам, ако приемем, че горното е вярно дори в малка степен (а не е): Абе Вие колко века мислите да ги карате тия коли и колко милиона километра искате да минете с тях та Ви пука сте се загрижили, че ще се поизноси малко повечко двигателя.
Коментар
-
Момчета за сега няма да купувам нито единият нито другият фиат за мое съжаления исках да си взема бравата JTD 1999 с климатиче кожен салон и тн..ама не става... просто не ми е по силите .. Много благодаря за съветите и за разясненията ако пак се наложи нещо ще питам и ще се поинтересувам...
Коментар
-
Колкото и да е има го, дали е вярно мнения много. Когато се пазарува кола е много важно да се знае състоянието и. Когато има намеса като Газ, тунинг (чип или просто оптичен) състоянието може да се провери само по коствени методи. Ако един автомобил е каран 14г. и е поддържан не би имал проблеми, същия този автомобил, ако е каран душмански не би издържал толкова време. Което мен би ме провокирало да си задам въпрос какво налага продажбата на автомобила. Примерно защо колата се продава с подменени колектори и се продава с моно газова, при положение, че колата е пълна инжекция. Защо ако собственика твърди, че се е грижил за автомобила няма ламбда контрол, също така как би обяснил шунтирането на бензиновата помпа....да верно е и тук има две мнения, но едно е ясно тази кола не е помирисвала бензинец. Когато погледнеш автомобила и с приличен за годините си външен вид, а в същото време има много компромиси относно обслужването, става ясно, че нещета не са читави. И искам пак да повторя, не става дума дали да си взимаме автомобил с газ, а какво може да очакваме.kiro_of_the_day написа:Някой ще ми каже ли аджеба КОЛКО е това износване в повече ако се кара на метан?:
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар