Нека намалим и скоротта особено в околностите на училищата Нека бъдем и по- толерантни и да спираме на пешеходните пътеки,тъй като децата имат навика дa тичат през пътното платно
Ами аз винаги си карам на къси. Няколкото грама гориво в повече са малка цена за повишената безопасност.
съгласен съм че трябва да сме особено внимателни с децата!Искам да питам нещо, първо ме извинете за оффтопика и може би тъпия ми въпрос, ама колата наистина ли харчи повече когато караш на къси?!?
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Искам да питам нещо, първо ме извинете за оффтопика и може би тъпия ми въпрос, ама колата наистина ли харчи повече когато караш на къси?!?
Ами да, но много малко. Известен закон от физиката е закона за запазване на енергията - ако някаква енергия се подава към лампите, то тя трябва да се вземе от някъде и това някъде е двигателя, който върти генератора. А тъй като разхода е пряко свързан с мощността която се черпи от двигателя, то съответно при повече ел. консуматори и разхода е по-голям. Това важи и дори в по-голяма степен при мощни усилватели например.Но не се панирайте, сравнено с общата консумация, тази е незначителен процент и е равна на мощността на крушките Pk (няколко десетки вата) разделена на КПД на генератора (0.8 - 0.9 предполагам) - тоест максимум 100Вт (0.1квт). Сравнено с мощността на колелата, която според мене, дори при много икономично каране е поне 10квт, се получава 1% увеличаване на разхода.
Коментар