Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се разбира през зимата, дали работи климатика?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се разбира през зимата, дали работи климатика?

    При покупка на кола на старо как може да се познае сега (зимно време) дали климатика работи, т.е. дали духа студено от самия климатик, понеже ако в момента на кола без климатик пусна вентилатора пак ще духа студено За лятото е ясно, че като пуснеш и се усеща как духа студено... Диагностика ли се прави, или? Някой запознат/препатил?

    #2
    Предполагам, че един възможен тест би могло да бъде, като натиснеш копчето за компресора, да погледнеш под капака и да се убедиш, че ремъка се движи.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      По този начин май няма да може да се разбере дали има фреон и дали самия климатик е ОК... ?

      Коментар


        #4
        ами доста труднотрябва да изчакаш по-топъл денпърво защото при ниски температури компресора няма да се включии второ както ти каза въздухът навън си е студен :D
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          През дюзата за пълнене, колеги!

          Коментар


            #6
            Значи трябва задължително на майстор/сервиз? В смисъл без съответна техника за поддръжка на климатици няма да може да се познае? Някой знае ли колко струва подобна диагностика на клима?

            Коментар


              #7
              Цецо, за да разбереш, дали има фреон в климатика е достатъчно да натиснеш клапанчето на дюзата за пълнене и ако започне да съска и да плюе фреон, значи има Колко точно има в системата обаче, може само с нужната апаратура да се установи Аз имам познати, които пълнят климатици и мога да те изпратя при тях - мисля, че пълно обслужване струваше 40лв., но не съм сигурен

              Коментар


                #8
                При загрят двигател тръбите от и към компресора трябва да са ледени.Мисля,че това е най-лесния и бърз начин да се добие обща представа за системата.
                Octavia RS
                Evo 10-служебната играчка.

                Коментар


                  #9
                  Благодаря на всички за отговорите

                  Коментар


                    #10
                    В някой подземен паркинг може би? Там е доста топло, особено на по-ниските нива или пък уикенда, когато е фраш с коли.
                    Lancia Y, 1.2, 60

                    Коментар


                      #11
                      В аутодатата дали ги има означени/нарисувани тръбите от и към компресора на климатика, както и дюзата за пълнене?Става въпроса за Брава 1,6 16V...

                      Коментар


                        #12

                        Коментар


                          #13
                          Аз като си избирах моето браво, имаше едно ня което не му работеше климатика. Натискаш копчето и нищо не се случва. Оказа се че е няма фреон. Тоест при JTD мотора, ако няма фреон то изобщо компресора не се пуска. Преполагам че и при всички останли е така.
                          Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

                          Коментар


                            #14

                            Коментар


                              #15
                              В общи линии зимната покупка на кола с климатик си е несигурна работа.Все пак при обикновен климатик става и при студено време.Стопляш колата,натискаш копчето за климатика при пуснат вентилатор на парното и очакваш при включването на компресора леко и за момент да паднат оборотите на двигателя.После гледаш дали шайбата на компресора за климатика зацепва и започва да върти.Включваш-изключваш няколко пъти копчето и шайбата трябва съответно да включва-изключва.Ако налягането на фреона в системата е под минимално необходимото,компресора изобщо няма да включи-има датчик за минимално налягане,който пази компресора.Друг е въпроса ако търговеца е изключил датчика.Другият им номер е да напомпят системата с въздух-тогава компресора включва и без фреон и масло системата се скапва за кратко време.С климатроника е по-сложно и не може да се пробва при студено време.Трябва да се загрее датчика за температурата и да излъжеш системата че е топло.Но от покупката на 8 коли само веднъж ме пр....а един търговец,така че риска не е голям.Беше напомпил въздух и после ми искаха 450лв за ремонт на компресора.Такто и да е,жив и здрав.
                              FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                              Коментар

                              Working...
                              X