Това ми се случи днес на път за работа на бул. Сливница малко преди светофара на ул. Опълченска, където асфалта е много лош, вълнообразен - карах с не повече от 50км./ч. и опитвайки се да спра, колата стана неуправляема. Спирачките все едно изчезнаха, воланът се въртеше съвсем свободно, като че не докосваше асфалта. Изкарах си акълите
. Добре, че винаги спазвам разумна дистанция и още по-добре, че платното вдясно точно в този момент се оказа свободно, защото виждайки, че не мога да спра и че всеки момент ще се ударя в колата пред мен, успях някак да кривна вдясно (жив късмет, по това време там винаги е лудница).... За щастие се разминах само с уплаха, но не искам да си представям дори какво щеше да се случи, ако в съседното платно имаше кола
Някой знае ли какво се прави в такава ситуация? Следващия път не искам да разчитам само на късмета си!ВНИМАВАЙТЕ на мокър път!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Аквапланинг! ВНИМАВАЙТЕ!
Collapse
X
-
И аз щях да си направя тоя номер на Драган Цанков, изкачването преди тел. кула. За секунда се заблеях и се наложи да скачам на педала... спрях на боя разстояние. Колеги, внимавайте на мокър път!Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
-
Още по-опасно е, когато се кара с висока скорост. Дори с 80км/час при влизане в голяма и дълбока локва колата може да се завърти в неопределена посока! Често, когато вали дори по магистралите се образуват локви. Чудя се на разни идиоти, които летят със 150-160 при тези условия...Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Re: кофти пътища
Да вземем лопати и да ходим да копаем ли, какво предлагаш? Както виждаме шофьорите на таксита искат да карат без колан... не искат да се оправят пътищата, нито да се намалят цените на горивата. Много далеч сме от така наречената Европа, колега. Много!dimo4ko написа:Вместо да се събират локви по пътищата и да се притесняваме за аквапланинг, по добре е да се направят европейски пътища, където отводнителната система да работи, а не някой да отбие номера с 2 пръста асфалт, без грам наклон от двете страни на шосето!!!
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Re: Аквапланинг! ВНИМАВАЙТЕ!
Единственото противодействие срещу ефекта "Аквапланинг" е да не се предизвиква такъв, което ще рече - съобразена с пътните обстоятелства скорост.heraldita написа:...Някой знае ли какво се прави в такава ситуация? Следващия път не искам да разчитам само на късмета си!...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Re: кофти пътища
Не е наша работа да копаем, а на тези дето са правили пътищата и на службите, които е трябвало да следят за качеството на ипълнение!За да се оправи положението трябва да се започне от някъде, т.е. контролните органи трябва да си вършат работата!Vladim написа:Да вземем лопати и да ходим да копаем ли, какво предлагаш? Както виждаме шофьорите на таксита искат да карат без колан... не искат да се оправят пътищата, нито да се намалят цените на горивата. Много далеч сме от така наречената Европа, колега. Много!
Относно таксиметровите шофьори - те са най-рисковия контингент на пътищата и точно те трябва да носят колани,според мен разбира се!
Истината е някъде там!
Коментар
-
bubachko
Re: Аквапланинг! ВНИМАВАЙТЕ!
Не мисля, че при 50км/ч може да се получи аквапланинг... Виждал съм истински такъв преди години под моста на Витошка с бул. България, в огромната локва влетя джип, завъртя се на над 360 градуса, след което като му падна скороста потъна в локвата почити до осите... Не мисля, че 50 е достатъчна скорост, за чак такова плъзгане по водната повърхност. Някой да ме поправи, ако греша.Твойта случка повече ми прилича, на една моя, много стресираща от октомври, само че на Ботев (а също така и 2 пъти на завоите над Драгалввци на слизане). Идвайки от 5-те кьошета, завалява сиииииитен дъждец, колкото да разкваси прахта по пътя и да образува слои, като фина смазка, която според мен е много по-коварна от аквапланинг или лед... заковава те при всяка скорост и всякакви температури, най-вече, ако не внимаваш и си нямал подобен сблъсък със ситуацията... Резултата - като при теб, а при тръгване просто чуствам колата как превърта гуми, ма не тръгва, се едно си се окопал в леда... За тръгване са ми казвали - като на лед, от 2-ра., а за спиране - пак същото, никакво изключване от скорост, почити до пълното спиране на колата и ДИСТАНЦИЯ! Ако някой има по-добри идеи, съвети и напътствия - да споделя, че след 2-те случки на Витоша съм си наплашен и се получава 15-20 минути нагоре, 1 час надлу....heraldita написа:...карах с не повече от 50км./ч. ...ВНИМАВАЙТЕ на мокър път!
Коментар
-
що да не е възможно да се получи аквапланинг с 50 възможно си е напълно.щом е имало локви едвали е започвало да вали или е преросило леко.не е за подценяване според мен гумите с които е окомплектован автомобила!виждал съм как се измъкна едно БМВ от такава ситуация после обаче спря човека че се поуплаши беше с невероятни гуми и може би това му помогна според мен.много е относително всяка ситуация си е сама за себе си
Коментар
-
И аз като колегата bubachko мисля, че не е било аквапланинг, а наквасена прах, превърнала се в лизгавица. За аквапланинг трябва локва с дълбочина и висока скорост. При 50км/ч и тесни гуми като на Пунто... трудно да стане такова нещо. А иначе конкретно по темата... най-хубаво е колата да има и да е с работещ ABS на спирачките и хубави гуми. Ако няма, това което аз съм установил опитно, че най-добре действа е бързо помпане на спирачките (натискаш и в момента в който почустваш, че блокират отпускаш леко и пак натискаш) придружено с бързи (отсечени) въртения на волана (което обаче е нож с 2 остриета, защото ако шофьора не е опитен, не познава добре колата, не я чуства може да доведе до завъртане).Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Не знам дали е вярно, но колега от офиса ми каза, че при такава ситуация - аквапланинг, се натиска съединителя до долу и така колата се "приземява" на асфалта (нямам идея каква е връзката
)...... дано никога не ми се налага да го пробвам.А иначе карах наистина с 50км./ч. и както споменах точно в този участък асфалтът е вълнообразен, събира вода, валеше си стабилно и дъжд. Гумите ми са нови - зимни, но това не помогна явно в случая
Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ
Коментар
-
Амиии... ако натиснеш съеденителя до край, няма да накара колата да спре... единственото което можеш да постигнеш с това (естествено ако не натискаш спирачките) е, предните колела, които управляват посоката на движение да получат сцепление за да можеш да маневрираш... но ако пред теб е плътна редица спрели коли на светофара... няма къде да изманеврираш, освен да си избереш някой с "по-здрав" задникheraldita написа:Не знам дали е вярно, но колега от офиса ми каза, че при такава ситуация - аквапланинг, се натиска съединителя до долу и така колата се "приземява" на асфалта (нямам идея каква е връзката
)......
че да не го "боли" много...
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Кажи му на колегата си, че това е пълна глупост!Ако натиска клаксона или се секне - пак същата полза...heraldita написа:Не знам дали е вярно, но колега от офиса ми каза, че при такава ситуация - аквапланинг, се натиска съединителя до долу и така колата се "приземява" на асфалта (нямам идея каква е връзката
)
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар