След като се повдигна въпроса за италианските мотори, дали удрят клапани или не - се сетиш за това компетентно мнение, казано преди десетина години: Мотори, се конструират в света на три места: САЩ, Англия и........ ИТАЛИЯ !!! - Диетер Кьонинг - велик немски конструктор и производител на двигатели! След като чух това със собствените си уши , след едно състезание в Германия, много пъти съм анализирал думите му - защо наистина точно там? Защо например не Япония, Франция .... , Германия ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мотори, се конструират в света на три места!
Collapse
X
-
Мисля, че разковничето е в думичката "конструират".Той казва "конструират" , а не "произвеждат"! Японците са добри крадци на технологии, французите, добри производители на мотори!Колкото до англичаните, те са измислили КЛАСИЧЕСКОТО TDI /а не групата на ШАРО/... двигателят с пряко/директно/ впръскване на горивото, прилагано първо при камионите... т.нар.пълен дизел, а по-късно АНГЛИЙКАТА ФИРМА CAV Ltd /Ricardo Comet/... сега се нарича LUCAS e развила техниките на непрякото, индиректно впръскване известно също като "не пълен", "полудизел".При бензиновите двигатели нещата са още по-интересни, даже наскоро имаше цял филм по телевизията за легендарния Енцо Ферари!Sko написа:Мисля ли мисля за английски автомобил, и все се сещам за Форд и Фолксваген
Сериозно, има ли някакво обяснение на тези думи, т.е. защо се изключват японците, пък и французите?SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
И Rolce Royce -техни двигатели се вграждат в кво ли не ( включително и на кораби).sachma написа:TVR, Austin Martin(не знам дали всички модели)Sko написа:Мисля ли мисля за английски автомобил, и все се сещам за Форд и Фолксваген
Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
-
Именно копирането и кражбата на модерни технологии са в основата на тяхното икономическо чудо, Деяне! Сега нещата са друга "бира".DEYAN IYI написа:Японците отдавна не копират. Имат достатъчно акъл и ресурси да водят хорото, не само в автомобилостроенето
Но наистина интересно съждение
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Да де! Крали са през 50-те и 60-те, но нещата отдавна не са същите. И ако са "взимали" нещо, не са го ползвали като братушките в чист вид, докато стане анахронизъм, а са го развивали до неузнаваемост. В някои отношения целият свят да тича срещу японците, пак няма да ги стигнеNino написа:Именно копирането и кражбата на модерни технологии са в основата на тяхното икономическо чудо, Деяне! Сега нещата са друга "бира".DEYAN IYI написа:Японците отдавна не копират. Имат достатъчно акъл и ресурси да водят хорото, не само в автомобилостроенето
Но наистина интересно съждение 
И не намирам нищо лошо в копирането и развиването, като на този принцип човечеството се развива от хилядолетия. А в основата на икономическото им чудо са преди всичко образованието и особеният морал!Пък и виж какви крадци са само! Ние най-много да откраднем на комшията чистачките, 2 кофи държавни пирони или крушката в асансьора, а тия ми ти жълти мушмуроци, не си поплюват:P ПП- Сигурно мнозина от вас са я чели, щото повечето сте ми батковци
,но за по-младите да потърсят на Начо Папазов "Япония от самурайския меч до изкуствения интелект".
Коментар
-
В последните години всички англииски марки са продадени. Има само няколко малки фирми (Caterum, Noble, Morgan) които поизвеждат ограничени бройки спортни автомобили. В сличая, който цитираш TVR е собственост на Роман Абрамович (Руснак), за мое най- голямо съжаление Aston Martin и Jaguar са собственост на Форд (защото много се кефя на Aстън и изобщо не харесвам форд ...). Bentley и Rolls-Royce са на германски фирми (BMW и VW - не помня коя на кой е точно)...Обаче ако говорим за конструиране като се замисли човек основните новости в автомобилните двигатели са дошли от тези страни. В копирането няма нищо лошо - Японците взимат идеи и ги развиват до съвършенство. Техните VTEC двигатели например са доста добри. Но новостите - екпериментите и бърникането в непознатото идват предимно от Англия, Италия и ... е аз бих казал тук Германия вместо САЩ но ...Sko написа:Мисля ли мисля за английски автомобил, и все се сещам за Форд и Фолксваген
quote]TVR, Austin Martin(не знам дали всички модели)
Коментар
-
Това което споделих, не е гатанка! И аз продължавам понякога да се замислям върху думите на този авторитетен германец! Естественно, това е отпреди близо 15 години мнение, от тогава глобализацията промени много неща в тази насока.....За САЩ нямам съмнения, те изтеглиха мозъците от Европа, а и с огромния финансов потенциал продължават световната хегемония! Всичко в момента е американско - и в Европа и в Китай, просто парите са тяхни, а ние си викаме - китайците ще ни завладеят!!! За Англия, също се съгласих - автомобилни заводи тяхна собственност почти не останаха, но всички централи и фабрики на Ф-1 и на пистовия и рали щампионат са в Англия, с малки изключения!!! А точно в спорта се ражда всичко ново. Най-много съм търсил обяснения за Италия, но и за там започнах да се убеждавам в думите му! Ами то няма моторен спорт дето да не са стигали върха и то когато си поискат - че и не само в моторните спортове, големи чешити излязоха! А, жълтурковците - шапка им свалям на дисциплината, патриотизма, работливоста и пристрастието към фирмите си - но да творят, просто не им е в гена!sachma написа:В последните години всички англииски марки са продадени. Има само няколко малки фирми (Caterum, Noble, Morgan) които поизвеждат ограничени бройки спортни автомобили. В сличая, който цитираш TVR е собственост на Роман Абрамович (Руснак), за мое най- голямо съжаление Aston Martin и Jaguar са собственост на Форд (защото много се кефя на Aстън и изобщо не харесвам форд ...). Bentley и Rolls-Royce са на германски фирми (BMW и VW - не помня коя на кой е точно)...Обаче ако говорим за конструиране като се замисли човек основните новости в автомобилните двигатели са дошли от тези страни. В копирането няма нищо лошо - Японците взимат идеи и ги развиват до съвършенство. Техните VTEC двигатели например са доста добри. Но новостите - екпериментите и бърникането в непознатото идват предимно от Англия, Италия и ... е аз бих казал тук Германия вместо САЩ но ...Sko написа:Мисля ли мисля за английски автомобил, и все се сещам за Форд и Фолксваген
quote]TVR, Austin Martin(не знам дали всички модели)
Коментар
-
Все пак остава въпроса - къде са германците? По принцип като технически нововъведения те обикновенно са доста напред. Даже доста от американските изобретения (особенно в годините след Втората Световна Война) са направени точно от имигрирали германски инжинери ... А за англлия съм напълно съгласен. Въпреки, че в момента практически нямат собствено производство много фирми пионери в автомобилостроенето и моторните спортове са базирани там (Cossworth, McLaren, Lotus).hit-ko написа:morg написа:Това което споделих, не е гатанка! И аз продължавам понякога да се замислям върху думите на този авторитетен германец! Естественно, това е отпреди близо 15 години мнение, от тогава глобализацията промени много неща в тази насока.....За САЩ нямам съмнения, те изтеглиха мозъците от Европа, а и с огромния финансов потенциал продължават световната хегемония! Всичко в момента е американско - и в Европа и в Китай, просто парите са тяхни, а ние си викаме - китайците ще ни завладеят!!! За Англия, също се съгласих - автомобилни заводи тяхна собственност почти не останаха, но всички централи и фабрики на Ф-1 и на пистовия и рали щампионат са в Англия, с малки изключения!!! А точно в спорта се ражда всичко ново. Най-много съм търсил обяснения за Италия, но и за там започнах да се убеждавам в думите му! Ами то няма моторен спорт дето да не са стигали върха и то когато си поискат - че и не само в моторните спортове, големи чешити излязоха! А, жълтурковците - шапка им свалям на дисциплината, патриотизма, работливоста и пристрастието към фирмите си - но да творят, просто не им е в гена!sachma написа:В последните години всички англииски марки са продадени. Има само няколко малки фирми (Caterum, Noble, Morgan) които поизвеждат ограничени бройки спортни автомобили. В сличая, който цитираш TVR е собственост на Роман Абрамович (Руснак), за мое най- голямо съжаление Aston Martin и Jaguar са собственост на Форд (защото много се кефя на Aстън и изобщо не харесвам форд ...). Bentley и Rolls-Royce са на германски фирми (BMW и VW - не помня коя на кой е точно)...Обаче ако говорим за конструиране като се замисли човек основните новости в автомобилните двигатели са дошли от тези страни. В копирането няма нищо лошо - Японците взимат идеи и ги развиват до съвършенство. Техните VTEC двигатели например са доста добри. Но новостите - екпериментите и бърникането в непознатото идват предимно от Англия, Италия и ... е аз бих казал тук Германия вместо САЩ но ...Sko написа:Мисля ли мисля за английски автомобил, и все се сещам за Форд и Фолксваген
quote]TVR, Austin Martin(не знам дали всички модели)
Коментар
-
Не мисля че може да се обобщава по този начин, освен ако не се вземе някаква статистика... Просто в отделните периоди от развитието си всяка от тези велики държави е дарила света с някой гений, на който му е хрумнало едно или друго нещо...И ако се замислите - какви са предпоставките за да бъде измислено нещо? Ами много свободно време, пари и маааалко шанс... защото ако човек е захлупен от ежедневните си проблеми как да купи вечеря за да нахрани довечера семейството си или от къде да вземе пари за да поправи теча в банята заради, който се миеш в леген или как да се стоплиш вечер докато заспиваш освен със секс = на деца = на още повече проблеми за решаване. Така че какъв е извода - ако една държава е богата и все повече нейни граждани могат да си позволят да не мислят за ежедневни глупости... все някой от тях ще е мааааалко по-умен за да се сети за нещо, което другите не са успяли. Именно затова мисля, че не е въпроса в това Япония или Германия или Америка или Англия еди какво си, а коя държава в кой момент е била в социално отношение по-развита, могла е да предостави по-добро образование на повече хора, съответно от там повече научни достижения.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар