Колата още е с транзитни номера и смятам да й слагам газова. Ако първо регистрирам колата и после й сложа газова, трябва ли да ходя повторно в КАТ за промяна на талони и т.н.? Може би просто при следващия ГТП там нещо се оправя?По-добре ли е първо да сложа АГУ, и после да я регистрирам?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Регистрация в КАТ преди или след АГУ?
Collapse
X
-
Слагаш АГУ-то и в КАТ показваш документите за него тогава я регистрират с 2-та вида гориво, иначе трябва да правиш пррегистрация и нови плащания, това е от личен опит.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
-
В момента процедурата е следната :- минаваш в КАТ за номера и талони- монтираш АГУ и ти издават протокол- минаваш на първоначален преглед на АГУ в специален пункт където ти издават удостоверение и ти слагат лепенка с номер- около 40лв струватака вече си изряден и с това удостоверение, големия талон и другите документи можеш да минаваш ГТП. Ако държиш да си 100% изряден, отиваш в КАТ с удостоверението да ти издадат нов голям талон (около 20лв струва), но в момента това не е задължително и няма срок да си смениш талона.
Коментар
-
Точно така е . Няма абсолютно никакъв смисъл в големият талон да ти пише, че има газ.kolev написа:В момента процедурата е следната :- минаваш в КАТ за номера и талони- монтираш АГУ и ти издават протокол- минаваш на първоначален преглед на АГУ в специален пункт където ти издават удостоверение и ти слагат лепенка с номер- около 40лв струватака вече си изряден и с това удостоверение, големия талон и другите документи можеш да минаваш ГТП. Ако държиш да си 100% изряден, отиваш в КАТ с удостоверението да ти издадат нов голям талон (около 20лв струва), но в момента това не е задължително и няма срок да си смениш талона.
Коментар
-
Доколкото ви разбирам е по-добре първо да монтирам газовата и после да правя регистрацията, за да избега допълнителните удостоверения и т.н.?Ако първо регистрирам колата и после я регистрирам, от КАТ има ли как да разберат дали има АГУ (бутилката ще е на мястото на резервната и ще се зарежда от капачката на резервоара, т.е. не е видно че има газ) и това тях като цяло какво и засяга?
Коментар
-
Точно обратното. Регистрирай си колата в Кат, пък после си слагай газовата. Там ти издават паспорт, който после представяш при техническият преглед. И ти вписват в удостоверението за технически преглед, че работи и на газ. И това е, вече си изряден.borisy написа:Доколкото ви разбирам е по-добре първо да монтирам газовата и после да правя регистрацията, за да избега допълнителните удостоверения и т.н.?
Коментар
-
stilo_new, май объркваш колегата.На талона на колата трябва да пише, че е на алтернативно гориво.Едит:Не се изразих хубаво. Не е ли по-добре да си сложи АГУ-то, да си има документ за него и после да я регистрира и в талона да си пише бензин/газ.А не да я регистрира, после АГУ и както написа колегата kolev "Ако държиш да си 100% изряден, отиваш в КАТ с удостоверението да ти издадат нов голям талон (около 20лв струва), но в момента това не е задължително и няма срок да си смениш талона."Та, защо "ако искаш да си 100% изряден", като може да се направи още в началото, при условие, че се регистрира нова кола.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Съгласен съм с Kay. Да регистрирам първо колата има смисъл само ако се притеснявам, че от КАТ ще ми искат някакви специални документи при прегледа и т.н., но последния път като регисрирах кола на газ, просто им дадох списък с всички части от газовата и серийните им номера. Това им беше достатъчно. След това на талона пишеше, че колата работи на "бензин/втечнен нефтен газ".Писах ви в тази тема ако случайно нещо не съм разбрал и т.н., но мисля че е по-добре първо да сложа газовата и после да регистрирам (имам още 20 дена на транзитните така че това не е проблем).Новини от КАТ - София - на територията на КАТ не се допускат хора, освен собствениците на автомобилите. Т.е. ако отидете с някой да ви помага с регистрацията - гонят го! Ако ви липсват документи - гонят ви от опашката. Т.е. не става ти да чакаш на опашката, а някой да ходи да плаща екотакси. Всичко трябва да е приготвено предварително.
Коментар
-
Ама как ще го обърквам? Не е задължително в големият талон да пише бензин/газ.И без да го пише това пак си на 100% изряден. Разбирате ли? Аз в момента карам така и съм 100% изряден. От КАТ ми го казаха.Kay_ написа:stilo_new, май объркваш колегата.На талона на колата трябва да пише, че е на алтернативно гориво.Едит:Не се изразих хубаво. Не е ли по-добре да си сложи АГУ-то, да си има документ за него и после да я регистрира и в талона да си пише бензин/газ.А не да я регистрира, после АГУ и както написа колегата kolev "Ако държиш да си 100% изряден, отиваш в КАТ с удостоверението да ти издадат нов голям талон (около 20лв струва), но в момента това не е задължително и няма срок да си смениш талона."Та, защо "ако искаш да си 100% изряден", като може да се направи още в началото, при условие, че се регистрира нова кола.
Коментар
-
Ти ако си си го решил така е вече друга работа. Аз мисля, че е обратният вариант е по-добър. И пак си изряден. Вече ако не ти дадат паспорт или там някакъв документ при монтажа на газовото е по-проблемно. А иначе голяма работа, че в талона не пишело, че е на втечнен газborisy написа:Писах ви в тази тема ако случайно нещо не съм разбрал и т.н., но мисля че е по-добре първо да сложа газовата и после да регистрирам (имам още 20 дена на транзитните така че това не е проблем).
. Това да ти е проблема.
Коментар
-
Ако си с транзитни номера, не виждам как ще минеш първоначален преглед. Може и да има начин, ама....В другия случай щом имаш удостоверение за минат първоначален преглед , с него можеш спокойно да минеш ГТП (това е целта на упражнението всъщност), а големия талон можеш да го смениш винаги тъй като няма срок да го направиш това (на практика ще го смениш когато продаваш колата). Новото е че при тоя първоначален преглед ти лепят лепенката на която вече има номер и е отбелязано на метан ли си или ЛПГ. В момента така стоят нещата.Kay_ написа:Не се изразих хубаво. Не е ли по-добре да си сложи АГУ-то, да си има документ за него и после да я регистрира и в талона да си пише бензин/газ.А не да я регистрира, после АГУ и както написа колегата kolev "Ако държиш да си 100% изряден, отиваш в КАТ с удостоверението да ти издадат нов голям талон (около 20лв струва), но в момента това не е задължително и няма срок да си смениш талона."Та, защо "ако искаш да си 100% изряден", като може да се направи още в началото, при условие, че се регистрира нова кола.
Коментар
-
Какво общо имат транзитните номера с първоначалния преглед? Каква е тази лепенка? През декември последно регистрирах кола на газ и нямаше лепенки..kolev написа:Ако си с транзитни номера, не виждам как ще минеш първоначален преглед. Може и да има начин, ама....В другия случай щом имаш удостоверение за минат първоначален преглед , с него можеш спокойно да минеш ГТП (това е целта на упражнението всъщност), а големия талон можеш да го смениш винаги тъй като няма срок да го направиш това (на практика ще го смениш когато продаваш колата). Новото е че при тоя първоначален преглед ти лепят лепенката на която вече има номер и е отбелязано на метан ли си или ЛПГ. В момента така стоят нещата.
Коментар
-
stilo_new, гледай сега. http://www.avtogaz.bg/за-газовите-ин...л/Преди 2-3 години, нали бумна за смяната на талоните и имаше срок за заверените положения от 2-3-4 години да си ги сменят. Сега и на моя талон пише само бензин и не съм годил да го сменям. Но ако регистрирам нова кола, ще я замъкна да ми сложат ГИ и после с нейните документи отивам, регистрирам и си вадя талон с бензин/газ и да ми е мирна главата. А не да я регистрирам да пише на нея бензин, после да слагам газ и да ходя да ми сменят талона. Да си губя пак времето, че и 20лв.Сега друг е въпроса за къв чеп го вписват в големия талон само, като не си длъжен да го носиш в себе си и файда няма. Обаче не искам да рискувам някой д ами каже " Абе ти тая кола след 2014 си я регистрирал имаш ГИ, а в талона не пише.Защо?" и да чупя пръсти там и да се обяснявам. За това, на мен ако ми се наложи избират тая последователност (ако имам възможност) --> Слагане на ГИ и после да я регистрирам.Всеки сам си решава за себе си.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Е това, вече е друга работа.Къде минаваш, този първоначален преглед на газовата?За регистрация не били трябвало да е достатъчен сертификата, на фирмата, която са монтирали газовата. Ако - Не. Тогава защо газаджиите издават сертификат, изобщо...kolev написа:Не можеш да минеш първоначален преглед на газовата уредба ако нямаш голям талон и български рег. номер.Лепенката е тази която се слага на задния прозорец (триъгълника) , но вече има и номер.Информацията ми е от личен опит от няма и месец.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар