Решил съм да усъвършенствам инсталацията за осветлението на двора. Всички лампи са свързани с трипроводни СВТ кабели така, че инсталацията позволява поставянето на ДТЗ. Основно ми е за четирите фенера, които осветяват пътеката към дървата, да не се претрепеш зимата като излезеш за още дърва. Фенерите са монтирани върху самата пътека, която е от тикли, съответно в самото тяло на фенера на 4-5 см от тиклите са свързващите клеми. Не могат да се намокрят лесно, защото фенера е върху тях, но една допълнителна защита от утечка мисля, че е добро решение.Проблема е че ДТЗ, които се продават обикновено са с вграден автоматичен предпазител, който е 25А или 40А, а при мен имам консуматори с обща мощност само 86W или това прави номинален ток около 40mA и предпазител 25А е неподходящ, защото проводниците са със сечение 1 кв.мм. и при повишаване на консумацията по някаква причина различна от късо съединение, е желателно предпазителя да изключи на възможно по-малък ток.И тук основният ми въпрос - продават ли се САМО ДТЗ без вграден в тях предпазител - да мога да си я монтирам последователно на 6А предпазителя, който е за осветлението. Така тя ще изключва при ток на утечка 30mA, а предпазителя ще е съобразен с проводниците и консуматорите. Търсих и с помощта на чичо Гошо, но не намирам, това което ми трябва.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дефектнотокова защита за осветлението в двора
Collapse
X
-
Да и това е вариант. Даже в момента намерих в каталога на Шнайдер това, което ми трябва - разединител с дефектнотокова защита. Поставя се преди автоматичните предпазители и работата му е да следи единствено за ток на утечка по-голям от 30mA. Защитата от претоварване и късо съединение се поема от предпазителите. В каталога е посочен като "икономичен" вариант. Предлагат го за номинален ток до 25А и до 40А. Така че това ще е.veselin10 написа:Не е ли решение просто да сложиш предпазителя след ДТЗ?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Разбира се, че се продават ДТЗ без АП. Много по-лесна е да намериш ДТЗ без АП, отколкото с АП.Моят съвет, обаче е да не слагаш ДТЗ на външно осветление, ще береш ядове.Ето ти линк с доста добър избор на ДТЗ. http://www.contragent.com/?cid=9&cat=20&pid=262Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Коментар
-
Предполагам имаш предвид да не се получават случайни сработвания заради влагата. Въпреки това ще пробвам, сега започват дъждовете и утре като купя една на Шнайдер 25А/30мА и я монтирам ще видим като завали какво ще стане. До сега без ДТЗ не е имало проблеми, дори и да е имало някаква утечка от влагата не е имало кой да я хване. Като тествам ще пиша да видим.Kemaloff написа:Моят съвет, обаче е да не слагаш ДТЗ на външно осветление, ще береш ядове.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Няма да имаш грижи. Аз ползвам само на шнайдер и няма проблем точно с тази ДТЗ и малък АП след нея. И сега може да ме оплюят всички еладжии във форума, ама няма никакъв проблем да се слага ДТЗ на двупроводна мрежа. Работи без прблем. В смисъл изключва преди да има поражения по човека (мен) . Пробвано. А ако някой почне да пита как ще работи... ми нека се замисли кои кабели минават през ДТЗ и какво има в нея и как работи. А ако не вярва да пробва
В случая обаче не знам с външно осветление при влага дали няма да сработва. Все пак зависи и от телата . Поздрави и пиши как се държи системата
Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
veselin10 е напълно прав - ДТЗ работи ВИНАГИ независимо дали инсталацията е двупроводна или трипроводна. Проблема при двупроводната инсталация, е че при наличие на утечка към корпуса на уред, например готварската печка няма да сработи, защото този ток на утечка ще се "върне" също през нулевият проводник тъй като нямаме отделен за зануляване/заземяване на корпуса на уреда. ОБАЧЕ ако корпуса се офази и човек го пипне тогава тока на утечка ще протече през тялото на човека към земята и няма да се върне през нулевият проводник и защитата ще изключи.ivel ДТЗ която ще използвам може да "понесе" номинален ток до 25А протичащ през нея. Защитата от претоварване и късо съединение в този случай се изпълнява от автоматични предпазители монтирани СЛЕД ДТЗ. Шнайдер предлагат и комбиниран вариант, при който палчето на ДТЗ като падне събаря и палчето на АП. Съответно ако е станало само късо съединение или претоварване пада само палчето на АП. Това е добър вариант, ако искаш да си мотираш ДТЗ за един уред на двупроводна инсталация - самото ДТЗ го монтираш непросредствено преди уреда, например готварската печка, бойлера. Занулаването на уреда го свързваш към нулата на ВХОДА на ДТЗ, а изхода фаза и нула на ДТЗ отиват към активната част на уреда. Разбира се след ДТЗ до уреда трябва да използваш кабел с три проводника.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Днес най-накрая времето позволяваше да монтирам ДТЗ. Тази седмица валеше много при нас и всичко е вир вода, до момента нямам сработване на ДТЗ надявам се и за напред да е така. Ще направя и някои уточнения може да е полезно на някой, понеже често в Интернет се срещат невярни неща за ДТЗ, работата им и монтажа:- както се вижда на снимката ДТЗ е първото нещо, което се монтира на входа на таблото - захранващият кабел на таблото отива първо в ДТЗ;- ДТЗ не пази от претоварване и късо съединение! За това след нея трябва да имате предпазители за всеки кръг, който ще защитава. Максималният ток, който може да понесе ДТЗ трябва да е съобразен с тока на консуматорите след нея;- в случай на двупроводна инсталация до таблото, както е в повечето случаи всички заземителни /жълто-зелени обикновено на цвят/ проводници се свързват към нулата на ВХОДА на ДТЗ - вижда се на снимката;- ако имате няколко ДТЗ в едно табло е необходимо да имате ОТДЕЛНИ нулеви шини за всяка от тях, които нямат никаква връзка по между им и нямат никаква връзка към заземяването /зануляването/ на самото табло! В случай, че таблото е метално е необходимо да използвате изолирани нулеви шини. Моето е пластмасово и съм използвал неизолирана както се вижда на снимката;- ДТЗ винаги пази от утечка през тялото на човек независимо дали е двупроводна или трипроводна инсталацията;Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Разбира се може да питаш, ето и отговорите:- защо на 220V - защото е възможно най-лесното нещо и с ДТЗ достатъчно безопасно. Ако приемем, че го направя на 12V тогава за същите като мощност лампи тока през проводника от 150мА ще стане 2,7А или цели 18 пъти по-голям, което като добавиш използването на прав ток вместо променлив и дължината на трасето от 17 метра до най-отдалечената лампа ще доведе до използването на по-дебели проводници заради пада на напрежение особено важен като се работи с ниски напрежения и прав ток;- в случая с 12V ще трябва да използвам диодни лампи вместо луминисцентни, което ще доведе до сериозно модифициране на осветителните тела, защото диодите са силно насочен източник на светлина, а това е нежелан ефект когато искаш да направиш градинско осветление. Единственият плюс ще бъде това, че диодна лампа със същата мощност като луминисцентната дава 30% повече светлина или това ще доведе до използването на 30% по-малка мощност или тока във веригата ще стане 2А;- така преработените осветителни тела ще бъдат трудни за обслужване, защото не може да отида до кварталният магазин и да си купя нова лампа и да сменя изгорялата. Това за "дългият и щастлив живот" на диодните лампи е масова психоза създадена от маркетинга. В предприятието където работя съм провел достатъчно опити в реална среда с различни лампи работещи по 500+ часа месечно та бързо си навъртат километража. Другите недостатъци на диодното осветление, особено евтиното съм ги споменавал и друг път;Salvador написа:Може ли да питам нещо по-просто....Като за къв дявол градиснкото осветление и пътеката към някаква барака се осветяват от нещо, работещо директно на 220 волта от мрежата? На кого и защо е нужно това, та се влиза във филма с ДТЗ и т.н. Определено не е за по-лесно.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Здравей колега, Радвам се, за това, което си направил.Ще си позволя да не се съглася напълно. Даже с колегата veselin10 се изпокарахме в тази тема.Иначе си един от много малкото хора по форумите, които разбират как работи ДТЗ и, че не ти трябва кофа с пръст за "истинско земно", нито арматурата на панела.
Разбирай, че в Направи си Сам форума има такива мнения, че човек ако ги последва може да го убие тока.Първото нещо след края на фазовия проводник е главния предпазител.ilko-gd написа:- както се вижда на снимката ДТЗ е първото нещо, което се монтира на входа на таблото - захранващият кабел на таблото отива първо в ДТЗ;Супер неудобно.Това, което правя е:1. Всеки кръг има ДТЗ.2. Главния предпазител през гребен захранва няколко АП.3. Всяко АП захранва ДТЗ.4. Една нулева шина, захранваща ДЗТтата.5. Изхода на всяка ДЗТ отива директно към токов кръг (фаза и нула).[/quote]ilko-gd написа:- ако имате няколко ДТЗ в едно табло е необходимо да имате ОТДЕЛНИ нулеви шини за всяка от тях, които нямат никаква връзка по между им и нямат никаква връзка към заземяването /зануляването/ на самото табло! В случай, че таблото е метално е необходимо да използвате изолирани нулеви шини. Моето е пластмасово и съм използвал неизолирана както се вижда на снимката;04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
vgeorgiev съгласен за главният предпазител, в моят случай това е табло за осветлението в двора и преди него си имам предпазител в етажното табло. Схемата, която дават Шнайдер в каталозите е точно като моята - идва захранване от улицата, минава през един предпазител да речем 40А достатъчен за едно монофазно домакинство и веднага след него е ДТЗ 40А/30mA, а вече след нея отделни предпазители за кръговете.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар