Поредното доказателство за качеството на пътищата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стачки против новата цена на винетката
Collapse
X
-
Пак ни правят "стъпка 3" от танца...https://www.youtube.com/watch?v=m6OcjMeMmaIФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Снимките са от новата магистрала Марица-http://society.actualno.com/novata-a...ws_512981.html
Коментар
-
Колега, прочети тази статия. Смятам, че обяснява 99% от проблема.http://www.capital.bg/politika_i_iko..._magistralite/207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Има резон в статията,но ако прочетем коментарите под нея,ще си обясним и какви са методите за избягване на подобни проблеми.Вярно е ,че без пари не става,но при нас е доказано ,че и с много пари пак не става. За справка статия в същата медия с разбивка на цена по лотове и допълнително оскъпяване на всеки от тях-http://www.capital.bg/politika_i_iko..._godini_i_nad/Цитат на част от статията:Бавно и скъпоЗа изпълнител на 31.4-километровата отсечка беше избрана италианската компания "Чи Ем Чи ди Равена". Реално обаче строежът беше поет от "Пътища Пловдив", част от групата на благоевградската строителна компания "Агромах". Търгът беше спечелен с цена от 159.75 млн. лв. с ДДС. Скоро след началото на строежа започнаха обичайните проблеми за изпълнителите - неприключили процедури по отчуждаване, археологически разкопки и др. Работата по магистралата спря за година, а строителите предявиха претенции за оскъпяване заради усложненията и забавянето.Претенциите растяха от 20 млн. лв. на 45 млн. лв., за да достигнат 76 млн. лв. Шефът на пътната агенция Лазар Лазаров призна, че оскъпяването на последната отсечка на "Марица" е неизбежно заради сбъркани проекти - пропуснати инженерни съоръжения и неточни геоложки проучвания. В крайна сметка цената се увеличи с 43 млн. лв. без ДДС, които бяха пуснати като обществена поръчка за допълнителни дейности по отводняване на магистралата. Тя беше спечелена от "Пътища Пловдив". Практиката инфраструктурни обекти да се оскъпяват с договори за "непредвидени дейности" е критикувана от Европейската комисия, защото разходите се прехвърлят към оперативните програми, а не се плащат от бюджета на пътната агенция.
Коментар
-
Колега, за забавянето на изпълнението и оскъпяването в този случай е виновна държавата, че не си е свършила работата да отчужди имотите и т.н. Археологията може да мине в графата непредвидени, но конкретно това няма отношение към качеството.Относно проектите, статията прекрасно обяснява причините-най-ниска цена и бързане! Ти какви череши искаш, евтини или хубави?
207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
И коя е най-ниската цена и кое е бързане? Цената е оскъпена със 77милиона, а сроковете са пресрочени със по 2 години.Излиза ,че ниската цена не е ниска,а сроковете не са спазени.Искали са пари за допълнителни проучвания и за отводнявания и тези пари са им били дадени. Сроковете също са им удължени. Отделно ,че тези пари не са дадени от държавата ,а от евро парите.Практиката инфраструктурни обекти да се оскъпяват с договори за "непредвидени дейности" е критикувана от Европейската комисия, защото разходите се прехвърлят към оперативните програми, а не се плащат от бюджета на пътната агенция.
Коментар
-
Ами то винаги, когато искаш да е евтино и бързо...винаги става скъпо и бавно. Огромен проблем в България....никога не се държи на качеството. Това е една запазила се социалистично-комунизтическа глупост...давай да правим 5 за 4...никаква конкуренция и тотален монопол. Какъв друг резултат очакваш?krasio_79bs написа:И коя е най-ниската цена и кое е бързане? Цената е оскъпена със 77милиона, а сроковете са пресрочени със по 2 години.Излиза ,че ниската цена не е ниска,а сроковете не са спазени.Искали са пари за допълнителни проучвания и за отводнявания и тези пари са им били дадени. Сроковете също са им удължени. Отделно ,че тези пари не са дадени от държавата ,а от евро парите.Практиката инфраструктурни обекти да се оскъпяват с договори за "непредвидени дейности" е критикувана от Европейската комисия, защото разходите се прехвърлят към оперативните програми, а не се плащат от бюджета на пътната агенция.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Колега, ти четеш ли, какво съм ти написал? Оскъпяването в случая, няма нищо общо с качеството. Представи си, че ме наемеш за 100 кинта/други са искали 200-300/ да ти направя ремонт на апартамента и трябва да започна в Понеделник и да свърша в Неделя. Идвам в Понеделник, но мебелите ти са още вътре и аз не мога да започна. Изнасяш се в Четвъртък и аз съответно не смогвам и ако сме в нормална държава и работим с договор, предявявам претенции за неустойки, че не си спазил условията по договор. Та, започвам ремонта, но се оказва, че по проект, вратата на кухнята ти е на тавана, а тоалетната на балкона. Причината е, че си наел най-евтиния проектант и си му дал 2 дни срок. В крайна сметка, аз променям проекта и искам съответното възнаграждение за това. Ся идва най-важното! Има ли връзка оскъпяването в горната хипотетична ситуация, с качеството на извършения от мен ремонт?207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Явно ти не четеш. Пише ,че голяма част от парите са отишли за допълнителни системи за отводняване на терена.После пак заради същите тия неща се оправдават ,че има пропадания на настилката.Демек е поправена грешка на проектантите с едни допълнителни милиони. И в твоя ред на мисли ,кой е аджеба тоя майстор или фирма която не се запознава предварително с проекта и работата която трябва да свърши? Дава оферта и обещава срокове ,а не знае какво трябва да свърши.В твоя ред на мисли има писано по темата. Проектанта и изпълнителят трябва да са едни и същи,по този начин ще има по добра координация и по добро изпълнение на проекта.В цялата схема се завърта един порочен кръг и всеки се оправдава със другият,а парите изтичат в нечии джобове. Колективна безотговорност и безхаберие по нашенски. За жалост това не е само при магистралите ,а и при всички ремонти и в градовете.
Коментар
-
[quote]krasio_79bs написа:Явно ти не четеш. Пише ,че голяма част от парите са отишли за допълнителни системи за отводняване на терена.После пак заради същите тия неща се оправдават ,че има пропадания на настилката.Демек е поправена грешка на проектантите с едни допълнителни милиони.Аз ли не чета? :D Останалото, което си написал е само в сферата на предположенията и аз не мога да го коментирам. В крайна сметка, някои вярват и в HAARP."pplk" Та, започвам ремонта, но се оказва, че по проект, вратата на кухнята ти е на тавана, а тоалетната на балкона. Причината е, че си наел най-евтиния проектант и си му дал 2 дни срок. В крайна сметка, аз променям проекта и искам съответното възнаграждение за това. Ся идва най-важното![b написа:Има ли връзка оскъпяването в горната хипотетична ситуация, с качеството на извършения от мен ремонт?[/b]207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Оффф...честно казано губя желание дори да вляза в спор. Защо в Бг хора които грам не подбират от нещо, лепят епитети и дават акъли точно в тази насока?Масово не се знае какво включва проектирането, но винаги "проектантска грешка". Как пък не разбрахте, че майстор и проектант не са едно и също. За това прословуто отводняване да те питам, аз ако съм в ролята на проектант, предвиша 3-4 различни вида като изпълнение (в зависимост от ситуацията) и като наклонни, обаче майстора си знае да прави само един вид с един наклон и ги напправят еднакви...пак ли аз (проектанта) е виновен. Докато се назначават в строителни фирми неграмотници и бай едикой си....положението ще е "проектанта е виновен"Абе кво се впрягам и аз....Много често конкурси се печелят от мениджърски фирми. Фирми с работници в офиси с всякакво образование - предимно филолози. Това са хора, които после държат комуникацията между възложители и проектантски фирми. Хора, които мениджират, следят и така д аго кажа "колят и бесят" щот са им дали власт. Тези фирми после си намират поизпълнители. Като тези посреднически фирми взимат 70% от паричките. Не мога да ти опиша колко е смислен разговор между филолог и инженер на тема инженерство...До сега колкото пъти съм участвал в проектиране на сграда и се търси геология на терена отговора е винаги един и същ " Оооо пари за геология няма" и след това се почват едни подпочвени води, едни пропадания, на места льос, на места карст. Минава един като теб покрай обекта и си мисли" Ейййй, няма толкова некадърни проектанти" И естествено излиза по -скъпо от колкото да беше се направло всичко правилно.krasio_79bs написа:Явно ти не четеш. Пише ,че голяма част от парите са отишли за допълнителни системи за отводняване на терена.После пак заради същите тия неща се оправдават ,че има пропадания на настилката.Демек е поправена грешка на проектантите с едни допълнителни милиони. И в твоя ред на мисли ,кой е аджеба тоя майстор или фирма която не се запознава предварително с проекта и работата която трябва да свърши? Дава оферта и обещава срокове ,а не знае какво трябва да свърши.В твоя ред на мисли има писано по темата. Проектанта и изпълнителят трябва да са едни и същи,по този начин ще има по добра координация и по добро изпълнение на проекта.В цялата схема се завърта един порочен кръг и всеки се оправдава със другият,а парите изтичат в нечии джобове. Колективна безотговорност и безхаберие по нашенски. За жалост това не е само при магистралите ,а и при всички ремонти и в градовете.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Колеги, то тия пукнатини толко скоро отворени са предполага, че са все още в гаранционен срок, тука идва контрола от страна на възложителя да си потърси правата по договор и да уведоми фирмата изпълнител да си оправи дефектите, тези дефекти ако са в гаранционен срок са изцяло за сметка на фирмата изпълнител, тоест те не се заплащат допълнително от възложителя, но докато възложителя не поиска те да бъдат гаранционно отстранени естествено, че фирмата изпълнител няма да се напъва да харчи пари да си ги оправи
. Това е много хубаво, че се правят снимки и се показват проблемите, но докато държавата не си потърси правата от фирмата изпълнител ние ползвателите на тия пътища можем само да цъкаме и толкоз.
punto HGT
Коментар
-
Щи обърна внимание, че баш носителите и идеолозите на капитализма у нас 3 дни не можаха да гътнат комунистическо-социалистическия Мавзолей. Тогава държавата нямаше далавера да прави калпаво пътищата. Сега се правят калпаво, за да се гепи и от ремонтите. А това, че напоследък се краде просташки е просто отражение на простаците, които разпределят баницата.Kay_ написа:....браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар