Airfan написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Добре де, цените на рафинериите наоколо тогава кой ги определя??? Нали и те си викат така и става яйцето и кокошката. И, приемаме, че си прав. Защо, пак питам, когато обявят покачване на световните пазари на другия ден цените на дребно се вдигат, а когато има рязко намаление не се намаляват цените на дребно на другия ден? Ей това обясни. И в една от статиите се казваше, че в Македония дизелът е около 2 лева за литър. Това не е ли "наоколо"?И изобщо не се продава на пазарен принцип. Няма как да е в условията на монопол. И 5 лева да направят литъра пак ще се купува гориво. Нямаш избор. И да не си карам колата, автобусът, с който трябва да отида на работа пак ще зареди нафта. Само дето билетчето ми ще е вече 3 лева. Затова и акцизите са огромни - щото нямаш избор. Ще плащаш.The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
-
Е защото другото отива у държавата под формата на данъци. Дистрибуция, други разходи по преносната мрежа и така.кроко61 написа:Преди няколко месеца един от големите шефове на Петрол обясняваше по телевизията,че дори и да ти подарят петрола цената на бензин-дизел не може да бъде под 1,55на литър.Някой вещ в икономиката да го обясни човешки-аз не мога да си го обясня!!!The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Re: Производствени разходи, цена на петрол, нафта и т.н.
А и Лукойла работи вече 10 години на загуба. http://www.neftochim.bg/publichni-do...мятайте какви ще са цените, ако искат да печелят!!!Ироничен съм, разбира се!chaveto написа:Дааааа, петрола не е сорт Брент а някакъв много по евтинAirfan написа:1. Източника на суровината е различен.2. Инсталациите са ни стари?Stefanaki написа:След като темата Огромен срив в цената на петрола,при нас реакцията е нула, в която се обсъждаха цените на петрола и реакцията на Лукойл, вносителите на горива и собствениците на бензиностанции беше заключена, пускам нова тема за обсъждане.Причината е Дизелът ни е № 3 в ЕС по високи производствени цени. Производствена цена на литър дизел в България е 0,748^, докато в Германия е 0,642^/л, а във Франция дори 0,622^/л.На какво ли се дължи тази значителна разлика?
Коментар
-
ЛУКойл губи от това, че колкото и да печели...може и още. :PА и Лукойла работи вече 10 години на загуба. http://www.neftochim.bg/publichni-do...ov-otchet.html Смятайте какви ще са цените, ако искат да печелят!!! Ироничен съм, разбира се!A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Всички рафинерии от средиземноморския район се ръководят от цената на едро в Бари + някакви надценки така, че да не ти е изгодно да купиш от съседна държава + доставката. Да, монопол е, но такъв е пазара на природните богатства. Да, защото нямаш избор и купуваш, за това и ще е скъпо. Гарантирам ти, че ако утре цената е 5 лв за литър, поне половината превозни средства в държавата ще спрат. Защо се променя бързо нагоре и бавно надолу - защото така се променя цената на борсата на едро на горивата. Това и означава онова клише съдържащо "конюнктурата на пазара".Относно Македония, те не са в ЕС и подозирам, че акцизите са им по-ниски, освен това внос от там подлежи на обмитяване, предполагам. Ако там крайната цена на едро е наистина много по-ниска от тук, отдавна всички щяхме да караме с македонска нафта, да ама явно не е баш така...И само да уточня, че аз не казвам дали работят на печалба или загуба, а обяснявам как се случва ценообразуването.style34 написа:Добре де, цените на рафинериите наоколо тогава кой ги определя??? Нали и те си викат така и става яйцето и кокошката. И, приемаме, че си прав. Защо, пак питам, когато обявят покачване на световните пазари на другия ден цените на дребно се вдигат, а когато има рязко намаление не се намаляват цените на дребно на другия ден? Ей това обясни. И в една от статиите се казваше, че в Македония дизелът е около 2 лева за литър. Това не е ли "наоколо"?И изобщо не се продава на пазарен принцип. Няма как да е в условията на монопол. И 5 лева да направят литъра пак ще се купува гориво. Нямаш избор. И да не си карам колата, автобусът, с който трябва да отида на работа пак ще зареди нафта. Само дето билетчето ми ще е вече 3 лева. Затова и акцизите са огромни - щото нямаш избор. Ще плащаш.Airfan написа:Цената се сформира винаги и само спрямо цената на борсата и цените в рафинериите наоколо.Ако искате го вярвайте, ако искате недейте. Такъв е принципа на ценообразуването не само при нас.
Коментар
-
Цената си се определя от руснаците и това си е истината. Много добре всяка една рафинерия знае колко е себестойността на даден продукт. Всичко това което ти е казано от кухнята е пунта мара.В момента водим преговори с няколко доставчика на ел. енергия. Е не искам да ти казвам какви цени предлагат при никакви условия, иначе всичките са на загуба и искат по високи цени. А от ЧЕЗ като разбраха веднага и те излязоха с офертаAirfan написа:.......
Масла, греси.... се продават с 45-50% отстъпка. И това ако си фирма, магазин, сервиз..... и при тези отстъпки имат печалба.
Коментар
-
Авточастите не са баш нискооборотна стока.Само големите магазини си позволяват да държат много части на склад. Повечето доставят при поискване - т.е. риска от залежаване на съединител за Ламборгини е минимален.Пък авточастите за ФИАТ направо се разпродават като топъл хляб - нали ФИАТите постоянно се чупятpplk написа:При всяка нискооборотна стока надценките са големи, иначе нямаш шанс. Представи си какви са надценките при производителите на яхти или бутикови самолети, дето продават по една бройка годишно. Представяш ли си как те товарят?
Коментар
-
Ама нямат оборота на хляба, примерно, където надценката е 2-3%, било то и FIATImmortal написа:Авточастите не са баш нискооборотна стока.Само големите магазини си позволяват да държат много части на склад. Повечето доставят при поискване - т.е. риска от залежаване на съединител за Ламборгини е минимален.Пък авточастите за ФИАТ направо се разпродават като топъл хляб - нали ФИАТите постоянно се чупятpplk написа:При всяка нискооборотна стока надценките са големи, иначе нямаш шанс. Представи си какви са надценките при производителите на яхти или бутикови самолети, дето продават по една бройка годишно. Представяш ли си как те товарят?

207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Ти знаеш всичко, разбираш ли. Убиваш ми мерака за всичко. Всичко е черна магия и световна конспирация срещу българите.chaveto написа:Цената си се определя от руснаците и това си е истината. Много добре всяка една рафинерия знае колко е себестойността на даден продукт. Всичко това което ти е казано от кухнята е пунта мара.В момента водим преговори с няколко доставчика на ел. енергия. Е не искам да ти казвам какви цени предлагат при никакви условия, иначе всичките са на загуба и искат по високи цени. А от ЧЕЗ като разбраха веднага и те излязоха с офертаAirfan написа:.......
Масла, греси.... се продават с 45-50% отстъпка. И това ако си фирма, магазин, сервиз..... и при тези отстъпки имат печалба.
Коментар
-
40% не 10 или 20style34 написа:То явно с всичко е така. И при авточастите почти всеки има 10% отстъпка, а много хора и 20%. Смятай как ни товарят.
Аз не знам всичко, но някак си не се получава. Да знаеш всяко едно перо и да не можеш да знаеш каква е себестойността всеки един ден, но разбираш ли веднъж в месеца го научавашAirfan написа:Ти знаеш всичко, разбираш ли. Убиваш ми мерака за всичко. Всичко е черна магия и световна конспирация срещу българите.chaveto написа:Цената си се определя от руснаците и това си е истината. Много добре всяка една рафинерия знае колко е себестойността на даден продукт. Всичко това което ти е казано от кухнята е пунта мара.В момента водим преговори с няколко доставчика на ел. енергия. Е не искам да ти казвам какви цени предлагат при никакви условия, иначе всичките са на загуба и искат по високи цени. А от ЧЕЗ като разбраха веднага и те излязоха с офертаAirfan написа:.......
Масла, греси.... се продават с 45-50% отстъпка. И това ако си фирма, магазин, сервиз..... и при тези отстъпки имат печалба.
На края на всеки месец се получава на 100% печалбата/загубата.
Коментар
-
Аз пак да питам и тука-колко е цената на МЕТАНА в Стара Загора? И кой определя цената на метана,като за него не се изисква рафинерия,преработка и т.н? Защо цената му е с толкова голяма разлика в по-големите градове? Защо цената му в Бургас във всички метан станции от ДВЕ ГОДИНИ стои на 1.79лв и ни стотинка по-горе или долу? Това картелно споразумение ли е?EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Добре, разбираш, че си на загуба и какво можеш да направиш? Съседните рафинерии продават на тази цена. Ако вдигнеш цената, веднага тръгват цистерните и внасят от чужбина и се набарбальокваш още повече. Ако я свалиш - продаваш много, скъсваш се от работа, печалба пак няма, защото съвсем е свален марджина. Ако ти е интересно, потърси в гугъл за oil refinery margin или how fuel prices are calculated in refinery и има интересни материали, котировки, графики на марджина и т.н.chaveto написа:Аз не знам всичко, но някак си не се получава. Да знаеш всяко едно перо и да не можеш да знаеш каква е себестойността всеки един ден, но разбираш ли веднъж в месеца го научаваш
На края на всеки месец се получава на 100% печалбата/загубата.
Коментар
-
Да, много нискооборотни са въздушните филтри, харчат се по един на всеки пет яхти... Да, абсолютно логично е да сравниш чистачки за 20 лева с бутиков самолет...pplk написа:При всяка нискооборотна стока надценките са големи, иначе нямаш шанс. Представи си какви са надценките при производителите на яхти или бутикови самолети, дето продават по една бройка годишно. Представяш ли си как те товарят?
The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар