Здравейте хора,пускам темата тук,защото съм срещал не един и двама компетентни човека в нашият форум разбиращи и правещи най-добрия звук. Понеже наскоро започнах да се занимивам с това хоби,още нямам необходимите познания за да намирам и диагностицирам проблеми по електроника сам,но с помощта на можещи хора не се стеснявам да подгрея поялника и да ползвам мултицета.Сега машината е тази: ReVox B261 FM TunerРъководството от тук:revox_b261 elektrotanya.Ако някой има желание и акаунт в "Дропбокс" или нещо от сорта може да го качи за директен доунлауд,че е дразнещо да чакаш да зареди в "ЕлектроТаня"Проблема го слагам на снимка и го обяснявам с две думи.Та той е:-При включване на кабела в контакта,без друга намеса,на екрана се изписват тези символи и никакво копче не реагира на натискане.Моята първа реакция беше релето,но като нищо може да е нещо друго.Апаратурата според мен никога не е била отваряна и манипулирана. Вижда се ,че е ползвана с много любов и грижи.Външно е на смея да кажа 80% .Отвътре при визуален оглед не открих нередности и изгорели(почернели)компоненти.Единствения ясно личащ проблем са двете лампички за подсветката,които са изгоряли като на човека от клипа(само едната негова е фира). Нищо не съм измервал все още,че имам само един мултицет от 6 лв,а и не знам от къде да започна търсенето.Тук прилагам и малко снимки от разглобяването,та ако някой реши да помогне и му е интересно да ме насочва по тях.35 Снимки тук. Надявам се колегите от аудио форумите да не се смеят много,а дори и на прима виста да дадът по някой насочващ съвет.Благодаря в адванс :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
HI-FI Tuner- радио.Моля за мнения и препоръки за ремонт.
Collapse
X
-
HI-FI Tuner- радио.Моля за мнения и препоръки за ремонт.
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!Етикети: –
-
Електролитни кондензатори?
Та колеги,днес на светло и на спокойствие попрегледах платките и видях,че на някои електролити са им поизтекли водите и са родили.Профилактиката става задължителна, наред с търсенето на проблема,който най-вероятно и силно се надявам да е от тях,а не от архаичнта памет или процесора.Направих си списък с новите заместители,но на големите филтриращи нещо не разбирам какви са и какви точно заместители трябва да се вземат.Или аз нещо не вдявам или има някакви по-специални капове(кондери)?
Става въпрос за С1,С3,С4 и С14.1000 мФ/63в и по 2200 мФ2*25в и един на 16в.Сложени са в нещо като тарелки,които имат много крачета и нямат отбелязани плюс и минус на схемата.Как да рабера къде да сложа новите двуполярни конденатори,които ще поръчам.Нека,който разбира да ми помогне с линк от тои сайт,какви да са новите.Като цяло си набелязох едни,но пак казвам,че тези не съм ги разпоил още да видя как са,а до тогава някой може да изкаже мнение.Аз не намерих някви разлики,но може и да има
Ето на снимката по-долу как изглежда монтажа:Или ако няма разлика някой да посочи на схемата минуса и плюса ,да не стават ненужни гърмежи .Другата седмица като поръчам новите части и ги сменя ще дам отчет.До тогава ,се надявам повече хора да изкажат мнение ,къде да търся и какво друго да проверя.
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
2000uF/63v/105 C
stenli написа:Корпуса на кондензатора е минус - трите извода на триъгълник.Средния е плюс Такива трудно ще намериш. Като слагаш такива с два извода внимавай, че през корпуса се правят връзки и трябва да пуснеш мостчета.Ако имаш възможност смени всички електролитни кондензатори.Това е всъшност само на първия 2200мФ/63в-филипс,на трите "Фрако"-та по корпусите няма никви маркировки за поляритет.Възможно е да са със среден плюс.-Поръчах си капацитетметър и се надявам с негова помощ да определя,с точност какво, как и защо.По ръководството и при визуалния преглед видях,че има общо 45 електролита,които ще бъдат сменени профилактично:
1mF/63v/105 C-"CE 1.0uF 63V 105C Fujicon" 4 Бр22mF/63v/105 C-"CE 22uF 35V 105C Fujicon" 6 Бр2.2mF/63v/105 C-"CE 2.2uF 63V 105C Fujicon" 2 Бр47mF/25v/105 C "CE 47uF 25V 105C Fujicon" 2 Бр10mF/63v/105 C "CE 10uF 63V 105C Fujicon" 24 Бр220mF/35v/105 C "CE 220uF 50V 105C Fujicon" 1 Бр4,7mF/63v/105 C " CE 4.7uF 63V 105C Fujicon" 2 Бр1000mF/63v/105 C "CE 1000uF 63V 105C Fujicon" 1 Бр2200mF/35v/105 C "CE 2200uF 35V 105C Fujicon" 2 Бр2200mf/25v/105 C " CE 2200uF 25V 105C Fujicon" 1 БрFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Загледай снимката на платката с елемнтите. Всички изправители схема Грец / черните блокчета с 4 ри извода / винаги извода им означен с + е свързан със средния извод, а с - с корпуса.И не се занимавай да им мериш капацитетите, подменяй с такъв какъвто е оригиналния, да отговаря капацитет и волтаж. При електролитните кондензатори проблемна е отечката и изсъхването на електорлита. Сменяй ги всичките. Позагледай из разни сайтове за по маркови кондензатори, че има много боклуци.
Коментар
-
Мериш със мултицетът напрежението на изводите и така виждаш на кой извод е плюсът, това са филтриращи кондезатори и на тях се пуска прав ток след греца, така че гледаш поляритета, червена палка е + черната -, при проверка за по сигурно обръщаш палките на крачметата и уреда веднага отчита и промяна в поляритета!Като упражнение може да пробваш със батерия от 1,5 В да видиш как е.
Коментар
-
Поразгледах схемата на процесорния блок. Смени малкия електролит към RESET входа на процесора 17 извод. С осцилоскоп провери има ли импулси на кварцовия резонатор. Случва се и те с годините да правят проблеми. Като го гледам на каква честота е от някой стар ПАЛ декодер за телевизор ще ти свърши работа.
Коментар
-
ogi28b написа:За какво ти е някой да го качва, то си го има в Дропбокса:ТУКМакар че от Таня го взех по-бързо, отколкото от пропадналата кутия.За пропадналата кутия идеята ми беше,че групата хора,които очаквам да вземат участие тук доста често свалят от "Таня" и лимита им за деня се изчерпва.От външен сървър става по-лесно, поне според мен.
Мериш с мултицета напрежението на изводите, и така виждаш на кой извод е плюсът.Това са филтриращи кондезатори и на тях се пуска прав ток след греца, така че гледаш поляритета, червена палка е +,а черната-.При проверка за по-сигурно обръщаш палките на крачетата и уреда веднага отчита промяна в поляритета! Като упражнение може да пробваш със батерия от 1,5 В да видиш как е.Поразгледах схемата на процесорния блок. Смени малкия електролит към RESET входа на процесора 17 извод. С осцилоскоп провери има ли импулси на кварцовия резонатор. Случва се и те с годините да правят проблеми. Като го гледам на каква честота е от някой стар ПАЛ декодер за телевизор ще ти свърши работа.ПП:Няколко снимки за по-сигурно,дали разбирам правилно: малък електролит и кварцов резонатор,както и оригинално решение за преработка на схемата.На паметта има нещо като следи от отчупено,не знам това влияе ли по някакъв начин?Видях че екранировката е доста почерняла от накряване над процесора.Този синия електролит С4 на схемата сиг е сдал багажа от прегряване както казваш.Ще го сменя задължително.
[img][/img]
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Кондензатори изобщо не купувай и не сменяй. Не е там проблема.Очевидно е ремонтирано, сменен и процесора и епрома /затова са и на цокъл/ и са добавени елементите отдолу и двата диода вързани последователно. Търси този който ти го е продал да те насочи в проблема и го питай тръгва ли с празен епром /ако не - има ли дъмп/ щото 100% е капут.
Коментар
-
Аз ако съм на теб ще обърна внимание и на местата където е побългарявано. Виж транзистора който е отдолу на платката очевидно има няква връзка с процесора видимо може да му няма нищо но може да са му пробили преходите ако не е оразмерен правилно, но тва след като смениш кондензаторите щим са протекли значи тряа се сменят.Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Хм....
kolev написа:Кондензатори изобщо не купувай и не сменяй. Не е там проблема.Очевидно е ремонтирано, сменен и процесора и епрома /затова са и на цокъл/ и са добавени елементите отдолу и двата диода вързани последователно. Търси този който ти го е продал да те насочи в проблема и го питай тръгва ли с празен епром /ако не - има ли дъмп/ щото 100% е капут.Силно се надявам да не се стига до търсене на нови памет и процесор,та дори и до програматор.Тунера летя от Германия преди седмица някъде и човеки си беше написл"ДЕФЕКТЕН".Едва ли е тръгнал някъв немски пенсионер да го дава за ремонти и прочие.Това на мен ми мяса на тъй нареченото"фактори рифърбиш" или иначе казано-поправено от производителя.Сега като спомена за сменен процесор,отворих ръководството и наистина на него пише номер 8440 А,а на платката е 8420.Може в процеса на производството да са правили някви модове да покрият стандарта.Спойките по нищо не показват аматьорска намеса
За кондензаторите-поръчал съм ги вече така или иначе.Щампата на от контрола за качество е от 08.1982.За повече от 30 год служба заслужават пенсиониране според мен :D
Аз ако съм на теб ще обърна внимание и на местата където е побългарявано. Виж транзистора който е отдолу на платката очевидно има няква връзка с процесора видимо може да му няма нищо но може да са му пробили преходите ако не е оразмерен правилно, но тва след като смениш кондензаторите щим са протекли значи тряа се сменят.Аз на снимките не виждам протекли кондензатори. То няма и как да протекат с уред с консумация 10-20 вата и такова преоразмерено захранване.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар