lllubo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От утре на къси!
Collapse
X
-
Не казвам че акумулатора си заминава лесно... а само че зимата и без това е критичен период за батерийката, защото и при паленето въртиш повече, повече консуматори имаш парно, фарове защото предимно в тъмните часове се движи човек... Аз лично съм с акумулатор, който е от 6г и не ми е правил проблем до сега... но определено зимно време го усещам, че душичката му изтънява... А идеята ми беше, че при системно НЕдозараждане акумулаторите се скапват!Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
-
Разходът на гориво при голям товар на алтернатора се увеличава средно между 5 и 10% в зависимост от мощността на двигателя. Колкото е по-мощен мотора, толкова е по-малък процента. При тестовете на АутоБилд най-голямо повишение на разхода има при Фиат Панда 1000 Fire (45 к.с.) - 11,5% (0,8 литра/100 км), а най-малко при Мерцедес S 500 (308 к.с.) - 3,8% (0,7 литра/100 км)При дизеловите автомобили този процент е с около 0,5-1% по-нисък заради по-високият въртящ момент при ниски обороти.(водачите на бензинови автомобили компенсират недостатъка от мощност поради алтернатора с по-силно натискане на газта)П.П. При теста са били включени (и съответно изключени) късите светлини, радиото, вентилатора на отоплението (втора степен), чистачките (в интервален режим), в 20% от времето е работил нагревателят на задното стъкло, обща средна консумация около 350 ватаЗабравих да кажа, една от причините за повишеният разход през зимата е именно по-голямата консумация на електроенергия.lllubo написа:за разхода - да, така е, повишава се. Но това повишение е толкова незначинелно че не се усеща дори да си засичаш разхода непрекъснато. Разхода най-вече ти зависи от начина на каране и от качеството на горивото. Затова направо може да пременбрегнете това за разхода от светенето на крушките.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
така, така - физика значи
Не знам аз ли съм в грешка, но когато двигателят е запален, всички консуматори в автомобила се захранват единствено и само от алтернатора, за тази цел би трябвало да си има и специално реле ! Ако имаше друга логика, то наистина щяхме да сменяме акумулатори на всеки 1000 км., че и по-малко ! Когато двигателят работи и алтернатора е изправен, акумулторът се явява в електрическата схема на автомобила като нормален консуматор (т.е., акумулаторът е в режим "зареждане") и нито секунда от неговия ток не отива за захранване на която и да е лампичка по автомобила...Относно физиката и енергията...алтернатора е създаден да произвежда ток и този ток е упоменат в характеристиките му...той е направен така, че при най-ниските обороти на двигателя да произвежда ток, по-висок от зарядния ток на акумулатора (точно релето регулира какъв ток да отива в акумулатора). Затова и е важно да се спазват посочните стойности за А/ч на акумулатора за даден автомобил...Ако този ток намалее, има специален датчик, който веднага ще информира, че акумулатора не се зарежда нормално...Ако алтернатора, релето и акумулаторът са в изправност, то нито на алтернатора, нито на акумулатора, а най-вече на двигателя им дреме дали карате само през ноща на фарове или цяло денонощие...поне това съм учил по електротехника на МПС...ако са ме излъгали в даскалото, значи и аз Ви лъжа
FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98
Коментар
-
Re: така, така - физика значи
Ами принципно си прав за това, че алтернатора се грижи за тока на консуматорите след като е запален двигателя веднъж, само дето тези алтернатори произвеждат различно количество енергия в зависимост от оборотите... и когато висиш в задръстванията и двигателя ти работи в 80% от времето м/у 800 и 1500 оборота, този ток от алтернатора ти стига може би точно толкова колкото да ти покрие фаровете... а останалите консуматори, като вентилатор на парното, радио (бухащо с разните му там тубиYoda написа:Не знам аз ли съм в грешка, но когато двигателят е запален, всички консуматори в автомобила се захранват единствено и само от алтернатора, за тази цел би трябвало да си има и специално реле ! Ако имаше друга логика, то наистина щяхме да сменяме акумулатори на всеки 1000 км., че и по-малко ! Когато двигателят работи и алтернатора е изправен, акумулторът се явява в електрическата схема на автомобила като нормален консуматор (т.е., акумулаторът е в режим "зареждане") и нито секунда от неговия ток не отива за захранване на която и да е лампичка по автомобила...Относно физиката и енергията...алтернатора е създаден да произвежда ток и този ток е упоменат в характеристиките му...той е направен така, че при най-ниските обороти на двигателя да произвежда ток, по-висок от зарядния ток на акумулатора (точно релето регулира какъв ток да отива в акумулатора). Затова и е важно да се спазват посочните стойности за А/ч на акумулатора за даден автомобил...Ако този ток намалее, има специален датчик, който веднага ще информира, че акумулатора не се зарежда нормално...Ако алтернатора, релето и акумулаторът са в изправност, то нито на алтернатора, нито на акумулатора, а най-вече на двигателя им дреме дали карате само през ноща на фарове или цяло денонощие...поне това съм учил по електротехника на МПС...ако са ме излъгали в даскалото, значи и аз Ви лъжа
), и куп други гъзарийки... почват да смучат познай от къде? От паралелния източник на енергия, който в случая ти е акумулатора... като му сложиш и най-голямата консумация, а именно паленето особено на студен двигател... нещата почват постепенно да клонят към постепенно разреждане... и тогава ако не излезеш например малко на Цариградско да я позасилиш може да се окаже, че в по-студена седмица сутрин като бъзраш за работа ще останеш неприятно изненадан, че колицата ти не ще да завърти...
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Ние от около месец и половина все сме на къси . А днес по-малко от 50% бяха на фарове ... Забравили или инат ? - Това ще кажат тези, които ще се черпят за тяхна сметка като ги спрат за поздрав
А вече 3-4 коли виждам, които са спрели за престой и стоят на къси, а като тръгват си пускат халогените ... това е пълна глупост, вярно че колата изглежда по-добре (повечето), но все пак ...
Коментар
-
Ще ми се да съживя тази стара тема с въпроса - къде е логиката?!?Сега да не казвате че понеже лампичките горят повече от тока и напрежението малко пада, се вдига яко разхода на гориво?!? Какво, данеби алтернатора да става по-тегав за въртене? Все пак той си се върти независимо от консумацията. Да не забравяме че акумулатора в случая е един голям кондензатор, който си седи зареден и просто повече се разрежда от по-голямата консумация.А що се отнася до консумацията при палене - палим без включени консуматори и това е!Според мен единствено може да има нещо общо с искрата от свещите, но и това малко вероятно ми се струва.До колкото знам разхода зимата е от студения въздух и високата влажност.pinko168 написа:Разходът на гориво при голям товар на алтернатора се увеличава средно между 5 и 10% в зависимост от мощността на двигателя. Колкото е по-мощен мотора, толкова е по-малък процента. При тестовете на АутоБилд най-голямо повишение на разхода има при Фиат Панда 1000 Fire (45 к.с.) - 11,5% (0,8 литра/100 км), а най-малко при Мерцедес S 500 (308 к.с.) - 3,8% (0,7 литра/100 км)При дизеловите автомобили този процент е с около 0,5-1% по-нисък заради по-високият въртящ момент при ниски обороти.(водачите на бензинови автомобили компенсират недостатъка от мощност поради алтернатора с по-силно натискане на газта)П.П. При теста са били включени (и съответно изключени) късите светлини, радиото, вентилатора на отоплението (втора степен), чистачките (в интервален режим), в 20% от времето е работил нагревателят на задното стъкло, обща средна консумация около 350 ватаЗабравих да кажа, една от причините за повишеният разход през зимата е именно по-голямата консумация на електроенергия.lllubo написа:за разхода - да, така е, повишава се. Но това повишение е толкова незначинелно че не се усеща дори да си засичаш разхода непрекъснато. Разхода най-вече ти зависи от начина на каране и от качеството на горивото. Затова направо може да пременбрегнете това за разхода от светенето на крушките.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Да това вече е приемливо,защото се върти още един ремък.DEYAN IYI написа:И аз не вярвам в чак толкова повишения разход. Но пък съм чувал, че на бегачките за писта (явно за тези без електроника), често са направени да бягат само на акумулатор, защото като не въртят генератора, моторът освобождава 2-3 процента повече мощност...Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар