Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как работи технологията Мек Хибрид на Fiat Panda и Fiat 500

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как работи технологията Мек Хибрид на Fiat Panda и Fiat 500

    Как работи технологията Мек Хибрид/Mild Hybrid на Fiat Panda и 500:

    Революцията в електрификацията на Fiat стартира с два от най-емблематичните модели на компанията: Fiat Panda и Fiat 500. Чрез внедряването на система Mild Hybrid (MHEV), тези автомобили предлагат по-ефективно шофиране, намалявайки разхода на гориво и емисиите без необходимост от външно зареждане. В основата на тази иновация е новият бензинов двигател FireFly, инженерно чудо, което съчетава традиция и модерност.

    Модерно сърце, което почита миналото: двигателят FireFly

    В сърцето на хибридната система е новият 1,0-литров 3-цилиндров двигател от семейството FireFly, наследник на легендарния двигател Fire, който е задвижвал милиони автомобили Fiat. Този двигател осигурява максимална мощност от 70 к.с. (51,5 kW) при 6000 об/мин и въртящ момент от 92 Nm при 3500 об/мин, стойности, които осигуряват отлична пъргавина в градския трафик.

    Архитектурата му е проектирана така, че да увеличи максимално топлинната ефективност и да сведе до минимум триенето. Цилиндровата глава с два клапана на цилиндър и система за безстепенно променливо газоразпределение и компактната горивна камера работят заедно, за да постигнат високо съотношение на компресия (12:1). Това, в комбинация с външния EGR клапан за рециркулация на отработените газове, оптимизира производителността на двигателя. Освен това, картерът от лята алуминиева сплав, създаден в сътрудничество с Teksid, допринася за ниско тегло от само 77 кг, подобрявайки както отзивчивостта на автомобила, така и намалявайки разхода на гориво.

    Сърцето на системата: BSG и неговата батерия
    Магията на хибрида се проявява чрез системата BSG (Belt-integrated Starter Generator).
    Това устройство, монтирано директно върху двигателя и свързано чрез спомагателния ремък, изпълнява двойна функция:

    - Рекуперация на енергия: По време на спиране и забавяне, BSG действа като генератор, възстановявайки кинетичната енергия, която иначе би била загубена.

    - Подпомагане на двигателя: Рекуперираната енергия се съхранява в литиева батерия с капацитет 11 Ah. Този резерв се използва за осигуряване на пиково увеличение на мощността от 3,6 kW по време на ускорение, подпомагайки двигателя с вътрешно горене и намалявайки натоварването му.
    BSG също така управлява бързото и безшумно рестартиране на двигателя след спиране, например на светофар.

    Режим на движение по инерция за ефективно шофиране
    Един от най-иновативните аспекти на тази технология е възможността за движение в режим „по инерция“. Благодарение на индикацията на арматурното табло, водачът може да постави трансмисията в неутрално положение под 30 км/ч. В тази фаза бензиновият двигател се изключва и всички функции на автомобила (хидравлично управление, спирачки, аудио система) продължават да се захранват от литиево-йонната батерия, което осигурява пълен контрол и значителни икономии на гориво.

    6-степенната скоростна кутия и обща оптимизация
    Системата „мек хибрид“ е съчетана с еволюция на 6-степенната ръчна скоростна кутия C514.
    Тази скоростна кутия е оптимизирана за подобряване на ефективността и комфорта при шофиране:

    - Новите компоненти с ниско триене и специфичната смазка намаляват загубите на енергия.

    - По-дългата шеста предавка спомага за ограничаване на разхода на гориво при извънградски маршрути.

    - Понижаването на целия силов агрегат с 45 мм спомага за понижаване на центъра на тежестта на автомобила, подобрявайки стабилността и поведението на пътя.

    Модулна архитектура за бъдещето
    Двигателят FireFly е част от ново семейство двигатели, разработени от FCA, за да бъдат модулни и адаптивни към различни приложения.
    Тази базова структура осигурява не само ефективност и производителност, но и стандартизация, която улеснява производството и проправя пътя за бъдещи разработки, потвърждавайки ангажимента на Fiat към все по-ефективно и устойчиво бъдеще на мобилността.

    Източници:
    https://www.passioneautoitaliane.com
    https://www.tjvickers.co.uk/fiat/-hybrid
    Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
    Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
    Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
    Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
    https://www.fiat-uno.org/
Working...
X