Вдъхновен от темата на колегата BEX---GT реших и аз да си направя такава.Историята започна Октомври миналата година.След няколко месечно обикаляне из автокъщи в търсене на JTD(трудно се намираха), се сдобих с Браво GT JTD105.Естествено имаше няколко забележки, но нищо сериозно.През един от уикендите направих n-тата подред обиколка в Пловдив.Уви без резултат.В понеделник гледам обява в мобилето, в една от автокъщите, в които проверявах.Пратих един агент да я види и като ми звънна каза:Аз ако съм я взимам.Отпраших за Майна Таун.Огледах я, закарах я в Динекспрес.Прегледаха и електрониката и окачването.ОК беше.Бегом в КАТ ПЛД за транзитни номера, после през ОМВ и директно към Стара Загора.Всичко хубаво ама на 30км от СТЗ колата угасна в движение.Добре, че карах по АМ Тракия, понеже изпреварвах един ТИР и се припотих набързо.Както и да е.Паника от всякъде.Колегата Наскобг вече се беше снабдил с JTD и ми даваше насоки по телефона.След 20 мин., като поизстинеше колата палеше.И така за няколко часа се прибрах.Започна използването на:http://forum.fiat-bg.org/search.php?mode=results - това нещо било революционно, жалко че почти никой не го ползва.След 20 мин. ровене се оказа, че имало датчик запалване/датчик колянов вал и как ли не още наричан.Абе имало датчик.Тоз датчик бил като консуматив при JTD.Eстествено, тогава аз не знаех нищо за диагностика, абсолютен лаик си бях.На следващия ден отидох във Фиат сервиз СТЗ и им казах, сменете ми този датчик.Смениха го, от тогава проблеми с гасенето не съм имал.Ето го виновника:Датчик запалване

Подробности тук - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...дващото посещение в сервиз беше за пълно обслужване - ремъци, ролки, масла, антифриз, филтри.Абе квото кажеха сменях :mrgeen:Последваха няколко месеца -един-два в доста четене тук и по чуждите форуми.Не бях доволен от разхода.Гореше ми много.Вярно СТЗ е малък град, но все пак ми гореше много.Започнах с термостата.Ето снимки на стария
А ето и новия:
Разхода падна малко, но пренебрижимо малко.Разпитването по форумите продължи.Ей така между другото колата стана с твърд съединител, при всяко потегляне тресеше.Трябваше да потеглям с 1500рпм, че да не тресе.Един слънчев зимен ден я оставих в сервиз за смяна на комплект, като силно се притеснявах за състоянието на маховика.Ето част от снимките на стария:
Майстора ми ззвънна и каза:Дишай спокойно съединителя ти е зле, маховика е наред.Зарадва ме, да си приготвя 500лв и ми поръча нов съединител от Тех-Ко:
Е кой ти беше чувал тогава за отстъпки пък и доволен, че маховика е ок, клъвнах на високата цена като шаран.За капак и 2 шарнира имах за смяна(разбирай носачи).Еми съдба, платих си и тях
Няколко часа по-късно 8 или 9 отидох да си взема Бравока, все едно се качих в друга кола, педала беше мек, нямаше тресене.Абе кеф.На момента изтичах във Фиат сервиз за смяна на трансмисионното масло.Ефекта беше и все още е мазно превключване на предавките.С една дума - кеф.


Подробности тук - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...дващото посещение в сервиз беше за пълно обслужване - ремъци, ролки, масла, антифриз, филтри.Абе квото кажеха сменях :mrgeen:Последваха няколко месеца -един-два в доста четене тук и по чуждите форуми.Не бях доволен от разхода.Гореше ми много.Вярно СТЗ е малък град, но все пак ми гореше много.Започнах с термостата.Ето снимки на стария
А ето и новия:
Разхода падна малко, но пренебрижимо малко.Разпитването по форумите продължи.Ей така между другото колата стана с твърд съединител, при всяко потегляне тресеше.Трябваше да потеглям с 1500рпм, че да не тресе.Един слънчев зимен ден я оставих в сервиз за смяна на комплект, като силно се притеснявах за състоянието на маховика.Ето част от снимките на стария:
Майстора ми ззвънна и каза:Дишай спокойно съединителя ти е зле, маховика е наред.Зарадва ме, да си приготвя 500лв и ми поръча нов съединител от Тех-Ко:
Е кой ти беше чувал тогава за отстъпки пък и доволен, че маховика е ок, клъвнах на високата цена като шаран.За капак и 2 шарнира имах за смяна(разбирай носачи).Еми съдба, платих си и тях 

Лошо няма, с нов дебитомер бях, но разхода си остана висок.Добре, че беше само 120лв.А докато се борех с разхода, малко се заиграх с обезшумяването и не само:
Имаше един период от няколко топли дни и си пограх, но стана идеално:
Подробности тук -
В последствие и чейнджърче:
И пак в тези няколко топли дни, за да не остана по-назад от колегата Наскобг, взех че си боядисах спир. апарати и барабани в класическото червено.Всъщност Наскобг ми ги боядиса, аз само гледах умно
Минаха няколко месеца, в които се ядосвах защо имам по 10-11/100 градски разход.След коментари тук, се наканих да сменя датчика на термостата.Оказа се, че той подава информация към таблото и към ЕКУто:
Ето го и новия датчик:
Смяната му е елементарна.Последва зареждане до горе и засичане на разхода.И най-накрая разхода падна от 11/100 на 7,5/100 (градско)
Намерих стойностите на датчика в Аутодата и го замерих, бяха далеч над нормите.Един глупав датчик за 20-30лв, но ....... с толкова важна цел.Сега между другото на едно 99% съм убеден, че оригиналния термостат си е абсолютно здрав, но как да е .Единия проблем се реши, но остана другия - не особено приятното придърпване в диапазона 1200-1400рпм.Вече напреднал в материала
Купих си тампона на ск. кутия(номер 3 ) и стабилизиращата щангичка(4) и ги смених.Надявайки се да е от тях потеглих и останах крайно разочарован, когато придърпването беше все още налично.Здраве да е, поне тампоните са ОК. Повече инфо тук -
Новите:
Повече подробности тук - 
Подробности тук - 
Подробности тук -
Последва смяна, ето малко снимки на разфасована дюза:






Нямаше кой да снима, ръцете ми бяха в нафта и .... ми такива станаха снимките.Вече имам 3 зареждания на 100, 200 и 300км градско и разхода ми е още надолу.Т.е. рано или късно разпръсквачите ще се изплатят сами.И така остана само един проблем за оправяне - подгревните свещи.Хванах мултимера и ги замерих оказа се, че само 1 е изгоряла.Снабдих се с Искра, отзивите от тях във форума са повече от добри.Някак си ми се струваше сложна операция, но като се захванах се оказа, че няма нищо сложно.Дюзите не ме спряха, та свещите ли ?
Също така смених един изключително важен въздуховод - този на входа на турбината:
С това към днешна дата Бравото ми е без проблеми - error free.




Ако нещо съм пропуснал ще добавям
радвам се, че съм вдъхновил някого да си напише историята...
Коментар