Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трака и пуши при запалване на студен мотор.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    И каква е идеята изобщо да го правя това ?Какво печеля с изолирано тротъл боди ? Освен по-грубото гасене на двигателя :D
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #17
      ilko-gd написа:
      D. Stanev Някак не ми се струва нормално колата да пуши така, особено след ремонт на мотора.
      И на мен не ми се стори нормално. Пробвах различни варианти базирани на различни допуски - първия допуск беше за зацапване на дюзите (тях не ги смених при ремонта), втория за допълнителното тракане от обтяжната ролка (смених я и се облекчи от това но твърдата работа остана) и третия допуск беше температурата. След една прочистваща диета (зизел+газ за осветление) работата значително се подобри - двигателя омекна. Но това притракване остана при палене. реших да изчакам затоплянето на времето и да видя как ще е... и о, чудо - при 16 и повече градоси външна температура няма притракване и няма припушване?!! Това ме наведе на мисълта за различните таблици при студен и топъл старт - консултирах се и се оказа така. Пробвахме с елиминирането на таблицата за студен старт и стана номера, но не палеше от четвърт оборот както по принцип а след няколко завъртания. Сега обаче реших да възстановя нормалното палене и в момента почва сутрин пак да притраква и припушва, докато подам рязко газ и изчиства - но не е толкова драстично като на клипа. Друга вероятна хипотеза за връзката с температурата е некоректна работа на някой датчик или дебитомера - това за дебитомера се основава на един злощастен опит с един Хофер, при който имаше абсолютно същата симптоматика при студен старт - тракане и пушене.
      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

      Коментар


        #18
        emzo написа:
        И каква е идеята изобщо да го правя това ?Какво печеля с изолирано тротъл боди ? Освен по-грубото гасене на двигателя :D
        Няма идея, просто колегата се изказа малко не подготвен Чувал съм да я махат въпросната клапа, оказвала голямо съпротивление и това си било един вид тунинг.

        Коментар


          #19
          И аз го четох и аз го пробвах и аз логвах, разлика не усетих......
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #20
            Ми до сега вече с 4-та дизелова кола опита ми е показал, че нищо не трябва да спира свободното постъпване на въздух в мотора. Дизела работи с излишък на въздух, няма строго определено отношение въздух / гориво. От тук и по-доброто горене - като е повече въздуха си сигурен, че всичкото гориво е изгоряло, от там и липсата на пушек.А дроселовата клапа не работи само при гасене - според мен затваря частично при празен ход и малко натоварване за да може да смуче повече изгорели газове през ЕГР-а. Поне така беше на Мерцедеса, на Фиата не съм го и гледал, директно и запуших вакуума.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #21
              Преди малко свалих ремъка ,запалих колата и о чудо гробна тишина мърка като новородено коте. Както бях свалил ремъка реших да сваля и демпферната шайба да я видя в какво състояние е тя. Ето няколко нейни снимки. След това хванах шайбата на алтернатора и гледайки ротора започнах да я въртя ту в едната ,ту в другата посока ,като и в двете посоки ротора се въртеше. Май извода е ,че от демпферната шайба и запеклата шайба на алтернатора ми трака мотора. После като закачих ремъка палнах мотора леко изтрака за 20-30 секунди и се укроти ,но след това пуснах халогените ,задните стопове за мъгла ,моторчето на парното на 4-тири ,дългите и така жестоко зе да трака та даже ме хвана страх.
              FIAT STILO 1.9JTD 2002

              Коментар


                #22
                Сменяй си тогава тази демпферна шайба, дето си я смъкнал, ( аз си купих такава за 250 лв. ) и това ще се е сигурно единствения проблем. Следващия път като питаш за някакъв съвет, давай ТОЧНА информация, защото като ти гледам снимките на шайбата, съм сигурен че е тракала поне 6 -7 месеца. Ама ти зареди от друга бензиностанция и шайбата изведнъж се скапа Подведе всички доста сериозно, колега.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #23
                  Не до сега не съм имал никакво тракане работеше добре и от няколко дни почна да трака. Шайбата я гледах в евро07 за 135лв. на MАLO.
                  FIAT STILO 1.9JTD 2002

                  Коментар


                    #24
                    @KUM4o - ори гледай да е.Моята още при обслужването на ремъците я смених, няма как .... всичко де идва при нас нов внос е предвидено за изхвърляне в белите страни, а ние ги ренимираме.Някои успешно, други - не
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #25
                      Dido_Lyubenov написа:
                      Сменяй си тогава тази демпферна шайба, дето си я смъкнал, ( аз си купих такава за 250 лв. ) и това ще се е сигурно единствения проблем. Следващия път като питаш за някакъв съвет, давай ТОЧНА информация, защото като ти гледам снимките на шайбата, съм сигурен че е тракала поне 6 -7 месеца. Ама ти зареди от друга бензиностанция и шайбата изведнъж се скапа Подведе всички доста сериозно, колега.
                      Не обвинявай колегата, моята също се разтрака изведнъж, а като я свалих беше настинала повече от неговата
                      Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                      Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                      Коментар


                        #26
                        По-скоро не сте обърнали внимание навреме, защото мога да Ви обясня какви са първите симптоми. Не разбирам само как това "откритие" съвпадна със смяна на бензиностанцията
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #27
                          Dido_Lyubenov написа:
                          По-скоро не сте обърнали внимание навреме, защото мога да Ви обясня какви са първите симптоми. Не разбирам само как това "откритие" съвпадна със смяна на бензиностанцията
                          Май е голяма случайност.
                          FIAT STILO 1.9JTD 2002

                          Коментар


                            #28
                            Аз си мисля, че демпфера е бил тръгнал и след блокирането на шайбата на генератора демпфера е сдал багажа за норматив. Ротора на генератора има голяма маса и трудно се спира.

                            Коментар


                              #29
                              chaveto написа:
                              Аз си мисля, че демпфера е бил тръгнал и след блокирането на шайбата на генератора демпфера е сдал багажа за норматив. Ротора на генератора има голяма маса и трудно се спира.
                              На Моско като няма демпферни шайби, да не би генератора да ми е прецакал нещо Тази демпферна шайба щади ремъка и има голяма роля при включване на компресора на климатика. Всичко друго ще си работи нормално и с плътна шайба (без демпфери и тем подобни).
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #30
                                На генератора се слага фрайлайф шайба защото както казах има голяма маса ротора а и защо да не остане да се върти след отнемане на газта. За това е сложена фрайлайф шайбата на генератора. Натам демпферната шайба си има други предназначения. Факт е, че при блокирала шайба на генератора.... демпферната се натоварва в повече и точно затова си мисля, че генератора е скапал въпросната шайба. А сега моско.... какво имат под капака е друг въпрос.П.С. а демпфера не е предназначен да щади толкова ремъка колкото останали неща.

                                Коментар

                                Working...
                                X