Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помогнете да избера модел Фиат Гранде Пунто!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помогнете да избера модел Фиат Гранде Пунто!

    Решил съм да си купя Фиат Гранде пунто ,но се колебая какво да избера :1,3 дизел мултиджет,или 1,4 бензин и да му сложа газ.От 1.4 и 1,2 бензиновите кой мотор е по-добър?Какво представлява мултиджет?И вярно ли е ,че двигателя 1,3 дизел е с верига?

    Допълнено заглавие
    Модераторски екип на fiatforum.bg

    #2
    Multijet си е наименованието на модерните common rail дизелите на Fiat Chrysler Automobiles. Иначе правилно си чул, че този двигател 1.3Mjet е с ангренажна верига и има 3 различни модела, които са 75, 90 и 95 коня, като за последния мисля, че само Evo го имаше. Като динамика 75 коня става, но ако си взимаш този дизелов, по-добре търси 90 коня за да ще имаш по-добра динамика. Вече от бензиновите двигатели имам по-пряко наблюдение защото карам подобен. За 1.2 мога да ти кажа, че е малък здрав двигател за градско каране, но за извънградско е голяма мъка, а и като цяло бавно ускорява и не се усеща тягата. 1.4 8 клапановия не се различава много от 1.2, освен че се усеща малко по-добре във извънградското каране, но вече за 1.4 16в който е 95 коня, който карам Аз и мога да кажа, че се държи много добре и ускорява прилично, като 6 степенната кутия кара колата да спи извънградско, но за жалост 16 клапановите са много редки. Трябва само да знаеш, че бензиновите двигатели не са от най-икономичните, но хубавото е, че всички се газифицират лесно, даже повечето бензинови са с фабрични газови/метанови инсталации.
    Fiat Bravo II 1.4 16v
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
    Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

    Коментар


      #3
      Мога да дам мнение за 1.4 бензин 8v (кара се само на бензин, няма газ) 77 к.с. Карам я от близо година, 2005та година, от първите. За градско е перфектна, но за извънградско е тегава - на магистрала добре поддържа 100-110 км/ч, но след 4000-4500 оборота при изпреварване имам чувството, че всичко почва да се тресе и колата едвам смогва. 1.2 в такъв случай не искам да си мисля какъв мъртвец е...
      Откъм разход нямам никакви оплаквания - извънградско без натискане е 5.4, градското средно ми е 7/100км.
      Обслужването и поддръжката са евтини. До момента не ми е създавала проблеми. Надявам се да съм била полезна.
      Последна редакция от blue_coconut; 20.03.2017, 12:49.

      Коментар


        #4
        Ако ще е 1.3 Multijet, търси 90к.с. Ще върви повече от всички бензинови, но ще имаш повече проблеми от бензиновите. 1.3 Multijet не е като 1.9-ките. По мои наблюдения е по-кекав. От изброените варианти за мен 1.4 8V/16V е по-доброто решение за тази кола. Прости и безпроблемни потори са, а и както колегата каза, могат безпроблемно да се газифицират.

        Аз ще ти предложа друг вариант - ако искаш колата да върви, първата генерация Grande Punto има мотор 1.9 Multijet 120/130 к.с., който е хубав двигател и ти гарантирам, че с него тази колица ще си скъса гумите. Но са по-редки и съответно шансът да паднеш на читава се намалява. В по-късните серии (Еvo) ги спират и заместват с 1.6 Multijet II, който също е много еластичен мотор, а и по-икономичен. Лошото е, че отиваш в големия данък и гражданска, коетон е знам дали е оправдано за таква малка кола. Но пък....there's no replacement for displacement..
        Последна редакция от PSG; 20.03.2017, 17:46.

        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

        Коментар


          #5
          Карах 1.2 65 к.с и мога да кажа,че е доста спънато.Гори колкото 1.4 16 V,но много по-трудно достига оптимален режим.На дълго гори около 6 ,градско 8-9.Тежко е купето за този двигател,иначе безпроблемен и евтин за подръжка.Окачването от Corsa C ,съединителя е обикновенния при този модел .При бензиновия 1.4 16 V ,скоростите са прословутите с проблемите си Опелски дървета 32 W или нещо такова
          EX.FIAT REGATA 1.3 1984 г :EX.FIAT TIPO1.4 1988 г .EX.FIAT TEMPRA 1.6 1997 г
          EX.FIAT PUNTO mk2 1.2 8v 2002 г :EX.FIAT GRANDE PUNTO 1.2 8V 2007
          FIAT SEDICI 1.6.16V 4X4 2010 г.Nissan Qashqai+2 petrol 4×4 2010.

          Коментар


            #6
            Повечето 1.4 16в вече са минали в гаранция смяна на лагерите, който вият и са проблемни, само хора, който са взели колата на под 50к километри или пък от някой предишен немърлив собственик на който не му е пукало за този проблем, могат да се оплачат от виене на скоростите и т.н. М32 не е лоша кутия, просто трябва да се сменят лагерите и да се сложи хубаво масло и задължително семеригните на пулооските за да не пада нивото на маслото в кутията.
            Fiat Bravo II 1.4 16v
            Alfa Romeo 156 1.9 JTD++ EX.
            Fiat Punto 1.1 MK1 EX.

            Коментар


              #7
              Пример за кое си заслужава.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                http://www.cars.bg/c2066166 За това какво ще кажете?

                Коментар


                  #9
                  Ух, малка бегачка.
                  Виждам, че си обърнал внимание на идеята ми. Цената е според мен е повече от добра. Ако е в добро състояние - супер. На снимка нищо не може да се каже, изглежда добре, но нали знаеш - като отидеш да я видиш излизат един куп забележки.
                  Иначе плюсове за мотора ако е в ред:
                  - Здрав
                  - Динамичен, камо ли на това купенце
                  - Икономичен - ако не го юркаш ще гори много прилично. От друга страна пък ще ти позволява и да го юркаш - много приятно върви този мотор.
                  Минуси:
                  - Демпферен маховик като всички съвременни автомобили. За мен е по-скоро минус при кола втора ръка, защото е потенциален проблем, а смяната не е евтина.
                  - Над 100 коня = висок данък
                  - 1900 кубика = висока гражданска

                  Ако ходиш да я гледаш
                  - Трябва да пали лесно, без да тресе, реди цилиндри или да изпушва отзад. Пали и хваща обороти. Тези двигатели ако са в час като палят НЕ пушат изобщо! Ако хвърли дори и черно, бягай.
                  - Антифризът в казанчето да е чист и бистър.
                  - 1.9 120 не работят особено тихо, но трябва да работи равномерно, без излишни шумове - хлопане, виене, чукане. Това важи не само за този мотор.
                  - При рязко форсиране на място (до долу) е възможно да изхвърли леко черно. Ако пуши бяло, синьо или прави гъст черен пушек - бягай.
                  - Като работи не трябва да има отчетливи вибрации по купето. Форсирай я плавно на място и виж дали не клати при някои обороти. Направи същото и в движение. Ако при някои обороти преиграва - маховикът ще си ходи. Не е проблем, отстранимо е, но смяната е над 1000 лева комплект със съединителя.
                  - Ако преиграва предницата в движение при ускорение при 30-40 км/ч на втора, 70-80км/ч - вътрешни карета. За да я усетиш ускорявай плавно с повече газ на по-висока предавка. Отстранимо е, но може да се пазариш за цена.
                  - Накарай някой да кара зад теб. При нормално ускорение колата не трябва да пуши изобщо. Настъпи я - може да изпуши леко черно - лека мъгла, не облаци.
                  - Предавките да включват леко, без да вият или хъркат. Изреди всички скорости подавай и отпускай газта - виене не трябва да има както при ускорение, така и при отпуснат педал (моторна спирачка) на която и да е скорост!
                  - Като спреш и пипни спирачките, сещаш се защо.
                  - Ако познаваш някой с диагностика - закачете я. Накарайте продавача да направите едно завойче с живи данни. Излизат интересни неща.

                  На първо четене това се сещам. За окачването знаеш - да не хлопа, скърца и тропа. Мини през някой спящ полицай и неравности и я чуй. Всичко е просто и поправимо там.

                  Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                  Коментар


                    #10
                    Аз сега кара, Пунто 1,9JTD 2000 г.И съм много доволен!Ама мойто стана по километраж на 350 хиляди километра и искам да го сменя!

                    Коментар


                      #11
                      350,000 км. - Тъкмо се е разработила!
                      Щом си карал 1.9 с 200Nm, малолитражките ще ти се сторят мъртви. Имай в предвид, че Гранде Пунто е по-тежко от Пунто 2. Ако си готов да жертваш динамиката за сметка на инономията - 1.4 на газ/метан.

                      Карал съм 1.9 Mjet 120кс на Седичи. 280Nm - къса си гумите с него. С този момент на това купе върви страшно добре. На Гранде Пунто ще е същата история.
                      Последна редакция от PSG; 24.03.2017, 23:46.

                      Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                      Коментар

                      Working...
                      X