Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Монтаж на жилото за газта на Фиат Дукато 1.9ТД 1999

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Монтаж на жилото за газта на Фиат Дукато 1.9ТД 1999

    Първо, здравейте на всички участници във форума. Ще изложа с описание проблем, който сигурно е смехотворен, но на мен ми спря всички работи. Имам фиат дукато 1.9ТД 1999. Преди десетина дни на пътя изведнаж педала на газта ми хлътна до дъното. Жилото за газта се беше скъсало. Бях на 2-3 километра от село и успях да се прибера без газ на втора и трета. Трябва да отбележа, че не разбирам нищичко от ремонтни работи по автомобили.(мой пропуск- сега нуждата ме учи в движение). Намерих скъсаното жило- дори не знаех къде е разположено преди проблема. Свалих две тръби, за да достигна до края, който е скъсан- той беше на "голо жило" така, че не знаех по какъв точно начин е било свързано. Чарковете са останали някъде по баира. Свалих старото жило и поръчах ново според годината и модела. Опитах да го монтирам и тогава открих несъответствие в накрайника и "това, с което разполагам" под капака. При мен има подвижно рамо(извинявам се ако не използвам точни термини), което при движението си напред-назад подава или съответно отнема газ. То самото има продълговат отвор, в който с болт беше фиксирана вилка. Тази вилка е добре стегната при рамото, а другия си край където трябва да закача жилото е свободно подвижна върху резбата на болта който я фиксира върху рамото. Това движение "напред-назад, малко под 180 градуса" се ограничава от частта на двигателя. Жилото което ми пристигна има пластмасов глух накрайник приличащ на луличка-тоест трябва да се нахлузи на нещо. На вилката обаче има два отвора за фиксация примерно с болт като в единия има метално нитче или нещо, което се е счупило вътре-не съм го разпробивал. Доядя ме, че този накрайник е пластмасов, а и не мога да го свържа. Плюх си на ръцете и си направих бронзов като го разпробих и му направих резба тъй щото да съответства на възможността за монтиране. Сглобяването обаче нещо не ми се получи- хода на жилото понеже не е в акс(под малък ъгъл спрямо ухото ограничител на гумената тапа) не връща добре и задържа. При това дължината на нарезната част ми се струва малко по-дълга от това, което ми трябва. За целта свалих вилката с двата отвора и свързах директно върху рамото. Сега след неуспеха си давам сметка, че е възможно тази "вилка" с двата отвора и възможност да се движи по дължина на рамото да е елемент за настройване- до къде точно да бъде фиксирана. Докато свалях вилката с 11 и 13ти номер от някъде ми прокапа нафта понеже "подавах газ" без да искам от усилието да отвинтя болта. По-късно това капане спря, но ми е доста тревожно дали няма някакво маркуче, което се е сцепило или само подаването на нафта е причината. В момента жилото ми е свалено. Свалих цял учебник за устройството на дукато, но такива "ПРОСТИ" работи като едно жило за газ не открих вътре. Бих бил благодарен ако някой ми каже последователността на закачане на новото жило. (възможно е някой неделен майстор като мен вече да е правил "подобрения", защото жилото на предния ми капак е поставено неправилно- всеки път имах големи ядове с отварянето- докато огледах и установих, че не е прекарано през ухото и гумената тапа дето трябва да го фиксира е от другата страна на отвора.- Вързах го с тел и за сега нямам проблеми) В оптимален вариант когато жилото е вече поставено- трябва ли пружината да е съвсем свободна или леко притисната? Благодаря предварително и безавариен път на всички зад волана.
Working...
X