Решил съм да сменя старата Брава с Фримонт но не познавам модела и очаквам по запознатите да изразят мнение .С автоматична или ръчна кутия аз предпочитам автомата но не знам чуплив ли е и цените на подръжката поносими ли са .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дилема за Фиат Фримонт
Collapse
X
-
Имам автомат от година и половина почти. Автомата е AWD (4x4), с ръчна СК са само на предно предаване. Доволен съм от него за сега. Подръжката е малко по-скъпа от на Брава, но това е логично. От друга страна, няма феродов съединител и демпферен маховик, за сметка на други също толкова скъпи възли, но пък те могат да изкарат много повече от демпферен маховик с феродов съединител при правилна подръжка и експлоатация. Автоматичната СК е на Крайслер, 6 степенна, достатъчно корава за 2.0 mJET 170 hp. Монтират я и на по- мощните V6 & V8 бензинови ДВГ, така че трябва да е корава. Като всеки по-нов модел, ДВГ има доста повече електроника, иска си качествено гориво, масла по спецификация, не каквото и да е, защото някой казал че е хубаво или пък щото е реномирана марка. Гумите са скъпички - 4 бр. на промоция с доп. отстъпка от промо код в интернет = 1000 лв. среден клас. Филтрите са на нормални цени, окачването позволява смяна само на шарнири, без да се сменят цели носачи, което си е + , сменят само тампоните на носачите и торсионните щанги - също +. Екстрите са предостатъчно, комфорта и интериора изключително приятни, дори бих казал, че за SUW си е направо перфектно за този ценови клас. Акумулатора е скъп, защото не се слага обикновен, но пък производитела дава 10 г. гаранция на такъв акумулатор, друг е въпроса, че търговците дават само 2 г. Има си един недостатък според мен по ДВГ, който се отстранява за 10 -тина лева и 10 минути от свободното време
. Единственото неприятно нещо (дано не се налага) е че не позволява теглене в случай на повреда, която не позволява придвижване на собствен ход. Само с платформа, 4 -те колела на платформата. Ангренажен комплект + водна помпа, пистов ремък и комплект ролки е колкото на Бравата. Към момента не съм имал проблеми, освен тия които са ми създали "майсторите" от варненските автосервизи
. Купих го от частно лице във Варна, носил го е само в реномирани сервизи. С две думи - не съжалявам за избора си и много се кефя като си го карам. Ако те интересува нещо дуго, специфично, казвай. Успех с избора !
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Много добро си разказл за модела не съм очаквал подръжката да е като на Бравата но сравнявам с Пежо 4008 Нисан Кашкай ,Субаро Форестър ,и Каптива.Но от огледи и проби Фримонта ги надминава а и марката ми е в кръвната група.FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Коментар
-
Нисан Кашкай съм чувал че са много трошливи и ръждясват, Субарото си е дървено отвсякъде. За Пежо 4008 нямам наблюдения. Бягай далеч от Рено - редовни проблеми с токовете.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Автомата си иска правилното масло, знаещия майстор и доброто обслужване. И ръчните кутии правят проблеми, и както писах по-горе, там пък има съединител, демпферен маховик, лагер-помпа ... Все неща които се износват бързо и в крайна сметка ремонтите при една ръчна кутия може да излязат по-скъпо отколкото при автоматичната. За сравнение - хидротрансформатора, който замества демпферен маховик, лагер-помпа, феродов и притискателен диск е на цена около 1000 лв и изкарва много повече от механичния съединител, за сметка на споменатия комплет при ръчна кутия, който е около 2000 лв. и ще го сменяш поне 2 пъти по-често. Общо взето нещата се балансират откъм цена. Теч от смукаталния колектор - по-скоро от топлообменника на ЕГР, но това не е болка за умиране. Има едни пластмасови детайли, на сносни цени които може да създадат проблем, но това са неща които вече са масови за всички марки. Това е цената на по-евтиното производство. Проблеми в един момент създават пластмасовите щуцери на водните съединения, но те вече са масови за всички съвременни автомобили. Другия вариант е евтина малолитражна бензинка (асфалтна въшка) от преди 2005 г. , като се счупи - хвърляш и вземаш следващия такъв даракTempras написа: Преглед на мнениетоОгледай за течове от всмукателния колектор на антифриз, стандартно за 2.0 M-Jet. Автомата не е супер надежден, на мой познат изчезна задна, в сервиза съм виждал и други екзепляри, за автомат.
Просто имай едно наум (пари настрана).
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар