Колега iuly_vn, създадих темата за да не спамим тази в която се завърза спора. Не заради някакви мераци. На тъп въпрос от типа "виждал ли си ДВГ" , какво да му отговориш на такъв човек ? А за биенето в гърдите - те хората могат и сами да преценят. Умешлено никъде не посочих с кого съм спорил, но ти реши да се изтъкнеш. Е аз ще замълча и ще чета мнения без да се "правя на майстор" .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кога и защо чукат клапаните ?
Collapse
X
-
Да прав си за случая. Но аз говорех за източногерманската марка ИФа и по специално за модела Robur -дизел и бензин. Те са с въздушно охлаждане и там повдигачите в цяла Европа са извстни с течовте си от уплътненията, понеже са отвън. Излизат от картера през упкътнител и влизат в главата пак през уплътнител. Много смешно изпълнение. Именно на тях и на подобни двигатели с въздушно охлаждане викаме "кавали". Те са едни странно заоблени в краищата си. Иначе си абсолютно прав и за оста на кобилиците.chaveto написа:Колега, кавала не е повдигача ами е оста на която се редят кобилиците. Казват му кавал защото е надупчено цялото под всяка една кобилица или там както е изпълнението. Идеята е маслото да минава през него и през отворите да смазва кобилиците.Не го приемай като заяждане.iuly_vn написа:По-дългите повдигачи, особенно на по-големите двигатели /тъй наречените кавали/ намалят шума си с повишаване на температурата.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Може да е клапан, може бутало - със стетоскоп ще се чуе лесно.dineca написа: Преглед на мнениетоЗдравейте колеги.Гранде пунто 1.4 8v докато загрее се чува едно чукане.Това дали е от клапани.Мерих хлабините само един два са горната граница на допустимото
Коментар
-
Луфт между буталото и цилиндъра. Надира цилиндъра.dineca написа: Преглед на мнениетоКакво ще рече да е бутало,опасно ли е
Не е много опасно - дори да изхвърчи буталото и да пробие блока , обикновено хвърчи настрани и никого не наранява.
Коментар
-
...... - Колега, защо няма, как това да е истина, особено при газоразпределителен механизъм на автомобил, се учеше по онова време в 5-ти клас(по спомен) в час по физика. Явлението се нарича (все още) - топлинно разширение на телата! Помня (все още) и снимката в съответния урок - участък от влаково трасе със зигзагообразна форма. chaveto, е написал достатъчно, кратко и ясно необходимото по въпроса.Мерил съм хлабината в пула. Със загряване на мотора, тая хлабина се увеличава.AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
dineca написа: Преглед на мнениетоКак да се разбере дали е това със сигурност
PM_u_bo написа: Преглед на мнението
Може да е клапан, може бутало - със стетоскоп ще се чуе лесно.
със стетоскоп ще се чуе лесно
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар