Колеги, дали всички моторчета за движението на фаровете от Фиат са еднакви? От доста време ми отказаха да работят, а чак днес намерих време да ги разглобя и се оказа че има някакъв резистор или нещо подобно (много не разбирам от електротехника) изгорял. Около него по платката всичко е черно и опушено. Оказа се че двата ел. фара са сварзани последователно и когато единия откаже и другия спира, но когато е изключен(изолиран) неработещия другия работи както и да е да не ви занимавам повече с глупости. Бихте ли ми казали дали са заменяеми с други такива платки или ще трябва да поръчам VALEO и да се израся яко??? Утре ще пусна снимки на машинките!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ел. фарове, питане?
Collapse
X
-
Ел. фарове, питане?
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Porsche 944 S2
http://www.valmcrae.snimka.bg/
http://vbox7.com/user:val_mcrae
http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.netЕтикети: –
-
Пич единственото спасение е с изгорелия по моргите!Иначе наистина ще те изръсят яко!Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
-
Re: Ел. фарове, питане?
Аз си казах мнението в тази тема, сваляй, и по моргите да сравняваш.http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3142val_mcrae написа:Колеги, дали всички моторчета за движението на фаровете от Фиат са еднакви? От доста време ми отказаха да работят, а чак днес намерих време да ги разглобя и се оказа че има някакъв резистор или нещо подобно (много не разбирам от електротехника) изгорял. Около него по платката всичко е черно и опушено. Оказа се че двата ел. фара са сварзани последователно и когато единия откаже и другия спира, но когато е изключен(изолиран) неработещия другия работи както и да е да не ви занимавам повече с глупости. Бихте ли ми казали дали са заменяеми с други такива платки или ще трябва да поръчам VALEO и да се израся яко??? Утре ще пусна снимки на машинките!

Коментар
-
Re: Ел. фарове, питане?
Благодяря колега, но наистина не го бях забелязал този стар пост незнам как ми е убягнал. И все пак ето нагледно проблема!me_to_u написа:Аз си казах мнението в тази тема, сваляй, и по моргите да сравняваш.http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3142val_mcrae написа:Колеги, дали всички моторчета за движението на фаровете от Фиат са еднакви? От доста време ми отказаха да работят, а чак днес намерих време да ги разглобя и се оказа че има някакъв резистор или нещо подобно (много не разбирам от електротехника) изгорял. Около него по платката всичко е черно и опушено. Оказа се че двата ел. фара са сварзани последователно и когато единия откаже и другия спира, но когато е изключен(изолиран) неработещия другия работи както и да е да не ви занимавам повече с глупости. Бихте ли ми казали дали са заменяеми с други такива платки или ще трябва да поръчам VALEO и да се израся яко??? Утре ще пусна снимки на машинките!Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Porsche 944 S2
http://www.valmcrae.snimka.bg/
http://vbox7.com/user:val_mcrae
http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
Коментар
-
Днес обиколих месните морги но нищо
А това от БМВ-то не е същото а за отвътре не мога да знам дали е същото защото не ми дават да ги разглобя по моргите!Някой може ли да ми каже каква е тази част за да се опитам да я намеря само нея и да я сменя (това изгорялото на снимката)?
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Porsche 944 S2
http://www.valmcrae.snimka.bg/
http://vbox7.com/user:val_mcrae
http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
Коментар
-
Доколкото виждам нагарът е около интегралната схема. Провери дали има такава в свободна продажба в някой магазин за електронни елементи-там си имат каталози. Ако намериш предполагам, че ще ти трябва и нова платка, защото като гледам на тази сигурно и пистите са стопени, но това може да го направят във всеки радио - сервиз, стига да намериш интегралната схема. Успех.val_mcrae написа:Днес обиколих месните морги но нищо
А това от БМВ-то не е същото а за отвътре не мога да знам дали е същото защото не ми дават да ги разглобя по моргите!Някой може ли да ми каже каква е тази част за да се опитам да я намеря само нея и да я сменя (това изгорялото на снимката)?VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Ако намериш интегралната схема виж и диодите покрай нея. Може някой да е "залепнал". Проверява се с мултицет. Смени и кондензатора! Абе казано иначе всичко. Виж дали нямаш изгорели писти на платката. Така като гледам смяната не е сложна и може би частите не са толкова скъпи. Не повече от 10-тина лв. по груба преценка. Може и да се лъжа (зависи от цената на интегралната схема).УспехFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Колега, жалко, че не си от София, иначе можеше да ти помогна да изремонтираме платката! Изпушилата интегралка е драйвер за стъпковия мотор. Както спомена колегата по-горе смени диодите, или поне ги замери да видиш дали не са дали фира. Обикновено при такова запалване отиват няколко елемента. Смени и кондензаторите, те струват стотинки. Не вярвам всичките части да излезнат повече от няколко лева, нямам идея тази интегралка, колко струва. Най-добре с цялата платка влез в магазин за електронни елементи и им кажи, че ти трябват всички тези части на платката. Ако се окаже, че отдолу има изпушили писти (като гледам май има) разглоби работещата машинка от другия фар и по нейната здрава платка възстанови тази. Успех!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
ем в крайна сметка нали за това са направени - за да работят...това има голямо значение като се качат хора в колата и багаж, да може да си ги регулира фаровете...коцев написа:А не могат ли фаровете да се регулират така че да не се налага употребата на тия двигателчета ?Мисля си че трябва да има такива болтове по фаровете.Нагласяш ги да бият малко по ниско и карай.
FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

Коментар
-
Реглажа става от това същото място (отбелязаното) А да не забравяме че фаровете на купето са на предния капак и за да се регулират трябва да се отвори капака и не можеш да ги регулираш или поне ще ти отнеме доста време докато отваряш и затваряш капака за да ги регулираш!коцев написа:А не могат ли фаровете да се регулират така че да не се налага употребата на тия двигателчета ?Мисля си че трябва да има такива болтове по фаровете.Нагласяш ги да бият малко по ниско и карай.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Porsche 944 S2
http://www.valmcrae.snimka.bg/
http://vbox7.com/user:val_mcrae
http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
Коментар
-
Здравейте,Като стана дума за регулирането на фаровете - и аз да попитам
. Машинките на фаровете ми приличат не тези, но май са други (пише Bosch на тях ако това има значение). Врътката (копчето), от което се регулират, е същата на външен вид и пак е с 0-1-2 положения. Колко работят - само те си знаят
.Въпросът ми е: нормално ли е да издават шум (евентуално да работят) само когато съм с изключени габарити и къси? Когато включа на габарити или къси не издават никакъв звук (100% не мърдат). Изключвам, местя от 0 към 1 и към 2 - чуват се звуци - има инсталиран човек
, дето слуша и гледа дали нещо се помръдва. Пусна ли някакви фарове и в този момент въртя копчето - никакви признаци за помръдване на машинките. Съответно не мога да преценя дали има разлика при 0-1-2.При вас така ли е и дали това е нормално
?
Lancia Dedra '96 / 1.8 LS (16V 113 hp 182А2000)
Коментар
-
Не съм запознат точно с фарове Bosch, защото моите са Valeo. Но съм почти сигурен, че принципът им на действие е абсолютно еднакъв. По принцип издават шум когато се извършва тази регулация от копчето с положения 0-1-2-3. Но фаровете при мен могат да се местят само когато съм включил на къси (габарити не вършат работа). Освен това "инсталираният човек" трябва да гледа само късите светлини, защото само те се регулират, дългите са си постоянно регулирани. На мен ми се беше случило след смяна на крушките на фаровете да се чува шум, но единият фар беше запецнал и не можеше да се движи, само се мъчеше моторчето. Та го разглобих и видях, че малко съм притиснал фасунгата на крушката с пластмасовото капаче. Отвори и ти твоите пластмасови капачета - възможно е някъде да си ги натиснал и механизмът да няма възможност за движение.abyser написа:Здравейте,Като стана дума за регулирането на фаровете - и аз да попитам
. Машинките на фаровете ми приличат не тези, но май са други (пише Bosch на тях ако това има значение). Врътката (копчето), от което се регулират, е същата на външен вид и пак е с 0-1-2 положения. Колко работят - само те си знаят
.Въпросът ми е: нормално ли е да издават шум (евентуално да работят) само когато съм с изключени габарити и къси? Когато включа на габарити или къси не издават никакъв звук (100% не мърдат). Изключвам, местя от 0 към 1 и към 2 - чуват се звуци - има инсталиран човек
, дето слуша и гледа дали нещо се помръдва. Пусна ли някакви фарове и в този момент въртя копчето - никакви признаци за помръдване на машинките. Съответно не мога да преценя дали има разлика при 0-1-2.При вас така ли е и дали това е нормално
?Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар