Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вярвате ли, че ще се въведе системата "бонус-малус"?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Системата май-вече е приета и много скоро ще влезе в сила. Абсурдното е, че няма значение кой как е карал до сега. От сеня на влизането, ще се гледа вее кой, какви нарушения прави. Абсурдно е и това, че ще гледат нарушенията, които ще се извършват с конкретен автомобил. И ГО за този автомобил скача много, независимо, че може да го купи изряден шофьор.

    Коментар


      #32
      stilo_new написа: Преглед на мнението
      Системата май-вече е приета и много скоро ще влезе в сила. Абсурдното е, че няма значение кой как е карал до сега. От сеня на влизането, ще се гледа вее кой, какви нарушения прави. Абсурдно е и това, че ще гледат нарушенията, които ще се извършват с конкретен автомобил. И ГО за този автомобил скача много, независимо, че може да го купи изряден шофьор.
      Първо като си купуваме коли няма да гледаме двигателя а досието на колата...

      Коментар


        #33
        В крайна сметка, при липса на контрол - е*ем ти и бонуса, и малуса, и брат му, и целата му рода!

        Снощи пак гледах телевизор и дават за някакъв баща, който да направи кефа на детенцето, го качил в колата на някакъв път, дето го няма в нито една навигация и ако мине кола оттам - вероятно е сбъркала пътя, показал му как да тръгне, да подържи волана 20 метра и да цъфне от щастие, ама за беда - куките се появили точно тогава и го разпънали на кръст, номерата му свалили и ала-бала.

        За сметка на това, всяка сутрин като се движа, виждам десетки шофьори, които умишлено минават 2-3 секунди след като е светнало жълто, без да им пречи нищо да спрат нормално, а дори и след като светне червено - още 2-3 коли минават, и чак тогава спират. Да не говорим за тия в бус-лентите, които бус-ленти са означени със знаци и маркировка. А паркиране по тротоари и паркове - без коментар. Та за тия хора няма никакви санкции и контрол, няма събираемост на глоби, а те се засилили бонуси и малуси да раздават, и хванали човека в последното село на света да го глобят, че качил детето да подържи волана.

        Коментар


          #34
          Изпуска главния проблем, че една ГО вече може и 300 лв да е ...
          Идеята беше да си стой 180/200 и да се въведе тази система, не да ми стане сега 300 и да стискам палци че след 7 г ще ми падне с 25 %, тя тогава може и 500 да е ..

          Коментар


            #35
            Нека е скъпа ГО, нека нарушителите да плащат четворно. Докато не бръкнеш в джоба на българина, нама как да има подобрение.
            Проблема е, че ГО трябва да се плаща на шофьор, а не на автомобил. Така ще се елиминира далаверата да прехвърляш колата на жена си, която няма крижка. Все едно... Докато ГО се плаща на автомобил, този закон не струва. Ако ТИ като шофьор си плащаш ГО (гражданска отговорност, защото ти си гражданин, не колата и ти самият трябва да си отговорен, не колата). Няма локига колата да получава малус или бонус. Но просто понеже застрахователя не иска да премести ГО на гражданите (защото ще им паднат парите), оставят ГО да се налага в/у автомобил, а не в/у шофьор и начина да не правиш пререгистрация или прехвърляния на собственост е негативите да остават на 2 места.
            По този начин целта е да се събират пари от две места. От некадърниците и от изрядните шофьори. И другото: при малки нарушения, когато няма пострадали, на виновника му става по изгодно да плати на тозй, който е забърсал, за себе си и след което да е с чисто досие и досие на автомобила. Тогава на застрахователя му падат и тези пари, който иначе би следвало да плати.

            ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

            ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

            Коментар


              #36
              ЧовекОт казА, че няма проблем: https://www.24chasa.bg/novini/article/7143308

              Коментар


                #37
                Още една гледна точка: караш чужда кола, правиш гаф и санкцията е и за теб и за колата, нищо че собственика е чист да речем от 30 г. В крайна сметка излиза, че най-добре е да си купиш кола от джамбазите, тя влиза с чисто досие, пълниш им гушите, както и на държавата с екотакса и така насърчаваме вноса на старите дараци отвън, трябва само да търсиш кола след 2005 г. преди нея се считат за стари.
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #38
                  Аз пък не разбирам, защо богаташите на натиснат за индивидуална ГО - хем ще спестят сума ти пари от застраховки на 5,10...50 возила. Или ги боли колко пари ще харчат или си имат собствени застрахователни компании.
                  п.п. Явно тая 2005г е много важна за автомобилостроенето баси!

                  Коментар


                    #39
                    Lyubcho88 написа: Преглед на мнението
                    Няма локига колата да получава малус или бонус.
                    Защо да няма логика? Един съвременен автомобил, който е оборудван с множество системи за сигурност, като ABS, ESP, 6, 8 или 10 въздушни възглавници, асистент при спиране, автоматично спиране при опасност от инцидент и още подобни, не е ли логично да е много по-малко рисков, при еднкви други условия, сравнен с на Ганьо 23 годишното бендве или алуди а6, което дори не е чувало за такива неща или възглавниците му не работят, защото собственика го мързи да си ремонтира кантара на дясната седалка? Един автомобил също така може да причини сериозни щети и без водач. Тогава няма ли значение дали автомобилът е 1 тон или 2 тона?

                    Просто държавата е оставила на произвола на съдбата много неща, а в момента, в който реши да въведе нещо в ред - започва от последното, а не от първото. Не е ли малоумно човек, който няма книжка, да има право да притежава втомобил? За чий му е? Освен специалните случаи, като инвалиди и др. А хората, които живеят в София, но не са си сменили регистрацията по лична карта и плащат данъци в Тетевен, примерно? И още, и още...

                    Коментар


                      #40
                      Неуредиците в администрацията са много и не мисля, че сме на различно мнение по този въпрос. Имам много приятели от други градове, които живеят и работят тук, но не са със сменени местожителства, просто защото им е по-удобно. Както и когато вземат квартира се плаща на ръка, а ако някой пита защо собственика отдава жилище, за което получава доходи, но не декларира нищо в данъчното казват, че това им е братовчет и е временно на гости. Схеми всякакви, но не знам как може да се въздейства на тая практика?!?

                      На автомобила не му трябва ГО, дали е стар или нов с повече системи или не, затова се облага с данъци, които се определят от възрастта му (и от други критерии). Твой е риска дали ще си окъсиш беговете и дали ще изложиш на опастност живота си, а ако е живота на някой друг носиш наказателна отговорност по смисъла на закона. Плащаш актове и тн тн.

                      Разбираш, че риска да направиш ПТП е твоя отговорност, ти командваш парада и ако си седнал пиян зад волана и предизвикаш ПТП, едва ли safety система ще ти помогне да го избегнеш. Ако автомобил причини щети без водач, то тогава отговорен е собственика. Той е поставил под риск паркирането му и не е обезопасил. Или е дал неправомерно на друг да го паркира застрашавайки нещо. И неговата ГО плаща щетите, защото той се е застраховал, понеже е отговорен гражданин, а не автомобила т.к. това е машина и не може да бъде отговорна пред закона.
                      Последна редакция от Lyubcho88; 08.11.2018, 13:47.

                      ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                      ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                      Коментар


                        #41
                        И аз съм на същото мнение.
                        ГО трябва да бъде на водача, а не на автомобила.

                        Може да се обединим и да изискваме тази промяна!
                        Вместо да се пънем по форумите само да се напънем и извън тях?
                        == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                        На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                        Коментар


                          #42
                          Това означава ли, че всеки автомобил трябва да бъде спрян и водача проверен?
                          Как ще се извършва автоматична проверка с камери? Сега това може би е възможно с тези наблюдателни камери, но действа само за автомобил, не и за водач.
                          Как ще се застраховат туристите, които са наели автомобил в България?
                          Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                          Коментар


                            #43
                            Е добре де, в САЩ как стават тея неща? Там от "хиляди" години застраховката е на шофьора, а не на колата. Да не би там да не ги проверяват или да не се вземат коли под наем?

                            Коментар


                              #44
                              Валидността в момента на ГО се проверява от КАТ ако те спрът и се гледа също при ПТП, не виждам какъв би бил проблема ако продължи да се регулира по този начин. Водач на МПС без валидна ГО на негово име плаща висока глоба.
                              Туристите могат да сключат ГО и за един месец, брокери безброй.
                              Лично аз направих застраховка ГО на автомобила ми като го купих с временни холандски номера преди да го регистрирам в БГ за да мога да го карам и да не ползвам репатрак. Щом това може, не виждам каква е идеята ГО да се плаща на автомобила, освен довода, че така се събират много повече пари... Пак казвам ако аз имам 3 автомобила мога да карам само един от тях в определен период от време, и това че съм платил 3 ГО не ме прави по отговорен водач, т.к. другите два седят в гаража и риск да направя ПТП с тях в този момент клони към 0. Нали целта на тия бонуси е да се спре войната по пътищата, само че освен да подтикне високоинтелигентната българска мисъл водеща до измислянето на всевъзможни "мушенгии" за да се мине метър едва ли ще се постигне друго.
                              Последна редакция от Lyubcho88; 08.11.2018, 14:32.

                              ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                              ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                              Коментар


                                #45
                                fifo td 100 написа: Преглед на мнението
                                Това няма четене.... Последния параграф да затвори вратата....
                                И да е въведат те като стане 300 ГО кел файда.... Че след 5 г ще имаш 20% отстъпка..... Това трябваше да стане на 180 лв застраховка не на 300 вече...

                                Все едно да направят минималната 1000 от днес за утре а а хляба да стане 3 лв. Кел файда
                                А ти какво очакваш? Заплатата ти да стане европейска, а цените да останат български ли?!?
                                Аз нали навсякъде това разправям - не гледайте само заплатите в Европа, гледайте за какво стигат тези заплати ТАМ.
                                Щото един грък в момента живее по-зле от един българин (за такива със средни заплати говоря), нищо че като цифри взима по-голяма заплата.

                                А за ГО-то - не те знам каква кола караш, но моята ГО си е 300 лв от доста отдавна. Сега по калкулатора гледам, че ако си под 30 години и караш кола като моята, някои компании искат над 600 лв...

                                Коментар

                                Working...
                                X