Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1,6 загрява повече от нормалното

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Brava 1,6 загрява повече от нормалното

    Здравейте,Колата при нормално движение си загрява в нормите- стрелката стои по средата , но в горещините при пуснат климатик и когато колата не се движи, а е на място, ми направи впечетление, че загрява почти до червения сектор. Това загряване го забелязах само когато колата е на място и с пуснат климатик или при шофиране с ниска скорост в града с пуснат климатик. Термостата е сменян , на 2 години е някъде. Като видях че отива стрелката толкова нагоре угасих колата, това се случи няколко пъти 3-4. Вентилатора си върти, но не знам как да разбера дали се включват всичките му степени. Моля дайте съвет дали това е нормално или има някакъв проблем и ако има какво да правя, къде да търся решение на проблема.Благодаря !
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    не е нормално да се качва толкова, по-точно на теб ти тръгва направо 2ра степен, най-вероятно реостата е прецакан, намира се в долния десен ъгъл на радиатора, възможно е буксата му да е нагоряла и заради това да не работи все пак е добре да се провери и дали термостата отваря докрай, ти сигурен ли си, че само когато си на климатик се случва това

    Коментар


      #3
      Мисля че не е необичайно. Като си на място двигателят е на 850 оборота и антифризът се върти бавно. Освен това отпред е радиатора на климатика и загрява въздуха към водния радиатор. Пробвай както си на място да вдигнеш на 2000 оборота, трябва температурата да падне защото се увеличава циркулацията на антифриза.
      Bravo 1.6 / 16

      Коментар


        #4
        не е нормално- не ти работи първата степен на перката- замърсена охладителна уредба- водна помпа....комбинация от 2 от изброенитезапочни с перката
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          Благодаря за отговорите, ще се заема с проверката на реостата и после с проверка на охладителната система. Тъй като трябва да направя диагностика на компютъра, понеже има натрупани грешки искам да попитам дали не трябва първо да си оправя охлаждането и тогава да ходя да ми чистят грешки ? Има ли значение това, според мен има, но нека кажат тези , които знаят.
          Play Golf ,but not drive golf!!!
          Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
          C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

          Коментар


            #6
            няма да има разликаняма да имаш грешки, свързани с по-високотата температура на антфриза
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              - термостата не отваря достатъчно
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                Подобен проблем имах и аз.Първо си виж капачката на разширителния съд, дали е здрава и дали от някъде не изпуска (дърпа) въздух.После провери реостата на перката, може да е нагорял, клеясал, да е изгоряло 30 омовото съпротивление и др.След това ако имаш време може да смениш антифриза, да измиеш водния радиатор от вън и от вътре (можеш да измиеш и радиатора на климатика)Това може би е най-евтиното и най-безболезненото :DНе разбрах за какъв мотор става въпрос, но при моя на мареа 1.6, разширителния съд е извън радиатора, и в него влиза 1 малък маркуч, идващ от термостата, през който циркулира охладителната течност. Изходът на термостата, даващ началото на въпросният малък маркуч се беше запушил (в последствие разбрах, че не е единичен случай) и течността не циркулираше - въобще не ми беше направило впечатление, че водата в разширителния съд е постоянно студена - това може да се провери най-лесно. НО и термостатът не отваряше напълно и не когато трябва, и идилията беше пълна... Постоянна работна температура от над 105-110 и нагоре градуса, твърди маркучи, липса на първа степен на перката за охлаждане ... слава на Бога на фятовете, че не ми издуха гарнитурата (пу-пу) за толкова дълго време (проблема с термостата от 3 години, запушването на системата от 1)Измих радиатора отвън и от вътре - от него изкарах всякакви мръсотии, някакви налепи като жабурняк, чернилка, пясък...Позачистих клемите на реостата и релето, стоящо над него. Смених капачката с оригинална (че моята беше от рено и клапана отваряше май след 1.2 бара) И разбира се - нов термостат...Резултатите са повече от перфектни (засега) - нормално обезвъздушаване на системата - нормална работна температура (в жегата миналата седмица, ходих до летището да прибирам едни познати - 4 човека с пуснат климатик, при хилавия 1.6 мотор на газ и градски условия стрелката не мръдна над средата в 90% от времето. Мръднеше ли малко, над средата, когато климатикът не работеше, се пускаше първата степен, охлаждаше до 87-90 градуса и спираше пак стрелката се връщаше по средата ) - наличие на първа и втора степенВодната помпа я смених преди 2 зими, че съвсем беше издухала, но при наличието на неправилно работещ термостат, дори когато я смених с нова, ефект почти нямаше. Според мен е по-лесно да провериш дали термостатът ти е читав, отколкото водната помпа. Ако е изряден, остава помпата...

                Коментар


                  #9
                  Здравейте, колегиПиша в темата на колегата, за да не пускам нова, а и питането ми е за реостат. Понеже не знам къде точно се намира, ще ви помоля да ме светнете по въпроса. Снимах всички части, от които излизат кабели, кой от тях е реостата? Също така видях, че има два вида реостати - от 30 ома и от 50 ома. Ще помоля ако някой е сменял на Браво/а 1,6 ’96г да сподели от кой вид трябва да купя?Благодаря предварително
                  Прикачени файлове
                  Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                  FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                  Коментар


                    #10
                    това е колкото повече омове е, толкова по-бавно ще върти първата степенне знам заводски колко е
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      браво 97- моето, което смъкнах едно време беше 30 ома. Сложих същото.
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        nedialk00 написа:
                        не е нормално да се качва толкова, по-точно на теб ти тръгва направо 2ра степен, най-вероятно реостата е прецакан, намира се в долния десен ъгъл на радиатора, възможно е буксата му да е нагоряла и заради това да не работи все пак е добре да се провери и дали термостата отваря докрай, ти сигурен ли си, че само когато си на климатик се случва това
                        точно така колега, проблемът при мен беше абсолютно същия - нагорял реостат, единият му куплонг беше нагорял, стопен направо, съответният кабел прекъснат. Та по тази причина нямах 1 -ва степен на вентилатора, съответно колата почти беше прегряла, хвърли антифриз, стрелката щеше да залепи на червения сектор. Купих си нов реостат за 19 лв + 2 нови обувки за двата кабела и ВОАЛА, вече имам 1-ва скорост на вентолатора и всичко е точно вече
                        Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

                        Коментар


                          #13
                          Здравейте, проблема за сега остава нерешен, свалих реостата, нямаше нагорели клеми, всичко си беше наред, въпреки това почистих всичко и сложих реостата. След това запалих колата и пуснах климатика, тръгна да върти вентилатора, но промяна в скоростта не забелязах. Откачих едната клема на реостата и вентиалтора спря, после я закачих той заработи. След това угасих колата и реших да видя как точно се управляват тези 2 степени. При мен се оказа че няма три кабела както бях чел в итал форума, кабелите за вентилатора са само два, от вентилатора откачих куплунга и там има само два кабела. Кабелите за реостата които също са само два на брой вървят в отделен сноп. В момента колата работи, но се включва много късно охлаждането, вентилатора се включва на последното бяло деление преди червената зона и изключва след средата едно деление (при спрян климатик). Ако включа климатика, вентилатора тръгва да работи, колата е 99 година , 1,6, моля някой да даде съвет какво да правя.Имам и други проблеми с колата като това че гасне като се пали без газ и прекъсва и гърми понякога докато не е загряла, това го казвам в случай че има връзка между двата проблема. Моля за помощ!
                          Play Golf ,but not drive golf!!!
                          Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                          C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                          Коментар


                            #14
                            Alex_RT написа:
                            Здравейте, проблема за сега остава нерешен, свалих реостата, нямаше нагорели клеми, всичко си беше наред, въпреки това почистих всичко и сложих реостата. След това запалих колата и пуснах климатика, тръгна да върти вентилатора, но промяна в скоростта не забелязах. Откачих едната клема на реостата и вентиалтора спря, после я закачих той заработи. След това угасих колата и реших да видя как точно се управляват тези 2 степени. При мен се оказа че няма три кабела както бях чел в итал форума, кабелите за вентилатора са само два, от вентилатора откачих куплунга и там има само два кабела. Кабелите за реостата които също са само два на брой вървят в отделен сноп. В момента колата работи, но се включва много късно охлаждането, вентилатора се включва на последното бяло деление преди червената зона и изключва след средата едно деление (при спрян климатик). Ако включа климатика, вентилатора тръгва да работи, колата е 99 година , 1,6, моля някой да даде съвет какво да правя.Имам и други проблеми с колата като това че гасне като се пали без газ и прекъсва и гърми понякога докато не е загряла, това го казвам в случай че има връзка между двата проблема. Моля за помощ!
                            Аз като я откарах на майстор, той откачи буксата на реостата и направи мост - тръгнаха и двете степени, значи реостата си е наред, а аз се бях приготвил да го сменям. Майсторът даде друго предположение - Датчик за вентилатора http://axm-auto.com/index2.php?brand...t=1&subcat=192 поръчахме го, докато дойде, покарах малко колата и след като спрях - чудо - първата степен работеше! Оказа се че само буксата се е разхлабила. Така че, колега, провери този датчик.
                            Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                            FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                            Коментар


                              #15
                              Проверих бушони, наред са, релетата също, реостата и той,накрая откачих кабела от датчика на термостата и тръгна да върти перката съвсем слабо, вероятно това е първата степен, НО МОСТ НЕ БЯХ ПРАВИЛ. След това направих мост и към двата извода и нямаше никаква разлика. Когато включих кабела към датчика, въртенето на перката което беше слабо, спря. Водната помпа е наред, стига си вода до казанчето и си е топло. Какво да правя? Колата е 99г с климатроник 1,6.
                              Play Golf ,but not drive golf!!!
                              Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                              C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                              Коментар

                              Working...
                              X