Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика и ремонт на конт. пластини на 5-та врата-Браво/а

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Диагностика и ремонт на конт. пластини на 5-та врата-Браво/а

    С помощта на мултицет можем да сравнително бързо да разберем дали имаме проблем с пластините, с модулите, или с контактите между пластините на вратата и купето. Първо трябва да видим дали имаме маса на пластината на купето. Превключваме уреда на измерване на съпротивление (на снимката е включен на "зумер") - най-ниския обхват. Допираме едната сонда на място, на което със сигурност има маса. Такова място е металната част на ключалката, а за по-сигурно - на ауспуха. Другата сонда допираме последователно на четирите пластини. На 3 от тях трябва да има безкрайно съпротивление, а на една от тях - нула. Тази пластина е маса. Ако на всички покаже "1", може би има проблем с връзката между пластината и купето. Трябва да се свали пластмасовата кора и да се потърси причината защо няма връзка с маса.
    Прикачени файлове

    #2
    След като вече знаем коя пластина е маса, можем да измерим какво идва по другите пластини. Включваме колата на контакт, всичко останало трябва да е изключено.Превключваме уреда на измерване на напрежение при прав ток, обхват 20 волта. Допираме черната сонда до пластината, която сме установили че е маса. На снимката - третата пластина. Сега на другите три пластини - на две от тях не трябва да има напрежение, а на третата трябва да идва постоянния плюс за чистачката. На снимката - това е последната, четвърта пластина.
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      След това включваме задната чистачка от лоста на волана. При това положение освен постоянния плюс, трябва на една от другите две пластини (първата и втората) - да се появят +12 волта, което е сигналът от лоста. Ако не се появяват никъде - може би от лоста не идва сигнал и това е причина да не ви работи задната чистачка (в случай че не работи). На снимката (понеже всичко работи), +12 се появяват на втората пластина. Не съм снимал точно този случай.След това можем да изключим чистачката и да включим нагряване на задното стъкло. Ако всичко друго е наред, то трябва на първата пластина да се появят +12 волта. Това означава, че ако реотаните не работят, то проблемът остава да е в контакта между пластините или в самите реотани.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        Измерванията на пластините на купето са направени, можем да изключим колата от контакт. Сега остава да проверим дали работят реотаните, като измерим тяхното съпротивление. Уредът отново се превключва на най-ниския обхват за измерване на съпротивление. На моя уред - 200 Ома. Допирам едната сонда до крачето, което при затворена врата се допира до пластината за маса. Другата сонда допирам до крачето, което ляга на пластината, на която имам +12 при включени реотани. Отчетеното съпротивление на стъкло, на което всички реотани са в изправност е 0.8 Ома. Това прави около 200 вата мощност при работеща кола, а може и към 250 да са. Не можах да снимам измерването, защото нямаше кой да ми държи сондите.При всички работещи реотани и изправна задна чистачка, съпротивлението между първо и второ краче е 2.5 Ома. Това е измерване при което реотаните и чистачката са последователно свързани през маса.

        Коментар


          #5
          Хах ми то ще се окаже накрая че единствения проблем е нагорелия контакт защото когато разглобих пластмасите около горния капак проследих кабелите на реотана които уж отиваха на 1 и 2 контакт кадето аз измерих 17.5 ома. но пък не свалих буксата да я поогледам. Утре ще го проверя така или иначе съм свалил долната букса за ремонт. А на горната в средата има също пластмасово краче с пружинка та и него ще прегледам дали не е и то някакво ключе.
          Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
          Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

          Коментар


            #6
            Нагревателите не бяха ли на десния куплунг?
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Оказа се че повреда по инсталацията няма и всичко си работи но не дава контакт заради стопената клема. Просто не съм мерил кадето трябва Колега благодаря за бързите отговори наистина много ми помогна. Ето и снимка на горната клема и как ремонтирах долната
              Прикачени файлове
              Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
              Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

              Коментар


                #8
                Браво! Допълвам в заглавието.-------------------------------------
                NikMar написа:
                Нагревателите не бяха ли на десния куплунг?
                Там е третият стоп. При мен пък той не работи, ще го лекувам тези дни.

                Коментар


                  #9
                  и аз днес се хванах да меря защото нагревателя на задния прозорец не работи обаче установих нещо много страннонай-дясната клема е маса а най-лявата е + на награвателя обаче като включа копчето жълтата му лампа светва но на клемата има 9,5 волта проверих връзките на самата врата и там всичко си е ок. нагревателя ми дава на клемите на вратата 1,5 ома ама то с тоя уред не се знае толкова ли енякой има ли идея ?
                  Fiat Marea 1.8i 16v HLX, 97г.

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте. Днес доста време се мъчих по Бравото на жената, защото не й работи реотана на задното стъкло. Но при нея влиза директно кабел от купето в багажника а не е с такива клеми. Първо проверих дали има напрежение. Е няма. После проверих всички бушони - е наред са. След това премерих и видях, че и двата кабела(кафяво-черен, а другия черен), които се връзват към стъклото са свързани на маса с купето?!!? (голям зор беше докато сваля корите...)Като се пусне копчето от таблото му светва индикацията и се чува че щраква реле. Чудя се какво ли може да му е. Някъде кабела ли да се е прекъснал? Искам да видя релето и да замеря при него какво става, но незнам къде са релетата - някъде зад бушоните се чува, ама как да стигна до него?P.S. Забравих да кажа, че колата е FIAT Bravo 1,6 бензин ако има някакво значение де.

                    Коментар


                      #11
                      RANOPILE написа:
                      ... не й работи реотана на задното стъкло. Но при нея влиза директно кабел от купето в багажника...
                      Виж да не е там проблема първо. Свали меката вързка, лесно се сваля, и виж дали няма протрито, и скъсано по кабелите. Внимавай с маркуча за чистачката, че и той минава от там. Относно релето, ако огледалата са електрически, виж дали греят. Предполагам са вързани към същото реле, с подгрева на задното стъкло.
                      00' Bravo 105 JTD

                      Коментар


                        #12
                        RANOPILE написа:
                        След това премерих и видях, че и двата кабела(кафяво-черен, а другия черен), които се връзват към стъклото са свързани на маса с купето?!!?
                        Как така и двата кабела вързани на маса Единия трябва да е плюса който отива в релето. Коя година е това браво че няма клеми отзад? На гъвкавата връзка на капака и аз съм правил ремонти (кабели на третия стоп и скъсан маркуч за вода)
                        Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
                        Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

                        Коментар


                          #13
                          Тая нагорялата букса за плафона в багажника ли е? Щото и аз имам ама не свети...
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            spark написа:
                            Тая нагорялата букса за плафона в багажника ли е? Щото и аз имам ама не свети...
                            В средата на буксата има едно малко черно бутонче което е за плафона. Нагоряло и стопено се получава от лош контакт на по-големия консуматор - реотанът
                            Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
                            Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

                            Коментар


                              #15
                              nikolce написа:
                              RANOPILE написа:
                              ... не й работи реотана на задното стъкло. Но при нея влиза директно кабел от купето в багажника...
                              Виж да не е там проблема първо. Свали меката вързка, лесно се сваля, и виж дали няма протрито, и скъсано по кабелите. Внимавай с маркуча за чистачката, че и той минава от там. Относно релето, ако огледалата са електрически, виж дали греят. Предполагам са вързани към същото реле, с подгрева на задното стъкло.
                              ТОва е най лесния начин да се провери релето, но иначе се намира под сачмия бутон. самата лайсна се сваля и там са релета.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X