Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ВЗАИМОЗАМЕНЯЕМОСТ НА ЧАСТИ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ВЗАИМОЗАМЕНЯЕМОСТ НА ЧАСТИ

    Колеги, наскоро ровейки из форумите, попаднах на форума на ALFA ROMEO и там намерих нещо интересно. Хората са си направили раздел за взаимозаменяемост на части и агрегати., т.е. какво може да пасва на нашите коли от други марки и модели. Мисля, че това ще дъде една доста полезна тема. Даже ако трябва ,нека да бъде отделена като самостоятелен раздел на форума. ЕТО И МАЛКО ИНФО ОТ ВЪПРОСНИЯ ФОРУМ. (Предполагам че може да се вярва на опита на колегите)- Карбуратор от Лада става на Типо, Темпра и по-старите модели Фиат и Алфа- Лагерите на предната главина на Унo,Типо и Темпра с ДВГ 1.4 , стават от Самара.- Спирачни накладки за невинтилиран диск за Уно, стават от Фиат 125, но се пилят с 1мм. Същите накладки стават и за Фиат 131 и 132. - Желязни джанти 13’ и 14 ’ от Кадет, стават на Алфета, Фиат 131, 132, Уно, Типо и Темпра, Ланча Делта и Призма. - Желязни джанти 14и 15’ от БМВ 3 , 5 и 7 , модели 1980-1988г стават, на Фиат и Ланча и Алфета- Алтенатор от Голф 2 , става за Типо, Темпра. - Изпускателните клапани на двувалките с 8 клапана , стават от всмукаталните на Лада. - Задно спирачно цилиндърче от Москвич 412, става за Фиат 131, 132 и Алфета и Алфа 75- Зъбната ролка на разпределителния вал за Уно, Типо и Темпра стават от Лада 2105. - Каретата за кардана на Лада / без Нива /стават за Фиат 124, 125, 131 , 132 и Аржента- Лагер на предна главина на Дедра 1.6 - 2000 турбо (също за ТИПО, ТЕМПРА над 1.4) става от такъв на Алеко - 12 лв. Беларуски. и размерите са му 37х72х37- Ламбда сонда Бош се заменя успешно с такава от Лада 110. Същата е с 4 извода (2 отопление + 2 сигнал), като единия се свързва към маса, а другия към ECU-то- Задни амортисьори за "типово" окачване стават от предни на Лада 2105, като е необходимо прехвърляне на горното ухо от типовите на ладовите (те са на "шиш") - 18лв. и една ракийка за заварчика- Бобини за ФИАТ/ЛАНЧА 1,8/16в с инжекцион "хитачи" - евтиният вариант за подмяната е 2 бр. от ТРАБАНТ!!!!!Функционират безпроблемно!!!! Оригиналните са 4 на брой и пресметнете колко пари са- Ламбда сонда Бош универсална 0 258 986 505 (те и викат LS05) замества всички, които по каталог са с 0 258 006 190 и не я дават по каталог. Каталога на Бош обаче е объркан и само за Спайдър 155 к.с. дава 0 258 986 506, а тя НЕ СТАВА (замасява се от ауспуха, а това не е така при оригиналната)Хайде успех на заинтересованите
    TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
    ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
    НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ

    #2
    Мм да! Типо-то ми беше с карбуратор от Лада! А ако не ме лъже паметта, съединител от Самара става на Типо!
    Space Star 1.9 DID

    Коментар


      #3
      Не трябва да се доверявате напълно, има доста неточности !

      Коментар


        #4
        hit-ko написа:
        Не трябва да се доверявате напълно, има доста неточности !
        Естествено Обаче ако лагера за алеко е със същия размер, по памет сменях преден ляв за около 4 пъти по-висока цена.А много ме съмнява че ще е 4 пъти по-здрав. Така че си струва човек да има едно на ум
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          Аз лично, като заклет инженер съм 100% за всякакви преработки, нагаждания и игрички с машините :D Обаче! Само ако има технически смисъл и се прави разумно и с пълното съзнание за последствията. В такива случаи може да се постигне резултат който даже превъзхожда заводския при цена в пъти по-ниска.Друг случай, когато подобни замени са оправдани е когато съответната част липсва на пазара. За щастие годините на дефицит отминаха и сега това може да се случи само с много стари и редки модели.Някои съображения за замени:1. Джанти - примерите дадени по-горе силно ме съмняват. Фиат обикновенно е с джанти 4х98мм (не знам по-новите модели как са) и за него стават САМО такива джанти. Примерно 4х100мм НЕ СТАВАТ, колкото и да ви изглежда че може. Използването на ексцентрични болтове е пълна дивотия. Тоест, джанти за Фиат, от соц. автомобилите, могат да се заменят с джанти за ЛАДА, и май с нищо друго.Да допълня, че 4 нови джанти за ЛАДА със сигурност са по-добри от 4 стари, криви, оригинални джанти за Фиат.2. Замяната на изпускателен клапан с всмукателен не е препоръчителна, защото сплавите и обработката на всмукателните и изпускателните клапани е съвършенно различна. Такава замяна най-вероятно ще доведе до бързо прогаряне на изпускателните клапани.3. Алтернатори, бобини, регулатори и почти всички други елементи от ел. системата могат да се присаждат почти без проблеми, дори когато има разлики в закрепването - разбира се ще трябват допълнителни планки, обтегачи и може би различни ремъци - важното тук е правилният инженерен подход. Не всеки ще се справи.4. Заваряване на амортисьори е нещо което не бих опитал на моята кола - амортисьорите са пряко свързани с безопасността. Ако заварката се скъса, това ще стане в най-напечения момент.5. Ламбда сондите са наистина силно стандартизирани, но не мисля, че сонда от ЛАДА ще е по-евтина от сонда за ФИАТ. Ако някой знае конкретни цени, може да ме опровергае.6. Лагерите и семерингите са едни от най-стандартизираните изделия в машиностроенето. Тук взаимозаменяемостта трябва да е пълна и остава само качеството на производителя на конкретния лагер или семеринг.
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #6
            От опит

            От опит за УНО:От Лада стават маркучите за водата! - разликата е около 10-20 лв. /общо/От Лада става и машинката за стоповете, която е на педала на спирачките! - 4 лв.От Застава стават кабелите за свещи - с тях изкарах 4 години, без да мръднат! - за 5 лв.От Застава стават някои зъбни колела на скоростната кутия, но зависи от модела на Фиатката/Уното/ и броя на зъбците! - символични цени!От Лада става - реленце за халогениете - по 5 лв. са!От Лада става и въздушния филтър, но разликата в цената е нищожна-2 - 3 лв, но ако липсва за Фиат стават Ако се сетя за нещо друго ще пиша!
            Истината е някъде там!

            Коментар


              #7
              Само мога да допълня, че от Лада става и датчика на перката на радиатора, но трябва да се провери при съотв. Типо/Темпра на какви градуси трябва да вкл. перката щото на Лада е 92/87 вкл. изкл.
              N.Y. State of Mind

              Коментар


                #8
                Дебитомер от ВАЗ 2111 става на доста от Алфите и Ланчитеhttp://www.alfa-lancia.com/forum/viewtopic.php?t=2908 http://www.zr.ru/arch47013.html http://www.zr.ru/show_image.pl?url=/...29.jpgКато се има предвид колко струва оригинален дебитомер, а и в двата случая елемента е на БОШ
                Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                Коментар


                  #9
                  полезна е темата,като ми хвръкна тарелка от клапан и по магазините няма такава за фиат?оказа се че става от самара и струва 0.80лв,пуловете за реглаж стават от самара -по лев за брой срещу 4 лв на фиат.
                  типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                  хюндай акцент 1.5 CNG
                  киа каренс +метан

                  Коментар


                    #10
                    Ето още нещо от опит на колеги- шофьори :радиатор за Ритмо от ЛАДА Самара за 60лв(става, но с малко доработки )
                    TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
                    ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
                    НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ

                    Коментар


                      #11
                      Радиатор от ритмо(последните)става за пунто1 с преправяне на маркучите,че на пунтото са по тясни и отгоре се закрепва радиатора с една обща шина!До преди няколко дни карах с датчик на радиатора от вартбург ,но го смених,че не ми се включваше бързата скорост(няма обция) на перката с нормален!Мисля,че датчиците от всички коли стават само да се гледат крачетата-с 3(бърза и бавна скорост на перката)с 2-само една скорост!Ако греша ме поправете
                      Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
                      Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
                      Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.

                      Коментар


                        #12
                        МНОГО, МНОГО ХУБАВА ТЕМА!!! Ако на някой не му харесва да не я чете! И аз искам да се возя в нова кола и само да сипвам нафта и да карам, ама не става...Значи аз съм с феродо от лада на задните накладки, а на предните - каквото има Богаташките синчета, които не са отваряли капака на двигателя да не бързат да ме плюят, а да прочетат по-надолу:Как става "фокуса":1. На задните накладки се изчиства феродото от челюстите до метал със шмиргел.2. Закрепя се новото феродо за челюстта с нитове (вкопават се с фрезенк, да не надират барабана) (Забележка - става само ако челюстите на съответния автомобил са по малки или колкото феродото за Лада).3. Отстрани на челюстта се "обира" стърчащото феродо - пак на шмиргел (не забравяйте да сложите някаква маска на носа, че феродото е канцерогенно)4. Имате нови накладки, по 1,50 на челюст => на едно колело - 3 лева, на двете задни - 6 лева!Нямам никакви проблеми, правено е на различни автомобили от различни марки, спирам перфектно (все пак не съм racer) и не ми яде барабаните/дисковете.На предните накладки ако може да се намери голямо парче феродо от някъде се прави същата процедура, даже става много по-бързо и лесно от задните.Забележка: става и ако нямате шмиргел (да речем с пила), но е робски труд, за това е по-добре на шмиргел, закрепва се после на менгемето и се дупчи за нитовете, после с малко по-голямо свредло се прави фрезенк за да може да "потъне" главата на нита и да не дере дискове/барабани

                        Коментар


                          #13
                          едно допълнение, което е наистина изгодно, кабелите за свещите на Браво 1,4 12V (оригинални са 150 лв) стават от самара. Стават със сигурност, защото аз лично съм бил с такива. Цената им беше около 16-17лв(силиконови )
                          Bravo HGT 2001

                          Коментар


                            #14
                            За вас любители на взаимозаменяемостта! :D Применяемость и взаимозаменяемость деталей автомобилей.http://www.autodealer.ru/soft/achange.phpСправочник содержит более 10000 применяемых запчастей. Справочник содержит информацию о запчастях следующих автомобилей: Acura (Honda USA), Alfa Romeo, Asia, Asuna (USA), Audi, Autobianchi, BMW, Caterham, Chevrolet, Chevrolet (USA), Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Donkervoort, Eagle (USA), Ebro, F.S.O., Ferrari, Fiat, Ford, Ford(Europe), Ford (USA), General Motors, Geo (Suzuki USA), Ginetta, Holden, Honda, Hyundai, Infiniti (Nissan USA), Innocenti,Isuzu, Iveco, Jaguar, KIA, Lancia, Land Rover, Lexus, Leyland Daf, Lotus, Mahindra, Maruti, Mazda, Mercedes Benz,Mercury (USA), Metrocab, Mitsubishi, Morgan, Motor Iberica, Nissan, Oldsmobile, Opel, Panther, Peugeot, Plymouth,Pontiac, Pontiac (USA), Porsche, Proton, RVI, Reliant, Renault, Rover, SAO, Saab, Santana, Seat, Skoda, Ssang Yong,Subaru, Suzuki, Talbot, Tofas, Toyota, Trabant, Volkswagen, Volvo, Wartburg, Yugo, ВАЗ (Лада), ЗАЗ, ЛуАЗ, МосквичСтатус: БЕСПЛАТНОP.S. Има го и като торент в Линкос, пардон - Замунда:http://zamunda.net/details.php?id=74651Ама не се ентусиазирайте прекалено - няма кой знае какво, особено за по-новите модели.
                            FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                            Коментар


                              #15
                              За ей тази джаджа стават карета от Самара. Нов детайл-85 лв. В моргата-50 лв. Ново каре-7,50 лв
                              Прикачени файлове
                              Punto 55 SX

                              Коментар

                              Working...
                              X